Toon posts:

KPN en Tiscali kastje naar de muur

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in een studentenhuis, we wonen hier met 4 studenten, een redelijke internet aansluiting te krijgen. Op dit moment hebben we direct adsl van KPN maar met een USB modem en die is niet zo door te lussen dat iedereen internet krijgt en daar komt nog bij dat de snelheid 1,5 MBit ook niet echt geweldig is. Dus we dachten we stappen over naar Tiscali, 6 MBit voor 4 mensen, snel genoeg. Dus ik vraag T6 aan bij Tiscali en stuur netjes de overstapbrief naar KPN zodat de lijn niet wordt afgebroken en we een tijdje zonder internet zitten. Nu heb ik een brief gekregen dat KPN de overstap afwijst omdat er meerdere ISP´s op de lijn zouden zitten op dit adres. Dus ik moest KPN bellen om achter de canvas gegevens te komen, de gegevens die precies uitleggen op welke aansluiting de overstap moet plaatsvinden. Ik vind het vreemd dat ik hier zelf achteraan moet, dit hoort de provider toch zelf op te lossen. Tiscali zegt dat ik bij KPN moet zijn en KPN verwijst me weer naar Tiscali. Kan iemand me helpen zodat ik zo snel mogelijk mijn internetverbinding kan aanvragen en dat de order niet afgeketst wordt ?
De canvas gegevens blijken iets te zijn met een toevoeging maar ik woon op nummer 39 er ligt maar 1 telefoonlijn voor adsl maar volgens KPN zijn er meerdere providers op meerdere lijnen in dit huis aanwezig.

Hoop dat iemand me verder kan helpen, wordt zo steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
KPN klantenservice bellen en vragen welke lijnen er liggen en wat er precies zit.
Je moet dus gewoon optie 1 kiezen bij 0900-0244.

PSN: djmurcielago

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik gok dat de reden is dat je naar een ander ADSL-netwerk gaat. Je hebt nu Direct-ADSL via het KPN ADSL netwerk en Tiscali levert voor zo ver ik weet alleen nog maar via het voormailge BabyXL (nu Tiscali Wholesale) netwerk. KPN had al het gedeelte klanten overgenomen dat via het KPN ADSL netwerk was verbonden.
Als ik trouwens op de site kijk van Tiscali kom ik daar geen T6 abonnement tegen... alleen maar T5, T12 en T20...
Je lijn moet dus fysiek omgestoken worden naar andere DSLAM's naar een ander KPN netwerk toe en dat zou hoe dan ook niet zonder onderbreking kunnen denk ik.

Ook kan het zijn dat er toch onbewust een keer een toevoeging aan het adres waarop je woont is gemaakt wat nu in de weg zit. Maw: misschien komt er ergens een adres of ander gegeven niet overeen.

Je kunt het beste niet bij de algemene klantenservice zijn (die doen puur wat administratieve zaakjes), maar bij een technische afdeling die gedetaileerd kan kijken welke gegevens niet kloppen.
Ik vermoed dat de afdeling ADSL Service en de Storingsdienst van het Vaste Net (en dan kiezen voor ADSL denk ik) je het beste kunnen helpen met de daadwerkelijke reden boven tafel te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 10-04-2007 19:02 . Reden: wat typo's ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Tiscali heeft zelf ingangen bij kpn, hun moeten dat maar regelen voor jou

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
IS eigenlijk ook mijn mening, maar hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar. Het wordt op het matje van de klant geschoven als ik de TS zo lees. :/

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Joen schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:03:
IS eigenlijk ook mijn mening, maar hoe krijg je dat in de praktijk voor elkaar. Het wordt op het matje van de klant geschoven als ik de TS zo lees. :/
Ik kan je verzekeren, dat kpn die gegevens niet aan jou verstrekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klacht ingediend bij KPN en ik word morgen teruggebeld. Krijg echt het idee dat ik beter een provider kan kiezen die van hetzelfde netwerk als direct adsl gebruik maakt anders zitten we helemaal zonder internet. Zou dit een oplossing zijn en welke provider raden jullie aan ?

Verwijderd

Post je ordernummer op forum.tiscali.nl en vraag het daarzo. Grote kans dat je dan zo geholpen bent :)
Had je trouwens bij Tiscali wel aangegeven dat het om een overname ging, en niet om een nieuwe ADSL aansluiting?

Dus kiezen voor ik heb al ADSL..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 20:40 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
'k Vermoed dat het redelijk simpel ligt, alleen slecht uitgelegd.

Sowieso regelt de nieuwe ISP (Tiscali dus) altijd de overstap. En moet je pas opzeggen (dus elke communicatie stil houden) bij de oude ISP totdat de nieuwe ISP de overstap heeft ingepland compleet en de werkelijke overstap datum bekend is (je krijgt dan ook je modem etc bij Tiscali als indicatie). Dit laatste om te voorkomen dat je opzegging verwerkt wordt voordat de overstap kan worden ingepland. En een lijn waar een sloop opdracht (opdracht tot opheffen ADSL signaal) op loopt al kan niet worden gemigreerd meer.

De ADSL verbinbinding heeft waarschijnlijk geen KPN-telefonie abonnement meer. Dus er is alleen ADSL aanwezig op de koperlijn nog (?) Als dit niet het geval is gaat mijn analyse van het probleem niet op.

Tiscali krijgt je aanvraag en gaat opzoek naar een serviceID op het adres van je aanvraag. Die hebben ze nodig om een overstap in te kunnen plannen van je ADSL verbinding. Deze heeft omdat het geen linesharing (meer) is alleen nog een serviceID en geen KPN telefoonnummer meer op de lijn.

Als Tiscali dan meerdere serviceID's vindt op meerdere lijnen op hetzelfde adres kunnen ze niet zomaar kiezen welke lijn jij bedoelt. Als meerdere mensen ADSL hebben (soms ligt er nog een xDSL dienst op een lijn en weet je er niet eens vanaf wat ook goed mogelijk is van vorige bewoner ofzo !!) kan dat prima op 1 adres.

Dus Tiscali vraagt je om het serviceID te achterhalen van de lijn waar het om gaat. En dus verwijst Tiscali (je nieuwe ISP) je naar KPN (je huidige ISP). Alleen snapt die niet wat je bedoelt of de mensen die je spreekt toevallig niet en verwijzen je dan (onterecht) terug naar Tiscali.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Tiscali heeft op mirakuleuze wijze de order nu ineens wel doorgezet. Mag nu over 2 a 3 weken internet verwachten en dan heb ik T6 voor 25,95 (inclusief 10 euro ivm geen KPN lijn) ipv T5 voor 25,95.

Heb net contact met tiscali gehad, het technische gedeelte is al afgehandeld dus KPN kan geen roet meer in het eten gooien, nu nog het administratieve gedeelte en dan heb ik T6 met nog drie bewoners.

Iedereen bedankt voor de uitleg en dikke lof voor de persoon bij Tiscali die dit voor me heeft geregeld terwijl andere medewerkers moeilijk deden.
Pagina: 1