[Showcase] VW Golf II

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Afgelopen zondag weer op pad geweest om de Golf van een vriend vast te leggen. Ik ben me ervan bewust dat de auto an sich niet bij iedereen in de smaak valt, dus laten we daar alsjeblieft niet over gaan discusiëren hier. :)

Ohja, en zowel het geshopte kenteken (waar ik normaal niet aan doe) als de Hawaii-slinger zijn specifieke wensen van de eigenaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6292.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6439.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6311.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6339.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6352.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6367.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6374.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6430.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Golf/IMG_6486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
strakke foto's, alleen zonde van die bloemenslinger :P

foto #9 vind ik wat saai, voor de rest kunnen ze zo in een brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie foto's zeg... Ik wil niet eens denken wat voor foto's je zal nemen van een Mercedes CLS :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
#3 en #4, toppers :) (extreem) klein puntje van kritiek: het begin van de witte pijl geheel rechts op foto #9 leidt een beetje af.

Trouwens, kan zijn dat ik het gemist hebt, maar ik zou wel een willen zien hoe die shots met het autostatief er uit zien (dus hoe zo'n ding gemonteerd zit etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:40:
Wat een mooie foto's zeg... Ik wil niet eens denken wat voor foto's je zal nemen van een Mercedes CLS :) !
psst klik eens op ze naam ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Erg netjes gedaan. Hoe heb je die snelheids effecten gedaan ? Achteraf met fotoshop ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:45:
Erg netjes gedaan. Hoe heb je die snelheids effecten gedaan ? Achteraf met fotoshop ?
Nee, een autostatief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mooi gedaan.
Zelfs van een bijna sjonnie auto weet je een echte topshowcase te maken d:)b

Welke locatie's zijn er gebruikt. Alleen de Euroborg of ook nog andere dingen in Groningen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euroborg? Dat stukje groningen is wel je favo "laat ik oude volkswagens eens fotograferen" stekje. Die Jetta ook al. Jammer alleen dat het geheim van de smit waarschijnlijk ook nu nog wel het geheim van de smit blijft...

* Janoz moet zich maar eens verdekt opstellen daar in de buurt. Kijken of er weer eens een autotje rond komt rijden met een hengel eraan :)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wel mooi dat er meer abstractie in je beeld komt. Dope

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:50:
Welke locatie's zijn er gebruikt. Alleen de Euroborg of ook nog andere dingen in Groningen.
Euroborg is alleen voor de eerste foto gebruikt. Ik ben verder nog bij de Emmasingel, het station, industrieterrein Winschoterdiep, industrieterrein Driebond en de Oosterhogebrug geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Maar heb je geen voorbeeldje van hoe dat autostatief/rig bevestigd zit? Of iig wel type je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
LoneGunman schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:00:
Maar heb je geen voorbeeldje van hoe dat autostatief/rig bevestigd zit? Of iig wel type je gebruikt?
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Nummer 9 is juist TOP. Dat lege parkeerterrein en dan die pijl naar de auto van: "hij staat hier", goed gevonden man :)

#1 is door het lijnenspel ook prachtig.
#6 is gewoon "dope", alleen dat #$%^&-nummerbord. Neem nu eens naast je geheime statief een schroevendraaier mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Je hebt er geen foto'tje van of je wilt het niet vertellen? :P Zó geheim is dit toch ook niet? Ik weet dat het met b.v. automotiverigs kan, maar vroeg me gewoon af of jij misschien nog een andere (goedkopere :X) techniek had bedacht. Het ziet er iig er goed uit, ook de nabewerkingen. Chang krijgt nog concurrentie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LoneGunman op 10-04-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

MartijnGizmo schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:55:
[...]

Euroborg is alleen voor de eerste foto gebruikt. Ik ben verder nog bij de Emmasingel, het station, industrieterrein Winschoterdiep, industrieterrein Driebond en de Oosterhogebrug geweest. :)
bij de macro of niet?
mooie foto's hoor, kwou dat ik zulke had van mijn jetta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Byte_Me schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:38:
foto #9 vind ik wat saai, voor de rest kunnen ze zo in een brochure.
Welnee joh... #9 is briljant! Heel goed gezien, super plaat!

Ik vind het persoonlijk wel wat flauw dat je hier, in mijn ogen, kennelijk alleen komt om wat veren in je reet gestoken te krijgen en vervolgens niet je techniek wil delen. Moet je helemaal zelf weten, maar dan ga ik ook niet meer de moeite nemen om te reageren, je weet namelijk zelf ook wel dat je foto's gewoon goed zijn...

[edit]

als ik mezelf na lees dan ben ik het daar ook weer niet helemaal mee eens :) Goed het is een showcase... dank je voor het delen van je mooie platen.

[ Voor 12% gewijzigd door DeFeCt op 10-04-2007 22:04 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
DeFeCt schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:02:
[...]

Welnee joh... #9 is briljant! Heel goed gezien, super plaat!

Ik vind het persoonlijk wel wat flauw dat je hier, in mijn ogen, kennelijk alleen komt om wat veren in je reet gestoken te krijgen en vervolgens niet je techniek wil delen. Moet je helemaal zelf weten, maar dan ga ik ook niet meer de moeite nemen om te reageren, je weet namelijk zelf ook wel dat je foto's gewoon goed zijn...

