Toon posts:

Floppy uitlezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.

Vlak voordat ik met VUT ging in 2003,
heb ik in mijn werkzame periode op mijn bedrijfscomputer- met hulp van een collega- een reeks mailberichten (Outlook) op floppydisks (4 floppy's) gezet om ze later thuis nog te kunnen raadplegen.
Het betreffen e-mailberichten met en zonder bijlagen. Het gaat mij voornamelijk om de Word-bijlagen.
Nu ben ik zover en heb diverse keren geprobeerd de floppy's leesbaar te openen, maar dat lukt me niet.

Het zijn "ingepakte" bestanden en op het 1e floppy heb ik geschreven: Mail 1 WinZip.
Op de volgende 3 floppy's staat: mail 1.z01, mail 1.z02, mail 1.z03

Wanneer ik de 1e floppy (WinZip) wil openen in Verkenner, verschijnt na een tijdje de melding:
"Schijf is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"

Ik durf geen ja te zeggen, omdat ik bang ben daarmee alles kwijt te raken.
De andere floppy's (mail 1.z01 en mail1.z02) bevatten ieder 1 bestand: "mail".
Als ik die probeer te openen krijg ik de volgende melding:
"Registreer a.u.b". WinRAR is shareware.
Na 40-dagen proefperiode moet WinRAR geregistreerd worden of van de computer verwijderd worden.
Keuzemogelijkheden: On line registratie; Hoe aankopen?; Sluiten; Help

Wanneer ik Sluiten kies, verschijnt er een foutmelding:
"Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd".

Als ik floppy "mail1.z03" oproep, verschijnt de tekst:
"Deze actie is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd".

Hoe kan ik deze teksten "leesbaar" op mijn scherm toveren.
Desnoods typ ik ze opnieuw a.d.h.v. het voorbeeld.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 22:20
Het lijkt me dat je een split archive hebt gemaakt, probeer eens alles te kopieren naar je hd in 1 map en het dan uit te pakken.

Als op die eerste floppy alleen winzip staat kan je van geluk spreken!

[ Voor 22% gewijzigd door gerre22 op 10-04-2007 17:53 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:48:
Wanneer ik de 1e floppy (WinZip) wil openen in Verkenner, verschijnt na een tijdje de melding:
"Schijf is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"
Houd in dat Windows de diskette niet kan lezen, deze is dus beschadigd. Zie ook data recovery binnen de FAQ van dit subforum
"Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd".
Klopt, Winzip kan het bestand niet lezen omdat het eerste bestand (mail 1.zip) er niet is. (Dat staat op de beschadigde diskette). Begin is met alle bestanden naar je harde schijf te kopieren. Ga dan met een kopie hiervan experimenteren met verschillende uitpak-programma`s. (Winrar bv). Waarschijnlijk krijg je dan wel een deel terug, het deel dat op die diskette`s stond.

Overigens is al deze informatie al tig keren besproken op GoT en zeker op het internet. Google is your friend.
Zie ook: Registratievoorwaarden / korte FAQ