Toon posts:

VNC --> ip adres veranderd

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag.

Thuis maak ik verbinding met de pc in een andere kamer met het ip adres: 192.168.0.1:244
Maar om de zoveeltijd, 1 maand ofzo... dan veranderd 244 bv in 324 en daarna weer in 193 en daarna weer in 392 enz enz. Dit blijft veranderen en elke keer moet ik naar de pc in de andere kamer lopen om te kijken wat het IP adres nu weer is.

Kan ik dit verhelpen? :)

Kan ik ook kijken vanaf de Host pc wat het IP adres is van de gast pc? ipconfig all dan zie je niet het 'goede' ip adres geloof ik? Ik deed op www.watismijnip.nl kijken wat het ip adres is van de pc in de andere kamer maar dan vnc ik naar mijzelf :P

Alvast bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:43 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vaste ip adressen gebruiken misschien????

zie nu ook dat het om de poort gaat ipv het ip adres

[ Voor 43% gewijzigd door ik222 op 10-04-2007 14:45 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:54

Pinjataaa

Hit me!

Ik zie dat je poort veranderd? Niet je ip adres.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:42:
Vaste ip adressen gebruiken misschien????
Ik heb 192.168.0.2 geprobeert maar dan heeft de pc geen internet meer, hij zegt wel verbinding te hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Pinjataaa schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:42:
Ik zie dat je poort veranderd? Niet je ip adres.
hoe kan ik er voor zorgen dat hij bij dezelfde poort blijft :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
je hebt dus een probleem met de poort en niet met het ip adres als ik het goed begrijp daarom was mijn vorige post fout

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
indd, je moet je topic titel even veranderen.

Kun je niet gewoon windows remote desktop gebruiken? en denk dat je meer informatie moet geven over software, routers etc..

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een paar vragen rijzen bij mij tijdens het lezen van je topic:

1. Voor welke toepassing maak je op die manier verbinding met die PC? Bestanden bladeren? FTP? HTTP?
2. Welk programma (naam & versienummer) luistert er op die poort?
3. En hoe kijk je hoe die poort verandert? Want:
en elke keer moet ik naar de pc in de andere kamer lopen om te kijken wat het IP adres nu weer is
Het IP-adres verandert dus niet, maar de poort.
4. Waarom stel je niet gewoon in het programma in dat het een vaste poort gebruikt?

Al met al een beetje een wazig topic, probeer deze vragen te beantwoorden en we kunnen kijken of we je verder kunnen helpen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 10-04-2007 14:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil VNC blijven gebruiken...

Ik heb een sagem modem, maar binnekort een andere wegens adsl overstapping met een nieuwe modem omdat me sagem modem van nu geen vista ondersteund ( hmmm ik hoop wel dat Vista VNC ondersteunt )

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-03 20:34
Als het ip-adres van die pc toch nooit veranderd kun je de pc evt. met NMap scannen.

Deze zou dan de actieve VNC poort moeten laten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door GeniusJennis op 10-04-2007 14:55 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46

r0b

:244, :193 e.d. zijn geen bekende VNC-poorten, dus ik snap ook niet waarom je deze apart opgeeft?
Ja, het kán, maar ik neem even aan dat er geen poort-restricties in je interne netwerk zitten.

Probeer dus gewoon op 192.168.0.1 verbinding te maken?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38
Maakt ie wel verbinding als je geen poort invult, maar alleen het ip-adres?

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:52:
:244, :193 e.d. zijn geen bekende VNC-poorten, dus ik snap ook niet waarom je deze apart opgeeft?
Ja, het kán, maar ik neem even aan dat er geen poort-restricties in je interne netwerk zitten.

Probeer dus gewoon op 192.168.0.1 verbinding te maken?
dit zijn gewoon wat nr's voordat er eventueel iemand mijn pc op 1 of andere manier in kan breken..

Verwijderd

GeniusJennis schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:52:
Als het ip-adres van die pc nooit veranderd kun je de pc evt met NMap scannen.

Deze zou dan de actieve VNC poort moeten laten zien.
ja nee, da's handig joh..

Als de TS nou even volledige informatie geeft, kunnen we een goede oplossing geven.

• GeniusJennis
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:55:
[...]

ja nee, da's handig joh..

Als de TS nou even volledige informatie geeft, kunnen we een goede oplossing geven.
Daar heb je gelijkt in :)
Maar het was tenminste één van de oplossingen die ik kon aandragen met zo weinig info :9

[ Voor 3% gewijzigd door GeniusJennis op 10-04-2007 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:50:
Een paar vragen rijzen bij mij tijdens het lezen van je topic:

1. Voor welke toepassing maak je op die manier verbinding met die PC? Bestanden bladeren? FTP? HTTP?
2. Welk programma (naam & versienummer) luistert er op die poort?
3. En hoe kijk je hoe die poort verandert? Want:

[...]

