Een flink aantal maanden geleden heb ik tweedehands een Harman Kardon AVR35 aangeschaft. In het begin werkte deze uitstekend. Echter, een tijd geleden werden opeens de instellingen niet meer opgeslagen.
De dagelijkse routine is nu als volgt:
1. Power aan
2. Uit standby halen
3. DVD kanaal selecteren
4. Dig. Select op Optical zetten
5. Front Left Channel +4dB geven
Nadat de receiver compleet uitgeschakeld is - dus niet op standby - is het ding alle instellingen vergeten. Even compleet uitzetten heeft dus tot gevolg dat ik stap 1 t/m 5 weer mag doorlopen. Jullie zullen begrijpen dat dit nogal ergelijk begint te worden.
Ik heb Harman Kardon gemaild met de vraag of hier misschien een simpele oplossing voor was. Het antwoord:
Ik heb de stille hoop dat jullie een simpele doe-het-zelf oplossing hebben waardoor de instellingen wel onthouden blijven. Houd in gedachten dat ik over twee linkerhanden bezit. Als een reparatie inderdaad ingewikkeld wordt, zal ik maar braaf elke dag knopjes in blijven drukken
De dagelijkse routine is nu als volgt:
1. Power aan
2. Uit standby halen
3. DVD kanaal selecteren
4. Dig. Select op Optical zetten
5. Front Left Channel +4dB geven
Nadat de receiver compleet uitgeschakeld is - dus niet op standby - is het ding alle instellingen vergeten. Even compleet uitzetten heeft dus tot gevolg dat ik stap 1 t/m 5 weer mag doorlopen. Jullie zullen begrijpen dat dit nogal ergelijk begint te worden.
Ik heb Harman Kardon gemaild met de vraag of hier misschien een simpele oplossing voor was. Het antwoord:
Omdat ik apparaten het liefst compleet uitschakel, is 'oplossing' 1 geen optie. Wat betreft de tweede: ik heb de receiver destijds voor 100e aangeschaft. Het apparaat is het dan ook niet waard om enige tientjes in de reparatie te stoppen.Geachte heer,
Het memory-circuit werkt helaas niet met een simpele batterij back-up en is o.i. niet zelf te herstellen.
U heeft twee opties: in standby laten staan en alleen als u langere tijd afwezig bent uit zetten, of contact opnemen met:
CE-Repair Mijdrecht, tel 0297 287 057; www.cerepair-mijdrecht.nl
Ik heb de stille hoop dat jullie een simpele doe-het-zelf oplossing hebben waardoor de instellingen wel onthouden blijven. Houd in gedachten dat ik over twee linkerhanden bezit. Als een reparatie inderdaad ingewikkeld wordt, zal ik maar braaf elke dag knopjes in blijven drukken