Een goede middag
,
Een paar maanden geleden was ik wat aan het rond kijken naar scholen, aangezien ik nu in het examen jaar zit van het VMBO en het toch wel gewenst is als je na het VMBO een MBO opleiding gaat volgen
Nu was ik een beetje aan het rond kijken op de website van het alfa college en zag daar dit staan:
) geweldig toch? dus heb ik mij na de open dag direct opgegeven. op de open dag werd al gemeld dat de opleiding waarschijnlijk erg in trek zou komen en dus hadden ze een aantal opdrachten gepland voor iedereen die zich aan zou melden.
Nou heb ik de brief waarin staat wat je zoal moet doen om aangenomen te worden. in mijn brief stond dit:
er wordt verwacht dat je de volgende zaken meeneemt (de 26ste is er een intake en presentatie dag)
- een A4 waarop jij je motivatie voor de opleiding game design hebt uitgeschreven - pretty straight forward en niet zo moeilijk dus
- een powerpoint presentatie met als thema "Realisme - fantasie in Gaming" - hier heb ik dus een aantal vragen bij, denken jullie dat het geen een .ppt moet zijn of zou ik nu echt een presentatie met gesproken tekst erbij moeten hebben (voordragen dus) en heeft iemand enig id hoe ik "Realisme - fantasie in Gaming" moet interpreteren? ik denk zelf dat ze willen dit ik een powerpoint maakt over mijn fantasieën over realisme in games van de toekomst, maar hier ben ik dus niet zeker van.
- een portfolio map met minimaal 10 schetsen/ontwerpen en uitgevoerde opdrachten die je tot nu toe hebt gemaakt (mag zowel digitaal is niet digitaal) hier zit ik ook een beetje mee in de rads, aangezien ik eigenlijk geen schetsen of opdrachten over game design heb... ik heb wel een flink aantal photosoep signatures e.d. zouden die hier ook in mogen? en ik heb even gezocht op portfolio map op google en daar blijkt dat er 2 soorten zijn, eentje met schetsen e.d. en eentje met vooral CV en loopbaan enzo, zou ik ook een CV moeten toevoegen aan mijn portfolio map? en moet ik nu gewoon alle dingen die ik erin wil stoppen uitprinten en er in doen of moet dit nog op een bepaalde manier met uitleg ofzo worden ontworpen? ( met een bepaalde "stijl" zal ik maar zeggen)
verder moet je als je daar op school komt voor je intake gesprek een concept art maken van een game character (ter plekke dus!
) hier zit ik vooral mee in de rats want ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken aangezien ik geen geweldige tekenaar ben (ik ben meteen begonnen met het volgen van teken tutorials maar dit gaat natuurlijk niet over 1 nacht ijs
) en ik ben ook (nog) niet thuis in bijvoorbeeld Maya of 3Dsmax dit wou ik nu juist leren daar
dus heeft iemand nog tips hiervoor?
wind ik mezelf nou teveel op over deze opdrachten en maak ik me teveel zorgen? want ik wil ECHT heel graag deze opleiding volgen!
o ja, zijn er nog meer mensen hier op GoT die zich hebben aangemeld voor deze veel belovende opleiding in Groningen? (waar niets boven gaat ofc
)
Een paar maanden geleden was ik wat aan het rond kijken naar scholen, aangezien ik nu in het examen jaar zit van het VMBO en het toch wel gewenst is als je na het VMBO een MBO opleiding gaat volgen
Nu was ik een beetje aan het rond kijken op de website van het alfa college en zag daar dit staan:
dit klonk mij geweldig in de oren immers, op school bezig zijn met je hobby? (gaming dusGaming
BOL, niveau 4
Opleidingsduur: 4 jaar
Instroomniveau: vmbo tl of gl
Werken als gamedesigner
De gamesector is betrekkelijk jong en ontwikkelt zich snel. De werkgelegenheid in de gamesector zal naar verwachting de komende jaren groeien. Games worden ontwikkeld voor de entertainmentwereld en de educatieve wereld. Bij entertainment games staat de ‘fun’ voorop, bij educatieve games staat het leren centraal. Voor educatieve games worden vaak ook andere namen gebruikt, zoals simulatie en e-learning. De vormgeving van (educatieve) games is het werk van de gamedesigner. Bij kleinere games werkt de gameontwikkelaar doorgaans aan het hele ontwikkelproces. Bij grotere games ontwerpt hij onderdelen ervan.
