Toon posts:

[XP - XP]Shares niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een vriend van me eventjes op bezoek komt (met de computer) hebben we getracht mijn internetverbinding te delen, opzet is ongeveer zo:

Wireless AP > Mijn PC > Vriend PC

Als eerste stap heb ik mijn Wireless internetverbinding gedeeld en bijde pc's hebben nu verbinding tot het internet, alleen kunne we elkaars shares niet zien...
We zitten in dezelfde werkgroep en de instellingen van de netwerkkaarten is als volgt:
Mijn PC:
Ethernet adapter
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0

Wireless adapter
IP: 192.168.1.30
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway/ DNS/DHCP: 192.168.1.1

Vriend PC:
Ethernet Adapter
IP:192.168.0.165
Subnet:255.255.255.0
Default Gateway/DNS/DHCP: 192.168.0.1

Al geprobeert:
Kloten met de IP-adressen
Pingen naar elkaar lukt!
Zoeken op google/GoT (FAQ + Search)
Biertje drinken...

Alvast bedankt!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Waarom heb je niet alles in dezelfde range?
192.168.1.xxx ipv nu 192.168.1.xxx en 192.168.0.xxx

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Deed windows automatisch, heb ik ook proberen te wijzigen maar dit resulteerde in geen internet meer op PC van de vriend.
Even proberen :)
Edit:
Wanneer ik het ip verander van de onboard naar bevoorbeeld: 192.168.1.50 heb ik zelf geen internet meer(draadloos). Zeer vaag voor mij allemaal >.<.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:25 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Occy74 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:20:
Waarom heb je niet alles in dezelfde range?
192.168.1.xxx ipv nu 192.168.1.xxx en 192.168.0.xxx
Dat heeft met het routeren te maken. Windows (en andere OS'sen) kan niet routeren tussen 2 netwerken als beide netwerken in dezelfde IP range zitten.

Aangezien de TS zijn WiFi verbinding heeft gedeeld met behulp van ICS, wordt zijn PC als het ware een router. Zijn PC routeerd pakketjes van netwerk 192.168.1.x naar 192.168.0.x en terug.

Als er geen firewall actief is (moet de TopicStarter controleren op zijn PC) zou de PC van zijn maat gewoon op zijn shares moeten kunnen.

Kan je van de PC van je maat een ping sturen naar je eigen PC :?

Dus,
ping 192.168.0.1
uitvoeren van de PC van je maat.

Krijg je een reply, probeer het dan eens op computernaam:
ping PCNAAM-TS
uitvoeren van de PC van je maat.

Krijg je een time-out op deze laatste test, probeer dan eens een mapping te maken naar de share op het IP adres:
net use * \\192.168.0.1\sharenaam

Lukt dit, dan zou je met de LMHOSTS (bestand op de PC van je maat en van jezelf) nog wat kunnen vogelen om het ook op PCNAAM te laten werken..
[google=lmhosts windows XP]

Lukt geen van allen, dan zou je eens naar de firewall moeten kijken of deze aan staat ja of nee. Zo ja, dan zou je bestands en priter deling toe moeten staan in de firewall.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de handige reply:)
Het pingen lukt zoals ik had aangegeven perfect, ook naar de hostname, 'ping wonderbak' in mijn geval, maar een netwerkkoppeling aanmaken of shares benaderen met explorer is niet mogelijk. Lijkt mij iig al niet te liggen aan DNS ofzo. Ga me even verdiepen in die lmhosts :)

EDIT: Stapje dichterbij, wanneer ik nbtstat -c doe wordt mij hetvolgende verteld:
Failed to acces NetBT driver -- NetBT may not be loaded
Ik google ff verder :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:52 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Staat Netbios over TCP/IP aan :?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Equator/enable-nb.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Yep, stond gewoon op Default...
Begin een beetje radeloos te worden :D

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:28:
Yep, stond gewoon op Default...
Begin een beetje radeloos te worden :D
Zet hem eens op Enable Netbios over tcp/ip.. Want er staat: Als je een statisch IP adres hebt, enable dit dan. Al zou ICS ook DHCP doe, ik denk niet dat deze optie mee wordt gegeven..

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 10-04-2007 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met beide pc's op enable is er geen verbetering >.<

Verwijderd

Topicstarter
Na deze avond nog wa gespeeld te hebben met protocollen opnieuw te installeren is het uiteindelijk toch nog mogelijk om de shares op m'n vriend's PC te bekijken (andersom nog niet). Het copieren van bestanden loopt echter geregeld vast, steeds bij dezelfde bestanden. Andere UTP kabel heb ik al geprobeerd. Iemand een idee?
EDIT: Een lokale ftpserver opzetten is wel gelukt zonder problemen, dus een echt probleem is het niet meer, maar desalniettemin ben ik nog wel nieuwsgierig:p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 12:27 ]

Pagina: 1