Winantivirus, Drivecleaner, Trojan.Metajuan spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 1.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215525

Topicstarter
Ik heb al een aantal dagen last van steeds terugkerende spyware van Winantivirus, Drivecleaner. Ongevraagd open er steeds websites van Amaena.com en Drivecleaner. Als je dat negeert opent er weer een klein browser met het bewuste programma, ook dat klik ik steeds weg. Erg irritant dus. Mijn norton antivirus reageert ook op deze spyware, kan dat? Met o.a. Trojan.Metajuan die hij steeds verwijderd, 1 andere trojan horse die geen naam heeft geeft eerst repair failed en dan acces denied. Ik krijg ook een infostealer en die verwijderd hij wel steeds. Ook dit keert steeds terug.
Wat heb ik er aan gedaan? Diverse keren VundoFix gedraaid wat steeds wel wat vind net als Ad Aware maar het blijft als een boomerang steeds terugkomen. Enig idee hoe ik hier af kan komen?
B.v.d.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 215525 op 10-04-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212999

Ja ik zou gewoon windows opnieuw installen als ik jou was, maar mocht je dat niet willen zou ik iets van NOD32 draaien en Hitman pro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel erg drastisch natuurlijk he, opnieuw installen. En nod32 is gewoon een virusscanner, ik heb al Norton Antivirus en Hitman Pro schijnt troep te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 16:56
Anoniem: 215525 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:34:
Dat is wel erg drastisch natuurlijk he, opnieuw installen. En nod32 is gewoon een virusscanner, ik heb al Norton Antivirus en Hitman Pro schijnt troep te zijn.
Welke van de circa 657.000 hits op Google op het woord Drivecleaner heb je bekeken en eventuele verwijderinstructies opgevolgd ?

En heb je [Howto] Spyware scannen en opruimen al bekeken en uitgevoerd ?

Daarnaast zijn de meningen over Norton Antivirus om het zachtjes uit te drukken verdeeld, een andere scanner proberen (of een online versie van een andere scanner) kan echt geen kwaad.

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoiMia op 10-04-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212999

Nee is niet drastisch maar effectief. Zo heb je een schoon OS, dat is toch wat je wilt. Sommige sjit komt je gewoon niet vanaf. NOD32 is niet gewoon een virusscanner, maar de virusscanner. Je maakt een audi tt toch ook niet schoon met een vieze vuilnis zak. En hitman pro mag dan troep zijn, maar het vind bijna alle andere troep die jij op je pc hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:44
of ga naar de site www.safety.live.com. Dit is een virus/spyware scan site van microsoft. Best wel goeie ervaringen mee. Het duurt echter wel een tijdje voordat ie klaar is, verder scant ie ook op poorten die eventueel ongewenst open staan.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

freaky34:

Hier op GoT verwachten we toch wel enige inzet van jou kant. Lees eens de stickies in Beveiliging & Virussen door, hierin staan genoeg tips genoemd over hoe je je systeem opruimt. [Howto] Spyware scannen en opruimen kan ook hulp bieden. ;) Pas je je topicstart nog even iets aan waardoor duidelijk is wat je al gedaan hebt?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles wat ik al gedaan heb staat duidelijk in de topicstart. Overigens heb ik zelf voordat ik hier posten al het nodige zelf gedaan wat je dus in mijn topicstart kunt lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 16:56
Anoniem: 215525 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:06:
Alles wat ik al gedaan heb staat duidelijk in de topicstart. Overigens heb ik zelf voordat ik hier posten al het nodige zelf gedaan wat je dus in mijn topicstart kunt lezen....
Dat beperkt zich dus tot het draaien van VundoFix, Ad-Aware en een Norton virusscanner die wel alarmen geeft, maar het niet weg krijgt...

Gebruik hijackthis eens en pluis de log uit op www.hijackthis.de en met behulp van google bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb persoonlijk zéér goede ervaringen met Avast, de Nederlandse versie kan je op http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe downloaden.

Verder zou ik Norton verwijderen, ofwel Windows opnieuw installeren, wat drastisch maar effectief is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
enne, spybot s&d kan je ook proberen als spywarescanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:02:
Ik heb persoonlijk zéér goede ervaringen met Avast, de Nederlandse versie kan je op http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe downloaden.

