Toon posts:

[TV-OUT] nVidia Geforce Go 7300 driver doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik vandaag lekker ff een serie vanaf mn laptop (Asus Z92KM met Windows XP, okt. 2006 nieuw gekocht) kijken op de tv... krijg ik TV-OUT niet meer aan de praat, terwijl deze het eergister het nog wel deed... :|

Zoals altijd klikte ik gewoon op de eigenschappen van mn beeldscherm om aan te geven dat er een tweede beeldscherm gekoppeld was. Normaal zou ik dan op de TV dan een uitbreiding van mn bureaublad krijgen... vandaag dus niet...

Dus ik kijken of ik alle kabels wel goed had aangesloten, ik kon namelijk wel geluid uit de tv vanaf mn laptop toveren, maar geen beeld... Dat was dus niet het probleem.

Toen ben ik maar naar nView gegaan, en wat blijkt... ik mis een optie... namelijk Display Mode...
Voorheen kon ik op die manier ook aangeven dat ik een TV had aangesloten op mn s-video... nu ineens niet meer...
Ik kan ook verder nergens eigenschappen meer van dit tweede beeldscherm aanpassen, dus geen PAL-B oid... Echt nergens!

Ik heb toen maar mn driver opnieuw geïnstalleerd, versie 8.3.0.2 van dec. 2005, maar dat mocht ook niet baten...

Bij nVidia gezocht naar nieuwe driver, maar daar kan ik ze alleen maar vinden voor Geforce Go 7800/7900... Dus dat schiet ook niet op :|

Help?!
Ben trouwens geen fan van TV-Tool, laatste keer dat ik dat heb gebruikt op deze laptop toen ik een ander probleem had met tv-out, heeft TV-tool op een of andere manier mijn backlight uitgedaan, en niet meer aan, zodat ik mijn laptop fijn op nieuw met Windows kon gaan installeren, want anders kreeg ik het niet meer aan :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 15:03 ]

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 11:39

redyak

Try and Fail

Als je de beschrijving van de driver leest zie je ook dat hij geschikt is voor de Go7300

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, beschrijving staat niet op de download site van die driver van 7900/7800, op die site staat namelijk helemaal niets over 7300, dus dan zou ik al die documentjes moeten lezen... Daarnaast is die driver ook meer dan 2x zo groot dan de originele driver die ik heb...

Maar ok, thx voor de tip, ik hoop dat die driver mijn probleem kan oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Redyak:
Tijdens de installatie van die driver (voor Geforce Go 7800/7900 dus), krijg ik de melding
'Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu sluiten.'

Dus die driver is tóch niet geschikt voor Geforce Go 7300... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij verder kan helpen??? Ik ben namelijk nog steeds mijn optie kwijt voor de tv...

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Go 7300 wordt, evenals de andere Go modellen, gewoon door alle Nvidia drivers ondersteund. Alleen wordt hij standaard niet genoemd in het .inf bestand dat erbij zit waardoor het installatieprogramma van de driver de kaart niet herkent.

Je kunt proberen de nieuwste drivers en aangepaste .inf bestanden te downloaden op http://www.laptopvideo2go.com .

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 11:39

redyak

Try and Fail

Ik lees net in de specs van de driver 158 dat de Go wordt ondersteund en de turbocache gewoon wordt aangesproken. Dus ik gebruik nu niet de Go driver maar de normale Driver voor de "7" serie.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06

kraats

Ik rol

En als je de laptop een keer opstart met de kabel naar je tv in je laptop ipv 'm er na het booten insteken? Anders moet je 'm volgens mij eerst forceren om de tv te herkennen voor je extra mogelijkheden krijgt. Simpelweg aanzetten van je TV-out is mij standaard nog niet gelukt. Ik heb zelf een Clone-profiel aangemaakt toen 'ie 'm wel herkende en dat kan ik laden als ik niet met de kabel in de laptop ben gestart. De enige manier om 'm dan signaal te laten geven richting tv.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1