Geluid kraakt (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 09:45
Sinds ik Vista heb laten draaien op mijn Acer Aspire 5100 heb ik last van knetterend geluid uit de speakers. Dit geldt voor alle geluiden (Windows geluiden, muziek/video etc.) Ook als ik een headset aansluit hoor ik gekraak in het geluid. Voorheen had ik dit met XP niet.

Ik heb de nieuwste Realtek HDAudio drivers geinstalleerd.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
mja... so?

Heb je zelf al actie ondernomen? Heb je bijvoorbeeld al gezocht op internet naar andere drivers of naar andere mensen die hetzelfde probleem hebben?

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 09:45
Mishmash schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:20:
mja... so?

Heb je zelf al actie ondernomen? Heb je bijvoorbeeld al gezocht op internet naar andere drivers of naar andere mensen die hetzelfde probleem hebben?
Euhm...ja....ik heb zelf een poging gewaagd om het probleem om te lossen, op Google kon ik niets terugvinden dat mijn probleem zou kunnen oplossen. Twee maanden zit ik hier nu mee, daarom zet ik nu deze vraag op Tweakers.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

Ik heb dus ook een Acer laptop 5102 met Vista Home Premium, nieuw gekocht met Vista er al op. Ook bij deze nieuwe laptop hoor ik gekraak en getik in het geluid!
Volgens Acer ligt e.e.a. aan de ATI VGA driver die erop voorgeinstalleerd was. Een installatie van de nieuwste Vista driver op hun Acer-site (VGA Driver ATI Ver. 8.352) zou het probleem oplossen.
Ik heb die dus geinstalleerd maar helaas geen resultaat! Het geluid blijft kraken!
Acer hierover gemaild, maar nog steeds geen enkele reactie! Opbellen is ook tot nu toe niet gelukt. De wachttijden voordat ze opnemen zijn erg lang.
Slechte service van Acer!

Verwijderd

Mijn ACER7720 met Vista is beginnen met kraken toen ik 'sluimerstand' gebruikte.
Na 'opnieuw opstarten' is alles terug normaal, tot je sluimerstand opnieuw gebruikt.
Zo nog iemand dit voorheeft kunnen we misschien ACER contacteren met iets meer overredingskracht.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
Misschien anders even teruggaan naar de winkel :S. Als ik een nieuwe laptop koop en het kraakt (binnen één week) dan ga ik echt zsm terug naar de winkel of neem ik contact op met RMA alsmede een DOA.
Pagina: 1