Gamedesign iets voor jou?
Wil je dit vak in, dan wordt er wel wat van je verwacht. Je bent creatief, kunt goed met computers omgaan en denken in gameconcepten.
De opleiding
Het Alfa-college biedt de opleiding Gaming aan op niveau 4. Je kunt de opleiding volgen in de beroepsopleidende leerweg, leren én stage dus. De opleiding is heel praktijkgericht. Je werkt tijdens de opleiding alleen en in groepen aan projecten. Op die manier krijg je allerlei vaardigheden die nodig zijn voor een gamedesigner onder de knie. Zo leer je onder andere:
* De doelgroep voor het te ontwikkelen gameconcept bedenken
* Het projectplan schrijven
* Het gameconcept uitwerken
* Gameonderdelen maken
* De game testen
* De voortgang bewaken en het project evalueren
Mogelijkheden na de opleiding
Voor de Gamedesigner (niveau 4) is doorstroom mogelijk naar een verwante hbo-opleiding, zoals Game Architecture & Design, Game Design & Development en de Game Academy. Met een mbo-diploma Gaming kun je gaan werken als gamedesigner, gamedeveloper, level designer, gamemaker, simulatieontwikkelaar, game tester, developer serious gaming, character developer, background/environment artist, 3D modeler, animator.
Nou heb ik de brief waarin staat wat je zoal moet doen om aangenomen te worden. in mijn brief stond dit:
er wordt verwacht dat je de volgende zaken meeneemt (de 26ste is er een intake en presentatie dag)
- een A4 waarop jij je motivatie voor de opleiding game design hebt uitgeschreven - pretty straight forward en niet zo moeilijk dus
- een powerpoint presentatie met als thema "Realisme - fantasie in Gaming" - hier heb ik dus een aantal vragen bij, denken jullie dat het geen een .ppt moet zijn of zou ik nu echt een presentatie met gesproken tekst erbij moeten hebben (voordragen dus) en heeft iemand enig id hoe ik "Realisme - fantasie in Gaming" moet interpreteren? ik denk zelf dat ze willen dit ik een powerpoint maakt over mijn fantasieën over realisme in games van de toekomst, maar hier ben ik dus niet zeker van.
- een portfolio map met minimaal 10 schetsen/ontwerpen en uitgevoerde opdrachten die je tot nu toe hebt gemaakt (mag zowel digitaal is niet digitaal) hier zit ik ook een beetje mee in de rads, aangezien ik eigenlijk geen schetsen of opdrachten over game design heb... ik heb wel een flink aantal photosoep signatures e.d. zouden die hier ook in mogen? en ik heb even gezocht op portfolio map op google en daar blijkt dat er 2 soorten zijn, eentje met schetsen e.d. en eentje met vooral CV en loopbaan enzo, zou ik ook een CV moeten toevoegen aan mijn portfolio map? en moet ik nu gewoon alle dingen die ik erin wil stoppen uitprinten en er in doen of moet dit nog op een bepaalde manier met uitleg ofzo worden ontworpen? ( met een bepaalde "stijl" zal ik maar zeggen)
verder moet je als je daar op school komt voor je intake gesprek een concept art maken van een game character (ter plekke dus!

wind ik mezelf nou teveel op over deze opdrachten en maak ik me teveel zorgen? want ik wil ECHT heel graag deze opleiding volgen!

o ja, zijn er nog meer mensen hier op GoT die zich hebben aangemeld voor deze veel belovende opleiding in Groningen? (waar niets boven gaat ofc