Hallo daar.
Ik heb al een tijdje een probleem waar ik maar niet uit kom (na veel googlen/zelf uitproberen/bios resetten/etc). Ik heb DDR PC3200 (single channel) in mijn pc zitten maar het blijft wat ik ook probeer op 320Mhz (rare snelheid?) draaien (is te zien bij bios post en onder windows met CpuZ) terwijl het op 400Mhz zou moeten draaien (wat ik uiteraard wil gaan bereiken). Dit zijn de specs van mijn systeem:
- ASUS P4P800-E Deluxe Moederbord (met nieuwste Bios versie erop)
- Intel P4 (Prescott) 3,0Ghz (HT) Cpu met 800Mhz FSB (daar draait hij ook op)
- 1,5GB Ram: (2x Kingston PC3200 512MB (in mem-bankjes 0 en 1), 1x Corsair PC3200 512MB (in mem-bankje 2). Dit geheugen is allemaal single channel.
- Sapphire ATI Radeon X1600 Pro (512MB) Videokaart
- 1x Seagate 120gb (ide) HD, 1x Hitachi 160gb (sata) HD
Verder hoeven jullie niet meer te weten vermoed ik.
Wie kan mij helpen mijn DDR op 400Mhz te laten draaien? Ik zou heel erg blij/geholpen zijn met een uitkomst.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Mark
Ik heb al een tijdje een probleem waar ik maar niet uit kom (na veel googlen/zelf uitproberen/bios resetten/etc). Ik heb DDR PC3200 (single channel) in mijn pc zitten maar het blijft wat ik ook probeer op 320Mhz (rare snelheid?) draaien (is te zien bij bios post en onder windows met CpuZ) terwijl het op 400Mhz zou moeten draaien (wat ik uiteraard wil gaan bereiken). Dit zijn de specs van mijn systeem:
- ASUS P4P800-E Deluxe Moederbord (met nieuwste Bios versie erop)
- Intel P4 (Prescott) 3,0Ghz (HT) Cpu met 800Mhz FSB (daar draait hij ook op)
- 1,5GB Ram: (2x Kingston PC3200 512MB (in mem-bankjes 0 en 1), 1x Corsair PC3200 512MB (in mem-bankje 2). Dit geheugen is allemaal single channel.
- Sapphire ATI Radeon X1600 Pro (512MB) Videokaart
- 1x Seagate 120gb (ide) HD, 1x Hitachi 160gb (sata) HD
Verder hoeven jullie niet meer te weten vermoed ik.
Wie kan mij helpen mijn DDR op 400Mhz te laten draaien? Ik zou heel erg blij/geholpen zijn met een uitkomst.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Mark