Toon posts:

2 gb sd kaart probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 gb sd kaart , ik wilde deze in mijn camera gebruiken maar toen ik de kaart in de camera stopte vroeg deze of ik wilde formateren, eerst niet gedaan, toen kreeg ik de melding kaart fout, opnieuw in de camera gedaan en op de vraag formateren ja geantwoord, toch kaart fout.
kaart terug in een cardreader gestopt en geformateerd. tot mijn verbazing werd er maar 1 gb geformateerd. terwijl de kaart voorheen 2 gb groot was.
In windows schijfbeheer geeft hij aan 1 gb gebruikt en 1 gb niet toegewezen
Hoe krijg ik mijn kaart weer in de oude staat???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je camera geen 2 maar max 1GB ondersteunt. Veel telefoons en camera's hebben een limiet.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Bij Schijfbeheer (Configuratiescherm - Systeembeheer) kan je dat als het goed is gewoon instellen als je hem in de cardreader op je pc hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Peedy op 10-04-2007 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik geprobeert, maar daar kom ik niet verder dan boven beschreven, ook partitionmagic geprobeerd, maar deze kan alleen met de hd overweg en niet met losse kaartjes.
iemand nog een idee???

Verwijderd

als hij voorheen 2 gb groot was, en nu nog maar 1 gb, dan kan het zijn dat er op dat punt een bad sector zit en hij dus de rest niet meer ziet.

ik raad je gewoon aan om terug te gaan met de bon, want op sd kaartjes zit eigenlijk altijd wel 3 tot 10 jaar garantie. vaak krijg je gelijk een nieuwe mee omdat sd kaartjes opgestuurd moeten worden als DOA, en de procedures geven aan dat ze het gewoon moeten opruilen met een copy van de bon.

deze procedures zijn in ieder geval zo voor sandisk, kingston, intuix, emtec, dane elec

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip.
ga ik proberen

Verwijderd

Topicstarter
terug naar de winkel geweest waar ze voor mij kaartje hersteld hebben.
duurde wel even, maar buiten windows om kaart opnieuw gepartitioneerd en geformateerd.
Paradigit bedankt

Tinuske59
Pagina: 1