Toon posts:

automatisch kopieren van drive naar ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een .cmd file maken waarbij hij kopieert vanaf een subfolder van de d-drive naar een locatie op een ftpserver

ik had hiervoor gedaan copy d:\1234\1234.txt ftp://ftp.1234.com/1234.txt

Dit werkt echter niet, enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien eens verdiepen hoe je een ftp verbinding opzet en een bestand upload naar je FTP destination.

En ja, dat kan ook in een batch bestand ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
cURL, wget; kunnen allebei wat jij wil en hebben ook win32-zipfiles. Knutsel ze :) (uitleg: zonder tools zoals curl/wget kan je niet uploaden, niet met cmd.exe iig)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html

Psftp.exe gebruiken

commandline ftp tool

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

0xDEADBEEF schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:04:
cURL, wget; kunnen allebei wat jij wil en hebben ook win32-zipfiles. Knutsel ze :) (uitleg: zonder tools zoals curl/wget kan je niet uploaden, niet met cmd.exe iig)
cmd ftp zit standaard in bijv. XP :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:18:
[...]

cmd ftp zit standaard in bijv. XP :)
Ohja, true, maar om t te automaten is curl/wget stukken beter (als ftp het al kon).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:41
ftp is iets heel anders dan gewoon een file copy.
Met ftp 'connect' je eerst naar een server en vervolgens ga je commando's uit voeren, bijvoorbeeld om te 'uploaden' of te kijken wat er al in die directory staat.

Als je het wat simpeler wil benaderen zou je WebDrive kunnen aanschaffen... dan kan je een ftp server als 'drive' benaderen.

http://www.webdrive.com/

Kijk ook eens in de 'help' van windows, daar staat ook al het één en ander uitgelegd over ftp.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Verwijderd

http://gathering.tweakers...es/1197346///ftp%2Cscript
Misschien eerst even binnen het forum zoeken?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 16:17
Schaf het progsel "backup platinum" aan.
Dit kan bestanden/mappen backuppen naar mappen of een FTP directory :), je kan het ook nog is schedulen, in zijn geheel in een grafische interface :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 01:00
ftp -s c:\scripts\scripts.ftp

en dan in c:\scripts\scripts.ftp:
open 123.123.123.123
gebruikersnaampje
wachtwoordje
bin
prompt
mput c:\watjijwilt
bye

(even uit mijn hoofd, de rest kom je wel uit denk ik)

Mocht je iets simpelers, grafisch willen, kijk dan eens naar Cobian Backup op, daarmee kun je naast full backups ook incremental en differential backups maken (ook naar ftp), gescheduled en al. Is een gratis programma, werkt redelijk prettig.

[ Voor 46% gewijzigd door 0siris op 10-04-2007 20:02 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1