Toon posts:

Goeie gratis software om mn pc soepel te laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Misschien een beetje, erm...te "leek", voor dit forum, niet geschoten altijd mis;

Wat zijn goeie...programma's om mn pc een beetje te boosten? (of is dat uberhaupt uit den boze?)

Iets als : http://shareme.com/details/free---speed-up-pc-3x-faster.html

is dat ok of over het algemeen nare meuk?
Is er een "standaardlijstje" aan programma's om de pc fit te houden?
(inc virus en spybot ellende)

Dank
Bram

Verwijderd

ik dacht meteen Hitman Pro ;) Misschien heb je daar wat aan..
Dat is een alles-in-één oplossing voor spyware.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 15:31 ]

Verwijderd

Als je gewoon een beetje fatsoenlijk met je windows install omgaat heb je dat soort meuk helemaal niet nodig. Simpele firewall (Ashampoo), lichte virusscanner (AVG Free) en je zit goed. Firefox als browser is gewoon geen twijfelachtige websites bezoeken/bestanden binnenhalen.
Los daarvan, past dit niet beter in Softe goederen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:26

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:30:
ik dacht meteen Hitman Pro ;) Misschien heb je daar wat aan..
Dat is een alles-in-één oplossing voor spyware.
Haalt te veel weg.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
Die ene pc Tuner die je wel eens op internet krijgt!
HotPCtune Runs pc 100% Faster.exe

Your pc can do: Aprox: 96% Faster because you hav spywarezz

Kan hem alleen niet zo 123 vinden.

OT:
Dat is een kwestie van google zoeken, daarover zjn echt wel 123123334 miljoen webpagina's over.
Zoek maar op google ''Tune windows xp'' staat zat bij!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-12-2025

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Zoals?

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de misplaatsing van het topic, ben nieuw 8)

Reacties gaan wel snel iig, thnx

Bram

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01 16:37
echt goeie software om een pc soepeler te laten lopen is er naar mijn mening niet.

tip

eens bv in de 2 maanden geheel windows verwijderen en opnieuw instaleren.(gehele hardeschijf wel formateren)
en natuurlijk de nodige anti spyware 1x per week te laten draaien*(zelf heb ik spyware dokter werkt prima)

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

CCleaner gebruik ik altijd om temporary files en internet files weg te gooien.
Ook kan je er problemen mee oplossen en verwijderen zoals ontbrekende bestandsnamen en dat soort spul.
Daarmee heb je al weer snel 50MB ruimte terug.

Join het DPC Whatpulse team

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Misschien ook handig om zo nu en dan (ik doe het één keer per week) CrapCleaner te draaien. verwijderd temp files, prullenbak, cookies etc.

Edit: Mark de Man was me voor

[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 10-04-2007 15:50 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat dit topic aan de eisen voldoet, en áls het dat al doet.. Zou het (aan de reacties hier te zien) naar WOS moeten.

Wat ik doe is meestal elke dag even CCleaner draaien, en daarna PerfectDisk. M'n schijven zijn nogal actief, zegmaar ;)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
<niet serieus bedoelt>
Linux installeren
</niet serieus bedoelt>

Een command-line systeem is echt super snel en soepel :D
(vooral omdat je er niks op kan)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt Windows niet met software sneller maken dan hij is na een verse installatie.

Je kunt wél met bijvoorbeeld lichte antivirussoftware (AVG Free), een veilige browser zodat er geen spyware binnenkomt (FireFox bijvoorbeeld), een goed defragmentatieprogramma (O&O Defrag) en gewoon niks installeren, waardoor je registry niet onnodig log wordt, ervoor zorgen dat je PC optimaal blijft werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat progje uit de topicstart lijkt me regelrechte spy/malware wat ik in geen geval op mn PC zou willen hebben... Er staat helemaal niet bij wát het doet en die 'reviews' eronder van zogenaamde gebruikers zijn slaan helemaal nergens op.

Verder ben ik sowieso niet zo'n fan van tweak-tooltjes. Vaak halen ze meer weg dan nodig, waardoor je later weer problemen ondervindt vanwege missende onderdelen. Ook met tooltjes om dubbele bestandsnamen op je harddisk te zoeken of ongebruikte registersleutels zou ik oppassen als je niet precies weet waar je mee bezig bent.
Beste manier is om gewoon op te passen wat je allemaal installeert, zodat je PC ook niet 'besmet' raakt met overbodige achtergrondprocessen etc.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:52:
Je kunt Windows niet met software sneller maken dan hij is na een verse installatie.

Je kunt wél met bijvoorbeeld lichte antivirussoftware (AVG Free), een veilige browser zodat er geen spyware binnenkomt (FireFox bijvoorbeeld), een goed defragmentatieprogramma (O&O Defrag) en gewoon niks installeren, waardoor je registry niet onnodig log wordt, ervoor zorgen dat je PC optimaal blijft werken.
mwah niet helemaal waar, er zijn een x aantal services die standaard aan staan na een install die je helemaal niet nodig hebt. Bijvoorbeeld wireless op een desktop pc zonder wlan kaart.
Blader eens door de services lijst en kijk wat absoluut niet van toepassing is op jouw situatie en zet die uit. Scheelt niet giga veel maar het blijft een tweak.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Met nLite kun je onderdelen van windows die je niet gebruikt verwijderen alvorens je de boel installeert.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

RonnieGoodvibes schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:47:
echt goeie software om een pc soepeler te laten lopen is er naar mijn mening niet.

tip

eens bv in de 2 maanden geheel windows verwijderen en opnieuw instaleren.(gehele hardeschijf wel formateren)
en natuurlijk de nodige anti spyware 1x per week te laten draaien*(zelf heb ik spyware dokter werkt prima)

mvg

amd
Kleine aanvulling:

Maak een standaard install van je windows (inclusief standaard applicaties die je draait zoals office etc). Maak een image.

Install drivers etc en Bewaar je belangrijke data op een andere paritie (d:).

Windows in de soep?->Image terug zetten nieuwste drivers erop en gaan. (is bij mij in 10-15min gebeurd allemaal).

Hitmanpro/defrag/bootvis.regclean en weet ik het allemaal zijn pepmiddelen meer niet. Neemt mij meestal teveel tijd in beslag ^^.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit topic staat inderdaad niet in het goede forum. Wij hebben het hier meer over de hardware kant :)

Verder zou ik eerst eens een beetje rondkijken en verschillende topics lezen (die je via de search makkelijk kunt vinden). Op die manier zal je vraag al vrij snel beantwoord worden.
Op die manier kun je voor jezelf vrij snel bepalen welke dingen je wel en niet op je pc wilt hebben.

Ook zou ik nog even Registratievoorwaarden / korte FAQ aandachtig doorlezen, dan zul je meteen zien wat bij verwachten van een nieuw topic :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.