[edit]

als ik mezelf na lees dan ben ik het daar ook weer niet helemaal mee eens :) Goed het is een showcase... dank je voor het delen van je mooie platen.
Dat mag je best flauw vinden, maar ik vertel het gewoon niet. Het heeft me een half jaar werk gekost en meer dan €500, en ik heb het ook helemaal zelf moeten verzinnen. :) Ik ben nooit te beroerd om mensen te helpen hier, maar er zijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vette bak kerel! vind de porsche velgen in zwart ook lekker old-skool,bra had van mij niet gehoeven
waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heftige velgen, en als oud Golf II bezitter hier geen afkeurende geluiden :9

Punten van detail:
• dashboard moet zeker two-tone zijn (zwart/bruin);
• laat hem een rechter buitenspiegel aanschaffen;
• het sleepoog valt uit de toon (roestig en brakke lak/ondergrond);
• raamslingers verwijderd?
• je kan ook teveel verlagen.

Voor de rest, prachtige foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Dat je niet je gehele setup wilt showen is te begrijpen, maar aan de andere kant toch ook iets om trots op te zijn? Als het jouw een half jaar heeft gekost dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat iemand je zo 1-2-3 probeert te 'imiteren'? Als dat tenminste de reden is. Nou ja, dat moet iedereen ook zelf maar bepalen :)

Voor de geïnteresseerden, een paar links:

http://www.automotiverigs.com - Rig voor je auto, 'el cheapo'
http://www.eastonchang.com - Deze meneer heeft de rig van Martijn te leen gehad ;)
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?p=1530122 - Nog een creatief iemand (meer 'rig' verhalen op dat forum btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:30

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

vroeg me al af hoe je die behoorlijke afstand wist te creeëren, maar die stang is ook gewoon behooorlijk lang. Grappig dat je dit gemaakt hebt :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
Ziet er wederom puik uit (ik kijk even 'door de auto heen' :+ ). Blijf je rijdende foto's toch het mooiste vinden, door de snelheid die er in zit en omdat ze ook vrij uniek zijn; foto's van stilstaande auto's te over.

Wat me eng lijkt is voor een vermogen aan camera + objectief op een statief zetten, dat met drie zuignappen op de auto monteren en er vervolgens ook nog mee rijden, lijkt me toch best een drempel zo de eerste keer :P
Iig geef ik je gelijk dat je er niet teveel over vertelt, hoewel autostatieven ook niet zó bijzonder zijn (bij b.v. Manfrotto kun je een heel scala aan zuignappen, clamps, studs e.d. scoren om je huis, tuin en keukenstatief op de auto te zetten. Kost natuurlijk wel wat). De kunst lijkt me meer te zitten in de combinatie van een creatieve hoek van bevestiging, sluitertijd, focus (moet je vantevoren instellen) achtergrond/locatie en belichting. Dát lijkt me juist de uitdaging, niet de constructie an sich. Althans, zonder enige ervaring op dit vlak maar even denkend en al visualiserend lijkt me dat zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Heb je helemaal juist Abbadon, zo'n statief an sich is geen rocket-science (al komt er wel wat denkwerk bij kijken voordat ie echt goed voldoet), maar daar begint het verhaal pas. 'Rondje op een lege parkeerplaats 's avonds' zie je vrij veel, en dat probeer ik dus te vermijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is toch ook een optie om er met een tweede auto achteraan te rijden? Dat scheelt een statief en photoshopwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Oefening schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:58:
Het is toch ook een optie om er met een tweede auto achteraan te rijden? Dat scheelt een statief en photoshopwerk. :)
Hoe wou je foto's als #10 dan maken :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:52:
Wel mooi dat er meer abstractie in je beeld komt. Dope
Eens, erg netjes, hoewel ik het aantal UWA-shots op een gegeven moment wel vrij heftig vind worden. Maar de individuele platen zijn erg vet! :9 Nog een kleine tip trouwens: je sharpening staat wel érg heftig afgesteld, je diagonale lijnen kartelen behoorlijk :)

Over het statiefgebeuren: ik kan je ergens wel begrijpen, maar aan de andere kant, dat stukje techniek dient slechts een creatief doel. Jij bent degene met die plaat in je hoofd, dat statief is geen wondermiddel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mcdronkz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:02:
[...]

Hoe wou je foto's als #10 dan maken :+ ?
Staand icm. een dakraam, cabriolet of pickup. Maar ok, het is behelpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Oefening schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:58:
Dat heb ik laatst ook geprobeerd, maar het is erg lastig om én twee bestuurders aanwijzingen tegen én ondertussen ook nog goede foto's te maken. Daarnaast heb je maar beperkte mogelijkheden qua compositie en het snelheidsverschil is ook vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch niet heel veel op aan te merken, maar weer eens more of the same. Miischien is het gewoon niet aan mij besteed, maar ik vind al je auto series erg op elkaar lijken. Bijna fabrieksmatig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:07:
[...]

Eens, erg netjes, hoewel ik het aantal UWA-shots op een gegeven moment wel vrij heftig vind worden.
Huh? Het meerendeel is met m'n 70-200 geschoten..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik heb het gevoel dat een aantal foto's wat vertekend zijn :) Zal wel aan mij liggen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zag deze auto net staan bij de Jumbo in Drachten. Ik dacht al, waar ken ik die auto van, maar hier dus van :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Toch wel leuk om een auto te zien op tweakers die ik maar al te goed ken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
GGS_206 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:13:
Zag deze auto net staan bij de Jumbo in Drachten. Ik dacht al, waar ken ik die auto van, maar hier dus van :)
Jup, de eigenaar is de hele week in Drachten als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

Keida

dr.

Snap dat de eigenaar zijn kenteken niet op de foto wil hebben (alhoewel, waarom niet precies?)

Het doet helaas wel een beetje afbreuk aan metname Foto #4 en #6. Ik word een beetje naar dat gele vlak toegetrokken..

verder uiteraard mooi, en ik kijk wel een keer uit mijn raam als je weer richting euroborg rijdt :D :+

IJsdikte op de Elfstedentocht

Pagina: 1