Toon posts:

raar beeld/scherm valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes

Ik heb al enkele internet site afgestruind en met de fabrikant van mijn grafische kaart contact gehad maar ik blijf met problemen zitten:(

Ik heb 4 jaar een Geforce 4TI4600 en hij deed het altijd goed.
1,5 jaar geleden een nieuw moederbord (Een MSI K8MM-V) moeten kopen (man van pc zaak heeft me geholpen daarmee) omdat hij verrot was.
Helaas heb ik sinds gisteren problemen met het beeld.
Hier een Screen van mijn Desktop.

http://i11.photobucket.com/albums/a161/Henvar/naamloos-1.jpg

Enige wat in de afgelopen dagen is gebeurt is dat ik C&C3 heb geinstalled (zag een andere topic met de foutmelding nv4_disp error in WinXP. Deze foutmelding heb ik ook!
Alleen zie ik deze foutmelding toen ik mijn pc opstarten (het bekende evil blauw scherm) maar niet direct! Eerst viel mijn pc monitor alleen maar uit maar nadat ik mijn kaart opnieuw had geinstalled kreeg ik wel het blauwe scherm samen met de error.

Wat ik al zei. Ik heb NVidia gemailt en ik kreeg deze tips.

Please visit the link below to download the driver:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
On the following page, click on the "Primary Download Site" URL to download the driver. To avoid download issues, if you are running any 3rd party download utilities, please disable them as they are known for occasionally causing errors with the downloads.
* Once you download the file, Please perform the below mentioned steps to uninstall the drivers currently installed on your PC,
1) Right click on the My Computer icon on the desktop.
2) Select properties.
3) In the next window select Hardware and then select Device Manager.
4) On the Desktop Manager, under Display Adapters double click on the driver option.
5) On the Graphics Controller Page, select driver and click on Uninstall to uninstall the Graphics Drivers.
NOTE- Before installing the new drivers please disable Anti Virus program if you are running on your computer.

Dit heb ik uitgevoerd.. Ik moest in Safe Mode mijn kaart deinstalleren en dan rebooten om normaal in window te komen (anders dat blauwe scherm he ;)).
Nu krijg ik geen blauw scherm maar zie nog altijd strepen. Ook bij Bios opstart scherm en mijn monitor valt uit bij het laden van windows (blauwe balkje scherm)

De koeling van mijn kaart en processor draaien beide nog. Dit heb ik gechecked na een tip van een vriend. Daarom weet ik niet zeker om mijn kaart nou echt onherstelbaar verrot is.

Ik las ergens anders dat iemand anders ook dergelijke problemen had(misschien niet helemaal zelfde maar toch) en die persoon heeft in Safe Mode zijn pc paar dagen terug gedraaid.Waarna het beeldscherm het weer deed.

Sorry jongens lang bericht maar wilde jullie zo goed mogelijk informeren want ik word een beetje wanhopig :(. FF samenvattend.

Mijn beeld zit vol strepen en andere rare tekens/vormen. Dit zie ik vanaf het begin dus bij bios opstartscherm tot en met in windows. Verder functioneerd alles perfect. Kan gewoon interneten etc etc.
Nu de vragen :)
1. Is mijn kaart onherstelbaar verrot? (zie vraag 3 :P)
2. Kan het aan C&C3 liggen? Zo ja hoe kan ik dit fixen want het spel is goed :)
3. Als mijn kaart verrot is. Welke kaart raden jullie mij aan? De kwaliteit moet minimaal die van mijn Ti4600 zijn maar niet te duur (max 180 euri)
4. Als het terug draaien in safe mode werkt.. Hoe doe ik dit?
5. Als jullie meer weten let me know

Thnx:)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:34
Welkom op got, nette topic start!

Volgens mij is je geheugen van je videokaart een beetje verrot. :P Kan je niet even tijdelijk een ander kaartje erin zetten om te kijken of het daar aan ligt?

_@/'

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
Zit er veel stof op de fan van de grafische kaart? Het kan zijn dat daardoor je ramchippies op die kaart niet genoeg lucht krijgen (lees: koeling)
Anders begint je kaart na te laten, wel jammer voor je want zoals een ti4600 maken ze ze niet meer.
Heb zelf nog een Ti4400 draaien, heerlijke kaartjes! ;)

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 13:42
Steephh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:41:

