hardware_freak schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:05:
En zonder bewijs is het gewoon ongefundeerd.
Het lastige is dat het tegenbewijs ook nog nooit geleverd is. Dat is de factor die die reacties dan ook opwekt.
Het 2e probleem is dat de vergelijking in de nieuwspost zelf ook al gemaakt wordt, dan kun je niet verwachten dat dat soort reacties uitgesloten blijven (al willen we het wel). Het valt, zoals de topicstarter ook meent, wel op dat alleen de negatieve vergelijkingen naar beneden werden gemodereerd
Overigens kom ik twee soorten vergelijkingen tegen. De vergelijkingen die met argumenten en enigzinds respect beargumenteerd worden en de nutteloze flames welke terrecht een (power)mod krijgen.
Tegendeel bewijzen, hoe doe je dat als Tweakers.net zijnde? Een mening mag je hebben, daar mag je voor uit komen en die mag je verdedigen, je moet echter wel aangeven waarom jij vindt dat dat zo is. Enkele weken geleden was het in veel gevallen zo dat iemand die met de stroom meeging hij al snel +3 of zelfs +4 kreeg enkel omdat die persoon meebashte met de groep. Dat populaire, zonder onderbouwing en met "minder nette woorden" posten wordt nu naar beneden gemodereerd omdat er een ander moderatiesysteem is gekomen. Eerst was het niet goed dat dergelijke niets toevoegende posts veel te hoog werden gemodereerd en nu is het weer een probleem dat ze te laag gemodereerd worden, nog even en iedereen mag zijn eigen post modereren zodat niemand meer klaagt over het krijgen van te weinig moderatiepunten.
Bashen werd door mij altijd al naar beneden gemodereerd terwijl meningen die goed onderbouwd worden wel degelijk op extra punten kunnen rekenen. Iets positiefs zeggen zorgt er eerder voor dat je op +1 blijft staan dan het tegenovergestelde, zo is het in het echte leven ook.
De gebruikers zijn de enigen die kunnen bewijzen die Tweakers.net zowel voor als na de overname niet of nauwelijks is veranderd. Ik heb zelf geen verandering gemerkt door de overname. Natuurlijk is men in de loop der tijd strenger gaan optreden. Dat is een gevolg van steeds meer bezoekers, die in het begin vooral bestond uit tweakers en waar steeds meer "overigen" aan toe zijn gevoegd. Die groep overigen bestaat ook uit mensen die op andere fora komen waar het wel is toegestaan lukraak dingen te roepen en denken dat op Tweakers.net ook te kunnen dat wordt gelukkig tegengegaan. In die zin is het doordat Tweakers.net in mijn ogen na de overname niet is veranderd juist een verbetering, doordat de kans groot was dat door de populariteit en het toegenomen aantal bezoekers de site zou afglijden naar een ordinaire site, en men dit heeft tegen kunnen houden.