Verder zou ik Norton verwijderen, ofwel Windows opnieuw installeren, wat drastisch maar effectief is.
Ik ben er inmiddels al vanaf. Ik heb spywareblaster nu op de achtergrond draaien zodat ik niet opnieuw die troep krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212414

jongens jongens jongens,gewoon verwijderen in de map waar die staat,en daarna in regedit de sleutel
verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 212414 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:08:
jongens jongens jongens,gewoon verwijderen in de map waar die staat,en daarna in regedit de sleutel
verwijderen
Was het allemaal maar zo makkelijk he....
Jij weet dus absoluut waar je het over hebt vriend...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 215525 op 13-04-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
pas je startpagina aan, clean zeer grondig in safemodus je pc
(av, antispyware, ....)

kijk met msconfig af je meerdere onbekende programma's kunt uitschakelen bij opstarten
beter 1 te veel uitgeschakeld dan net 1 te weinig telt op dat tabblad.

maar met die shit kan je beter kiezen voor een herinstallatie.
ik ben hier zelf al eens een volledig weekend aan kwijt gespeeld met een pc die niet geinstalleerd kon worden omdat er legale programma's opstonden waarvan men ondertss cd of key van kwijt was gespeeld. (rekening van aanschaf konden ze nog onder mijn neus duwen).

en dat was veel msconfig, regedit, hitmanpro, av, ....en reboot enzo

oh ja het is ondertss al weg.
een goede firewall installeren kan ook veel helpen
ook al staat het dan nog op dan kan de communicatie naar buiten toe al gestopt worden

en de nieuwste update's van windows afhalen indien nog niet allemaal actief
ps vermelde site's zijn ook beter site's waar je wegblijft - nix anders dan troep om nadien tegen betaling nog meer troep op je pc te kunnen installeren ...
Anoniem: 212414 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:08:
verwijderen
en gij hebt u wrs niet lang meer bezig gehouden met zulke troep handmatig van de pc te verwijderen.
verwijder je de ene komt ie ergens anders terug, vind je ook die gene die dat doet - zit er schijnbaar nog een 3de ergens verstopt - en ga zo maar door ....

[ Voor 41% gewijzigd door soulrider op 13-04-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212414

"Was het allemaal maar zo makkelijk he....
Jij weet dus absoluut waar je het over hebt vriend..."

Bedoel je wel of niet want heb namelijk precies hetzelfde gehad en em op deze manier verwijderd,en weg was tie......vriend lol
je moet wel daarna ff rebooten
8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 212414 op 13-04-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou goed, allemaal bedankt voor de adviezen. Inmiddels is mijn probleem verholpen wat mij betreft kan dit topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Zou je ook willen zeggen hoe je er van af bent gekomen?
Ik heb zelf nu hetzelfde probleem, heel irritant, steeds websites die uit zich zelf openen (geen popups).
Ik heb inmiddels trend micro anti virus 2x gerund, Hitman Pro, Hijack.this log bekeken, en onecare van MS gedraaid, en het zit er nog steeds ergens. Ik kan helaas niet windows opnieuw installeren (is een company laptop). Ik ga ondertussen Avast maar eens proberen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194828

mthjz, je kunt het systeem eens compleet scannen met a-squared Anti-Malware 3.0
Programma kun je gewoon een maand gratis gebruiken, is geheel in het Nederlands te zetten en het is een erg goed programma.

Ook is er een nieuwe versie van Prevx verschenen, Prevx2. Ook gratis een maand te gebruiken maar op dit moment alleen nog in het Engels beschikbaar.
Hele systeem scannen met Prevx2 en je zult vast wat rommel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anti-Spyware : Spybot S&D of Ad-Aware
Anti-Virus : Jotti's online malwarescan, AVG 7.5 Free, Avast! Antivirus Home, TrendMicro Houssecall, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene met een vergelijkbaar probleem:

Nadat ik zo'n beetje alle spysweepers en antivirus programma's had gebruikt, en het probleem nog steeds aanwezig was, heb ik op aanraden van "zomaar" Prevx 2 geinstalleerd.
En zowaar!

Hij is zo'n 3 uur bezig geweest, 3x opnieuw opgestart en hij is helemaal clean! Bizar hoeveel sh*t dit programma vond, wat niet gevonden was door de rest.

Dus mijn tip: Prevx 2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg niet zomaar wat.... :D

Een complete scan kan inderdaad wat lang duren, maar daar is het resultaat dan ook naar.
Prevx2 werkt anders dan al die anderen, met een ander resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194828 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:10:
Ik zeg niet zomaar wat.... :D

Een complete scan kan inderdaad wat lang duren, maar daar is het resultaat dan ook naar.
Prevx2 werkt anders dan al die anderen, met een ander resultaat.....
ja, echt super, nogmaals bedankt, you saved my day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219216

Waar is prevx2 gratis te dowloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prevx 2 is al een tijdje niet meer gratis te downloaden.... :-(

Je kunt wel gratis scannen met Prevx CSI
Als je dan gevonden malware wilt opruimen moet je een licentie kopen, maar Prevx CSI geeft ook netjes aan wat er wordt gevonden en waar het op je systeem staat. Dan kun je natuurlijk ook proberen om die bestanden op een andere manier op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op de site van de makers staat helder aangegeven wat de opties zijn. De vraag is dus of iets dat je zelf heel simpel kunt beantwoorden, of een warez-request. Beide zijn bepaald niet de bedoeling op GoT dus sluit ik het topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.