Volgens mij is je geheugen van je videokaart een beetje verrot. :P Kan je niet even tijdelijk een ander kaartje erin zetten om te kijken of het daar aan ligt?
Dat zou kunnen, maar dat zou alleen uithalen als je dr een kaartje in zou zetten die gebruikt maakt van dezelfde drivers. Eigenlijk precies etzelfde kaartje dus. Want stel nu dat er een probleem is met de drivers, en je zet er een ander kaartje in, ander merk, heel ander type, dan ist probleem wellicht verholpen. Goed beeld. Maar jah... dan weet je nog niet of et kaartje nu kapot is, of de drivers brak zijn. Natuurlijk ist wel zo dat als je de drivers verwijderd en opnieuw installeert, dat je dan mag aannemen dat de drivers goed zouden moeten zijn. Maar misschien ist wel iets gerelateerd aan de drivers, iets van Windows, wat bij deïnstallatie van de drivers niet verwijderd word. Misschien spyware int spel? Je kan kaartje in andere pc zetten :p Of opstarten van iets als een bootable cd, linux live cd? Of iets van bijvoorbeeld een rescu cd van het programma waarmee je 1 keer in de zoveel tijd een backup mee maakt van je systeem, met mooie grafische interface, zoals Acronis :p doe is gek...

Euhm... \n ...

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:41:

thnx :)

Ik heb nog oude Kaart liggen die uit de pc van mijn pa komt.. Een ATI van 1998.. niet veel soeps :P maar kan ff proberen of het beeld dan goed is.. Dan weet ik iig dat het aan mijn kaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
nou die kaart lukt niet :( Hijs te oud want hij past niet in mijn moederbord :p

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry voor de driedubbel post maar ik was nog iets vergeten.

Ik heb Knoppix gedownload en op cd gebrand maar de cd doet niks bij het opstarten van mijn pc :S

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 09:05
Staat het zo dat je pc boot van CD bij opstarten?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 12:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je de CD goed gebrand zodat hij daar ook van kan opstarten, vaak is simpelweg de data erop schuiven niet bootable.

gerre22 zegt ongeveer hetzelfde maar bedoelt te willen weten of je in je BIOS aan hebt gegeven dat je van CD wil starten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes

Ik heb de CD gestart bij het opstarten en hij doet het :) Maar het beeld is net zo slecht als in windows (rare gekleurde vlekken etc) ik denk dat ik nu wel kan gaan concluderen dat de kaart overleden is? :(

EDIT:

De CD laad en ik zie dat hij mijn specs leest maar dan wordt het beeld zwart en gebeurt er niks meer..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 21:28 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 12:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je alle stekkers goed in je monitor en achter in je pc zitten, ben je er misschien de afgelopen dagen tegenaan gelopen? Heb je een andere kabel die veel storing kan veroorzaken (coax, slecht gemantelde geluidskabel, etc.) vlak naast liggen?

Heb je een pc speaker aangesloten? Slecht werkende videokaarten willen nog wel eens een piepcode geven tijdens het opstarten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
yep stekkers zitten er goed in.. Ik zal mrogen nog ff proberen om andere monitor aan te sluiten maar ik verwacht dat het probleem zal blijven bestaan..

Ik hoor geen rare piepjes.. hoewel ik moet bekennen dat ik nooit op piepjes heb gelet bij opstarten van pc:P Ik denk dat mijn kaart oververhit is geraakt en het heeft begeven.. :(

BTW Toen ik in mijn BIOS zat kan ik me herinneren dat mijn Beeld weer perfect was.. Dus weet bijna zeker dat mijn kabels goed zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 23:26 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 09:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Defect RAM ic of een adreslijn veroorzaakt dit. Helaas niet te fixen zonder speciale apparatuur en spare-parts.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Je kaart goed reinigen en ook de socket even goed uitblazen van je moederbord. (bruine agp geval)
En als het dan niet werkt, dan op marktplaats verkopen voor 5 euro als er een gek is die hem nog wil. (natuurlijk wel erbij vermelden dat ie rot is)

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:30:
Defect RAM ic of een adreslijn veroorzaakt dit. Helaas niet te fixen zonder speciale apparatuur en spare-parts.
sorry ben niet echt thuis in PC taal :) Maar je zegt dat mijn kaart kaduk is? of juist mijn ram geheugen? :S

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:31:
Je kaart goed reinigen en ook de socket even goed uitblazen van je moederbord. (bruine agp geval)
En als het dan niet werkt, dan op marktplaats verkopen voor 5 euro als er een gek is die hem nog wil. (natuurlijk wel erbij vermelden dat ie rot is)
ik heb al zovaak mijn kaart en socket schoon geblazen.. je kan er van eten :P

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:34
Het ram op je kaart.. Daar zit ook ram op. :P

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
ah ok :P

Nou dat wordt een nieuwe kaart aanschaffen dus..

bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1