GPS-route navigate software onder linux

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Sinds afgelopen weekend heb ik een opgevoerde GPS-muis thuis liggen (hij kan stand-alone waarschuwen voor flitspalen e.d.).
Nu heb ik hem via een USB-serieel adapter aangesloten op m'n pc en kan ik inderdaad netjes gps data uitlezen.

Nu ben ik opzoek geslagen naar sat-nav software voor onder linux, en heb nu 2 programma's gevonden, namelijk Roadnav en GPS-drive. Roadnav valt al bij voorbaat af, omdat die alleen met servers met amerikaanse kaarten overweg kan. Voor GPS-drive kan je wel europeese kaarten downloaden, maar veel verder dan locatie bepaling kom ik er niet mee...

Is er echte Sat-Nav (ala TomTom) beschikbaar voor Linux?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In het kort: Nee.

Het probleem is dat er geen gratis of opensource databases zijn voor straatnamen en locaties.
In de USA zijn die gegevens wel vrij toegankelijk.

Edit:
GPSDrive is wel iets uitgebreider dan alleen een kaartje laten zien, je kunt waypoints opslaan, en als "destination" gebruiken. Hij geeft dan globaal de afstand en richting aan van je bestemming, maar heeft geen "turn by turn directions".
Wat ook leuk is, is i.c.m. kismet wardrive kaartjes maken e.d.

[ Voor 48% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-04-2007 16:32 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Maar zijn er wel programma's op de markt waar een licentie bij zit voor een dergelijke database? Dat ik onder linux draai betekend namelijk niet gelijk dat ik niet voor een dergelijk programma zou willen betalen of dat het persé opensource moet zijn ;)

(het hoeft zelfs niet eens persé onder linux te draaien, wil hiervoor ook wel een uitstapje naar windows maken...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:14

Gotiniens

Fairly odd Tim

mischien kan je tomtom kopen voor linux? de tomtom go's draaien namelijk op linux. Mischien kan je een firmware ergens downloaden ofzo?

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 14:33
eeehhhm... mijn TTONE draait linux... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pyther op 10-04-2007 21:02 . Reden: schade... wieder zu spät ]

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 15:41
Zo te zien is dit ook voor Linux, heeft Europa dekking, zelfs een CarPC interface en is Nederlandstalig:

http://directions.ltd.uk/...r-4-4-professional-europe

Werd ondersteund tot begin 2006, zie hier het changelog:
http://directions.ltd.uk/...2/update-4-4-30-for-linux

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Hoppa69
Dit is eigenlijk wel wat ik zoek, maar voor 130 pond kan ik net zo goed een TomTom go kopen... :X

Pagina: 1