Server gaat steeds uit...

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Mensen,

helaas heb ik niet veel details voor jullie, maar ik wil even weten of mensen dit probleem kennen.
Ik moet een server onderhouden met een intel bordje, en 2 moderne xeon processors. Verder 2 standaard S-ATA schijfjes in RAID0. OS: W2K3 SP1

Nu is het probleem dat soms, wanneer je de server aanzet, hij na 10 seconden weer uitgaat.
Dus net voordat hij in beeld komt.
De enige manier is om de stekker uit de voeding te trekken, en dan ongeveer 10 seconden te wachten. Als ik dan de stekker herplug, boot hij weer en loopt hij weer als een zonnetje.

Het lijkt wel een één of andere beveiliging, maar ik zou niet weten wat er mis gaat.
BIOS al geupdate.
Alvast dank.

[ Voor 4% gewijzigd door The Milkman op 10-04-2007 15:25 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zit er wel een beetje goede voeding in de server ?

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 10-04-2007 15:23 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Wow, als je zelfs niet kunt zeggen welk OS erop staat denk ik dat dit een verloren zaak is :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt inderdaad als een beroerde voeding. Maar als je hem zo vaak aan moet zetten is het wat mij betreft ook geen server. Ik denk trouwens dat je topic beter tot zijn recht komt in PMG
DeMoN schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:24:
Wow, als je zelfs niet kunt zeggen welk OS erop staat denk ik dat dit een verloren zaak is :/
ach OS heeft er weing mee te maken als hij binnen 10 seconden weer uit is

[ Voor 42% gewijzigd door TrailBlazer op 10-04-2007 15:25 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 19:04
Ik moet een server onderhouden met een intel bordje, en 2 moderne xeon processors. Verder 2 standaard S-ATA schijfjes in RAID0. OS: W2K3 SP1
Ik zou inderdaad eens naar de voeding kijken...

[ Voor 13% gewijzigd door magiel op 10-04-2007 15:31 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Intel S5xxx mobo?
  • in de 10 seconden.... knipperen er ledjes achterin het bord?, of zijn en blijven ze rood? (-indien ja, eerst mem/cpu comtroleren)
  • Probeer met 1 processor en 2 geheugenmodules te werken, geen resultaat?
  • wissel de processor om (je hebt er 2 (geen resultaat?)
  • vervang de 2 geheugenmodules met andere geheugenmodules(geen resultaat?)
  • Is het wel FB-dimm geheugen en geen DDR2 Ecc Reg? (wel FB-dimm?)
  • de 24+de 8+ de 4-polige stekker zijn aangesloten? (alle3 moeten bezet zijn anders doet het bord niks)
  • Bios resetten - daarna lampjes achter controleren of ze nu wel knipperen, indien ja - foute Bios instellingen FRUSDR -instellingen (doet ie nog niks?)
  • Maak de 24-pins EPS-voeding los en verbind groen en een willekeurige zwarte draad met elkaar met behulp van een punttang) - Zet power aan - blijft hij langer dan 20 sec draaien? !!!!waarschijnlijk!!!! is de voeding dan oke

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

IIG heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken.. Een beetje troubleshooten kan je zelf wel IMO
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.