Toon posts:

[vba excel] Error bewerking onderling

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Wanneer het programma, geschreven in vba, in excel een bepaalde cell wil uitlezen gaat het fout.
De oplossing waarom het fout gaat heb ik nog niet gevonden, daarvoor graag u hulp. ;)

Het probleem doet zich voor wanneer ik in excel de cell nog aan het editen ben.
Dus wanneer ik een cell, handmatig, selecteer en daarin een wijziging aan breng maar er 'geen' enter achter aan geef. Dan loopt de code onder vba vast.

Dus eigenlijk zoek een stukje vba code die er voor zorgt dat excel.activeCell ofzo afsluit.
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Begin dan eens met de relevante code weer te geven en de foutmelding. Hoe start je trouwens die VBA code? In editing mode is het lastig om een macro te starten :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om het starten van de macro, de 'userform' staat er voor en op dat moment wil ik waardes uit de excel sheet halen (dat doet het stukje code) echter loopt deze vast ('zonder foutmelding .. pc wordt traag en springt niet door naar mijn 'break-point').

Lees : 'loopt vast' alleen wanneer ik manueel een cell bewerk en deze niet afsluit door een 'enter'.
user_form en excel staan los van elkaar. indien nodig zal ik later een stukje bron code plaatsen.

Verwijderd

als we de code niet kunnen zien zullen we ook niet veel hulp kunnen bieden. met application.ready kan je testen of excel in edit mode is.
[kristallenbolmodusgedoemdtemislukken]er loopt dus code (in de userform of aangeroepen door de userform) terwijl je in edit mode gaat in een cel?[/kristallenbolmodusgedoemdtemislukken]

Verwijderd

Topicstarter
@kristallenbolmodusgedoemdtemislukken van _heretic_ werkt aardig, dit ga ik ff checken

-Edit-
Echter is application.ready niet in mijn libraries te vinden, iemand een idee?
(Microsoft Excel 9.0 Object Library)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 09:38 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tsja, dan bestond in Excel 2000 de ready property blijkbaar nog niet? Apart trouwens, want in excel 2000 waren afaik alle formulieren nog modaal.

Anyways, het heeft weinig zin om te gaan lopen gokken. Of je geeft wat meer info, en dan vooral wat betreft het code deel en de manier waarop je het hebt opgezet (ik vermoed met meerdere excel instanties) of er gaat een slotje aan :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Hang er maar een slotje op.
Het probleem is dusdanig lastig uit te leggen dat al zou ik de code er neer plaatsen je er nog niks wijzer uit zou worden omdat wanneer excel zich in 'edit-mode' begeeft, de code uberhaupt niet runt.
(getest dmv. break-point) En aangezien ik de edit-mode niet kan af toggelen, zie ik het een beetje kansloos in. :) Tenzij iemand natuurlijk een idee heeft. :+

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Jij je feestje :)

Het is prima mogelijk om een active cell uit te lezen, al krijg je dan de oude waarde. E.e.a. heeft wel te maken met hoe je het opgezet hebt, maar als dat te moelijk is om te snappen dan houdt het op hè?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.