Het IP-adres verandert dus niet, maar de poort.
4. Waarom stel je niet gewoon in het programma in dat het een vaste poort gebruikt?

Al met al een beetje een wazig topic, probeer deze vragen te beantwoorden en we kunnen kijken of we je verder kunnen helpen ;)
1) om af en toe dingen op de pc te zetten en eraf te halen
2) VNC 4 als je dat bedoel :P
3) op die pc ipconfig kijken..
4) hmm daar heb k niet naar gekeken of dat kan... Zal ik daarbij moeten kijken bij de host of de gast pc denk je?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:54:
[...]

dit zijn gewoon wat nr's voordat er eventueel iemand mijn pc op 1 of andere manier in kan breken..
Verder nog enkele vragen;
- Je stelt dus zelf willekeurige poorten in, om te voorkomen dat mensen vanaf het internet op je VNC (blijkbaar de applicatie waar het om gaat?) verbinding maken?
- Heb je geen router dan? Een router maakt namelijk gebruik van NAT, hierdoor is het niet mogelijk dat er vanaf het internet verbinding gemaakt wordt, zonder dat je hier expliciet "toestemming" voor hebt gegeven middels Port Forwarding.

@hierboven: dat de luisterende poort verandert is niet zichtbaar in IPConfig.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 10-04-2007 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:53:
Maakt ie wel verbinding als je geen poort invult, maar alleen het ip-adres?
volgens mij niet, ik heb het wel eens geprobeerd, ik zal als ik thuis ben nog eens voor de zekerheid kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:58:
[...]

- Je stelt dus zelf willekeurige poorten in, om te voorkomen dat mensen vanaf het internet op je VNC (blijkbaar de applicatie waar het om gaat?) verbinding maken?
- Heb je geen router dan? Een router maakt namelijk gebruik van NAT, hierdoor is het niet mogelijk dat er vanaf het internet verbinding gemaakt wordt, zonder dat je hier expliciet "toestemming" voor hebt gegeven middels Port Forwarding.

@hierboven: dat de luisterende poort verandert is niet zichtbaar in IPConfig.
Ik heb een modem..

jammer dat je dat niet kan zien bij ipconfig, dan was het niet zo'n probleem :)

• GeniusJennis
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:58:
[...]

...........
Als dat je enige manier is om mensen buiten te houden (door van poort te wisselen) dan stel ik voor dat je een wachtwoord insteld op je verbinding en gewoon een non-default statische poort gebruikt.

En zoals CodeCaster al schreef, als je er een router tussen hebt hangen hoef je je over de veiligheid geen zorgen te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door GeniusJennis op 10-04-2007 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een wachtwoord op :)

Eerst staat er de default IP adres waar ik op verbinding klik, als het ip adres goed is dan moet ik een wachtwoord in vullen.

Alleen vervelend dat de default ip adres poort steeds veranderd.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zal het nog één keer proberen:
VNC luistert standaard op één poort: 5900. Verander je deze zelf op de PC die je wil overnemen, of bedoel je eigenlijk tóch dat het IP-adres van de host-PC verandert?

Dus 192.168.0.2, 192.168.0.244, 192.168.0.13, enzovoort? Dat komt door DHCP, wil je dit voorkomen moet je een vast IP-adres instellen. Maar als je dan internet op die PC wil, moet je ook een DNS-server en een GateWay instellen. Neem deze adressen over van een DHCP-lease. Deze adressen zijn die van je modem, dus waarschijnlijk 192.168.0.1.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:54:
[...]

Tja dat is je antwoord al he.. Als je zelf zegt dat je random nummer laat gebruiken om te voorkomen dat mensen je ip+poortnummer weten/ poortscanners te dwarsbomen, dan is het een nogal raar dat je vervolgens gaat vragen hoe je voorkomt dat die nummers verspringen... Gewoon één standaard poort gebruiken. Zoals gezegd, er vanuit gaande dat je een router hebt, wordt de buitenwereld al afgeschermd door NAT..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:57:
[...]

