Toon posts:

[Laptop] Oudere Lenovo T43p of nieuwere Lenovo R60

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit voor een lastige keuze, ik wil een nieuwe laptop en heb besloten dat dat i.i.g. een IBM/Lenovo moet worden met een resolutie van 1400x1050 (of meer maar dat wordt prijziger).

Hij wordt vnl. gebruikt als development pc (visual studio 2003/2005 c++/c#), gamen doe ik thuis wel. Ik zal hem wel elke dag meeslepen en mede daardoor heb ik gekozen voor een stevige Lenovo die tegen een stootje kan.

Ik had al bijna deze R60 (1145 ex btw) besteld maar nu is het oude 'topmodel', de T43p in de aanbieding (zie hier 1025 ex btw).

De T43p heeft standaard al 3 jaar garantie en deze moet ik voor 139 ex btw bij de R60 extra aanschaffen. Verder is de T43p steviger, kleiner maar heeft ipv een Core 2 Duo 5600 'slechts' een Pentium M 770 en een 80 Gb schijf ipv een 120 etc.

Ik neig echter naar de T43p omdat:
* steviger
* kleiner / lichter / compacter
* goedkoper

Nadeel:
* 'oude' processor maar ik ga geen games spelen dus dit weegt niet zo heel zwaar
* minder disk ruimte maar 80Gb is eigenlijk ook wel voldoende.

Ik neem ook aan dat Vista ook wel aardig op die T43p met 770 processor zal draaien (met 2 Gb intern geheugen).

Heeft er iemand ervaring met een van beide (of beide laptops), ik ben wel benieuwd of bovenstaande redeneringen een beetje hout snijden.