Toon posts:

Ook een nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik wil eind Mei een nieuwe pc halen (+/- 1800 Euri) en ben natuurlijk al flink aan het puzzelen. Dit heb ik tot nu toe:

Moederbord: Asus Striker Extreme, nForce 680i SLI
Processor: Intel Core 2 Duo/E6600
Videokaart: ASUS PCIe 768M EN8800GTX
Kast: Antec Nine Hundred
Voeding: Cooler Master iGreen Power 600W
Processor koeler: Asus Silent Square
Harde Schijf: Seagate (hdd) barracuda 320gb sata-2
Monitor: Samsung 226bw Widescreen 22"
Brander: Samsung (dvdrw) sh-s182d 18x
Speler: Samsung (dvd) 16x black

Het enige waar ik nog niet over uit ben is het geheugen. Ik had zelf de
OCZ, DIMM 2 GB DDR2-800 Kit
of de
G.E.I.L., DIMM 2 GB DDR2-800 Kit
op het oog....

Iemand sugesties??

Alvast bedankt!

Verwijderd

welke klits precies BV, 2 kits van geil heten zo 1 is de value en andere is de OCer.
Processor koeler: Asus Silent Square, die zou ik niet nemen, beter een infinity

Maar ga je overclocken ?? Neem aan van wel met dat moederbord, dan zou ik gaan voor deze:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE8P

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
dalijk met die lagere prijzen worden E6700s ook heel boeiend he ;)

Verwijderd

Het is nutteloos om iets samen te stellen voor een pc die je toch pas over anderhalve maand gaat kopen! Er staat de komende maanden behoorlijk wat te gebeuren, zeker op het gebied van videokaarten en processorprijzen. Wacht dus lekker nog een maandje met samenstellen, dan heb je nog steeds tijd zat om een goede keuze te maken, maar weet je wel dat je het beste voor je geld hebt!

Verwijderd

Topicstarter
@Striker: De ocz is de CL4 5-5-12 OCZ2P800R22GK XTC Platinum, de GEIL is dezelfde als die je aangaf van Alternate. Infinyty is idd beter dan de Silent Square maar het oog wil ook wat he ;-) en ja ik wil gaan overclocken.
@Iceheart: is de E6700 zoveel beter als de E6600 dan?
@cpec: Ja dat weet ik en sommige onderdelen zullen ook wel vervangen worden (Ik verw8 de videokaart) maar de meeste dingen staan volgens mij qua prijs wel redelijk vast....

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Misschien is het sneller om twee kleinere harde schijven in Raid-0 te zetten. Moet je wel zeker van je backups zijn, want als er een schijf mee kapt ben je al je data kwijt.

En behalve dat is het inderdaad handiger even te wachten met je topic, want er komt in anderhalve maand weer wat nieuwe hardware uit, en er zijn weer prijsverlagingen, etc. De beste keuze nu is over anderhalve maand misschien wel helemaal niet meer de beste keuze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:57:
@Striker: De ocz is de CL4 5-5-12 OCZ2P800R22GK XTC Platinum, de GEIL is dezelfde als die je aangaf van Alternate. Infinyty is idd beter dan de Silent Square maar het oog wil ook wat he ;-) en ja ik wil gaan overclocken.
@Iceheart: is de E6700 zoveel beter als de E6600 dan?
@cpec: Ja dat weet ik en sommige onderdelen zullen ook wel vervangen worden (Ik verw8 de videokaart) maar de meeste dingen staan volgens mij qua prijs wel redelijk vast....
Ik ga er van uit dat je naar 400 fsb gaat overclocken, dus zou de E6600 op 3600 mhz draaien en E6700 op 4000 mhz (vanwege 9 en 10 multiplier). Hoeveel dit verschil in de praktijk is weet ik niet.

Verwijderd

Awel, aan iedereen die een nieuwe PC nodig hebben... een goede hint:
http://www.csl-computer.com
Het is een bedrijf in duitsland dat PC's verkoopt, aan een vele goekopere prijs dan hier in belgie of nederland...

Ik heb mijn pc zelf daar ook van gehaald, en heb voor een dualcore 2*3 GHz met de ATI radeon x1600 PRO, 1 GB RAM e.d. ongeveer 600 euro betaald... dus echt wel goed prijsje

alléjah, je kijkt maar eens, he!!

Greetz

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Hai, ik wil eind Mei een nieuwe pc halen (+/- 1800 Euri) en ben natuurlijk al flink aan het puzzelen. Dit heb ik tot nu toe:

Waar ga je die dan "halen" ? Doe mij er ook maar een paar dan ! Je bedoelt kopen, neem ik aan. Schrijf in het vervolg svp een nieuwe pc "kopen"...

Wat geheugen betreft: Ik heb vrij duur CAS2 geheugen in mijn pc. Mijn buurman heeft dezelfde maar dan met "normale" snelheid geheugen en ik moet je zeggen dat ik geen verschil merk. Het zal wel te meten zijn natuurlijk maar in de praktijk merk ik geen verschil. Ik zou nog een maandje wachten en dan eens kijken wat er te koop is. Succes !

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:21:
Awel, aan iedereen die een nieuwe PC nodig hebben... een goede hint:
http://www.csl-computer.com
Het is een bedrijf in duitsland dat PC's verkoopt, aan een vele goekopere prijs dan hier in belgie of nederland...

Ik heb mijn pc zelf daar ook van gehaald, en heb voor een dualcore 2*3 GHz met de ATI radeon x1600 PRO, 1 GB RAM e.d. ongeveer 600 euro betaald... dus echt wel goed prijsje

alléjah, je kijkt maar eens, he!!

Greetz
Nu nog duits kunnen lezen :+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Dit topic voldoet niet aan voorgenoemde sticky en gaat dus op slot.

Kijk eens naar benchmarks, reviews en ervaringen :). Daarin kun je prima zien wat goed zal presteren. Zet de aantrekkelijke onderdelen in een lijstje en maak daar vervolgens een keuze uit. Vergeet niet te controleren; kijk op de productpagina van de fabrikant of er nog eigenaardigheden zijn (is het geheugen wel compatible?) en zoek even naar ervaringen van andere mensen (hoe 'doen' de geheugen modules het bij die mensen?). Deze kun je vinden met de GoT search of op de Tweakers.net - Productsurvey. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.