3) op die pc ipconfig kijken..
Via ipconfig kan jij géén poortnummer van een actief programma achterhalen.
Waarschijnlijk is het dus niet de poort die verandert, maar het IP-adres van die pc (en dat kan wel kloppen).
In dat geval dien je inderdaad een statisch IP-adres in te stellen op die pc, óf via hostname verbinding proberen te maken.
RIGHT-click on "My Network Places"
select "Properties" (of the network)
RIGHT-click on "Local Area Connection"
select "Properties" (of the LAN connection)
In the dialog box window, scroll down to, and select, "Internet Protocol (TCP/IP)"
select "Properties" (of TCP/IP)
select "Use the following address"
fill in correct IP address, subnet mask and default gateway information
select "Use the following DNS server addresses"
fill in correct DNS server IP addresses.
click "Okay"
click "Okay"

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:03:
VNC luistert standaard op één poort: 5900.
Ik ga proberen deze thuis bij windows firewall als uitzondering te zetten... Hij staat er al standaard bij, want ik moest ooit eens kiezen: blokkering opheven.

En dan kies ik poort toevoegen en dan doe ik 5900, kijken of dat het verhelpt:)

Verwijderd

Topicstarter

Waar moet ik dat 8erhalen?

192.168.0.1 ?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:12:

Waar moet ik dat 8erhalen?

192.168.0.1 ?
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:03:
(...) een vast IP-adres instellen. Maar als je dan internet op die PC wil, moet je ook een DNS-server en een GateWay instellen. Neem deze adressen over van een DHCP-lease. Deze adressen zijn die van je modem, dus waarschijnlijk 192.168.0.1.
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toen ik een vast ip adres wou kiezen op de pc in de andere kamer al het ip adres 192.168.0.1 getest, toen zei die dat het ip adres niet beschikbaar was omdat die al gebruikt werkt. Daarom zal ik dnek ik 0.2 moeten gebruiken, maar bij de DNS gebeuren had ik toen niks ingetypt.

Daar moet dus 2x 192.168.0.1 ingevuld worden? of hoeft alternate DNS server niet ingevuld te worden :)

• GeniusJennis
Basiskennis is best gewenst op dit forum.

GoT is een forum voor mensen die al aardig wat computer kennis hebben, en als ze iets niet weten daar eerst het een en het ander over uitzoeken.
Moderator JVS schreef ...
Het forum is dus niet in eerste bedoeld als je helpdesk waar je alle basisvragen eventjes neer kan leggen... Dat gebeurde meer en meer en dat begon mensen (de mensen die er veel van weten en die het kennisniveau hoog houden) te irriteren.

Omdat die mensen onze doelgroep zijn en omdat ons doel niet is zoveel mogelijk mensne op het forum hebben, sluiten we dit soort topics, omdat we vinden dat ze er niet horen. Er zijn overigens wel fora waar je dat soort vragen wel kan stellen.
Misschien kun je beter hier naartoe gaan met je vraag:
http://forum.computeridee.nl

[ Voor 120% gewijzigd door GeniusJennis op 10-04-2007 15:50 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Nah vooruit dan maar, vul dit in:

IP adres: 192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

Secundaire dns hoef je niet in te vullen.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Move --> Netwerken

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

Reptile209

- gers -

Zolang je op je locale netwerk zit, kan je veel makkelijker met de PC-naam uit de voeten dan met het door DHCP toegewezen adres. Voorbeeldje:

C:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : koen

<knip>

Mijn PC heet Koen. Via VNC zou ik dus vanaf een andere PC (binnen hetzelfde netwerk!) connecten naar koen:5900. Makkelijk te onthouden, korter dan een IP en nog duidelijker ook nog. Je kan je PC naam overigens aanpassen via (rechtsklik) My Computer > Properties > Network Identification > Properties.

Kortom: laat je IP lekker op DHCP staan (om te voorkomen dat er alleen maar minder dingen gaan werken :) ) en werk via je PC-naam.

Zo scherp als een voetbal!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:54

Pinjataaa

Hit me!

Reptile209 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:26:
Zolang je op je locale netwerk zit, kan je veel makkelijker met de PC-naam uit de voeten dan met het door DHCP toegewezen adres. Voorbeeldje:

C:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : koen

<knip>

Mijn PC heet Koen. Via VNC zou ik dus vanaf een andere PC (binnen hetzelfde netwerk!) connecten naar koen:5900. Makkelijk te onthouden, korter dan een IP en nog duidelijker ook nog. Je kan je PC naam overigens aanpassen via (rechtsklik) My Computer > Properties > Network Identification > Properties.

Kortom: laat je IP lekker op DHCP staan (om te voorkomen dat er alleen maar minder dingen gaan werken :) ) en werk via je PC-naam.
Bedankt, hier zit ik al heel lang naar te zoeken! Zocht blijkbaar verkeerd :)

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Als je WinVNC gebruikt dan kun je inderdaad gewoon op IP of naam verbinden, eventueel gevolgd door een poortnummer. Het poortnummer is een instelling die je zélf moet instellen en wijzigt niet zomaar. Wanneer dit gebeurt, dan is er iemand mee aan het spelen of er gebeuren gekke dingen.
Pagina: 1