Toon posts:

Nieuwe Config

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het systeem dat ik eind April zou kopen bij Bytes@Work.

CoolerMaster Stacker 832 Black
Be Quiet! Straight Power 700W
Scythe Kama Meter 3 colors front display
Sunbeam Silent Anodized LED Fan Green Green SALF-08-G
DVDRW SAMSUNG S183A 18X BLACK + NERO6 OEM SATA
CoolerMaster Stacker 4-in-3 Device Module(STB-3T4-E1)

EVGA ATX Sli NF680i LGA775 Firewire SPDIF 2x Gbit LAN
Intel Core 2 Duo E6600 Box
Scythe Infinity Cooler
OCZ DDR2 PC2-8500 SLI-Ready Edition Dual Channel 2X1024Mb
EVGA e-GeForce 8800 GTX 768MB 575/1800 HDCP PCIe
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS
MS Windows VISTA Home Premium 64Bit NL OEM
Sound blaster X-Fi Platinum

* Gaat vooral gebruikt worden om te gamen, filmpje kijken, internetten en photoshop.
* Gaat OC worden.

Nu is m'n vraag of alles goed gekoeld gaat zijn en of dit een redelijk stil systeem gaat zijn. De fans ga ik zo plaatsen:
Vooraan ga ik nog 1 4in3 module bovenaan plaatsen met een fan zodat er onderaan en bovenaan een fan is. Achteraan vervang ik de fan met een groene. Dus is dit een goede opstelling voor de koeling? Dus 2 intakes en 1 outtake.

Budget: 2400,- EUR

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:35 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Pinjataaa

Hit me!

Gefeliciteerd

Deze:

Sunbeam Silent Anodized LED Fan Green Green SALF-08-G

Lijkt mij niet stil.
Als ik je set-up zo bekijk zie ik dat je genoeg geld hebt, dus kan je direct kwaliteit Papst koelers kopen

[ Voor 88% gewijzigd door Pinjataaa op 10-04-2007 14:21 ]

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
succes met oc en houd ons op de hoogte van de resultaten

Verwijderd

Ja mooi voor je dat je nieuwe PC koopt, maar waarom open je een topic hierover ?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja whoops vergeten even toevoegen, secondje.

Verwijderd

Ik zou voor een andere harde schijf gaan, bijvoorbeeld een Samsung SpinPoint of een Seagate Barracuda. Die zijn namelijk over het algemeen ietsje sneller als deze WD...

Heb je trouwens nog een budget of iets dergelijks?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Budget added!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
geheugen is zwaar overkill ook als je gaat overclocken met een E6600 is PC6400 meer dan genoeg. Je merkt daar niets van en is veel duurder

Verwijderd

Ga je boven de 3.6 ghz??
Je zou zeggen dat je met een budget van 2400 euro wel 8800gtx sli kan kopen of niet?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
^We zo hoog mogelijk proberen OC natuurlijk (Gaat de eerste keer zijn dat ik ga OC).
En met een budget van 2400 EUR kan je geen opstelling van 2 8800GTX kaartjes kopen. Of toch niet wat ik allemaal wil. Misschien dat als ik de stukken in Nederland zou kopen ik 2 GTX kaartjes kan kopen maar hier in België gaat dit niet mogelijk zijn. En ik moet wel alles bij Bytes@Work kopen want ik mag hem niet samenstellen van m'n pa dus moeten ze hem in de winkel samensteken :(.

Verwijderd

Het gaat erom dat je echt helemaal niks aan dat geheugen zal hebben, 1066 gedeeld door 2 is 533, 533 keer 9 is 4.8 ghz. Als je dat haalt _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet zo dat je met het EVGA moederbord kan instellen dat de FSB unlinked is met dat van het geheugen. Kan nu wel zijn dat ik hier iets aan het zeggen ben wat totaal niet klopt maar ik heb zo iets gelezen op de website van EVGA.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:06:
^We zo hoog mogelijk proberen OC natuurlijk (Gaat de eerste keer zijn dat ik ga OC).
En met een budget van 2400 EUR kan je geen opstelling van 2 8800GTX kaartjes kopen. Of toch niet wat ik allemaal wil. Misschien dat als ik de stukken in Nederland zou kopen ik 2 GTX kaartjes kan kopen maar hier in België gaat dit niet mogelijk zijn. En ik moet wel alles bij Bytes@Work kopen want ik mag hem niet samenstellen van m'n pa dus moeten ze hem in de winkel samensteken :(.
Dat het door Bytes@Work samengesteld moet worden is wel erg jammer, dat scheelt al gauw 50 euro

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:03
Mijn opmerkingen:
- Ga voor PC 6400 geheugen. Ga je al genoeg overclockplezier aan beleven en scheelt je mss wat geld.
- [Subj.] Voor één of andere bizarre reden heb ik het gevoel dat jou 250 gigabyte snel vol zullen zitten, mss een tweede schijf ineens bijsteken?
- Ik lees nog altijd veel over problemen met 64-bits versies van Windows en drivers ... Heb je nagekeken of er goeie 64-bit drivers zijn voor al jou hardware?

Verwijderd

Topicstarter
^250gig is meer dan voldoende hoor voor mij want meeste dingen zet ik op externe HD's.
En ben nu ook eens aan het kijken voor die drivers.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
2 of 3 250GB hdtjes in raid 0 moet mogelijk zijn met dit budget. Dan je belangrijke data backuppen op je externe.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:18:
Maar is het niet zo dat je met het EVGA moederbord kan instellen dat de FSB unlinked is met dat van het geheugen. Kan nu wel zijn dat ik hier iets aan het zeggen ben wat totaal niet klopt maar ik heb zo iets gelezen op de website van EVGA.
Dat is totaal niet intressant. Enige voordeel is dat je je fsb lager kan laten draaien dan je fsb. Iets wat met p965 niet kan, laagste divider is 1:1. Hoger kan eigenlijk altijd wel.

Verwijderd

ik zou ipv de WD voor de Seagate gaan. En ook niet voor de samsung want die zijn ook niet geweldig...

tevens is je geheugen zoals eerder genoemt overkill. PC 6400 is meer dan genoeg en kan je een paar jaartjes mee door.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en gaat derhalve op slot.

Lees even wat benchmarks en reviews :). Deze kunnen jou alles vertellen over de snelheid en de kwaliteit van de producten. Nadien kun je uiteraard op zowel GoT als de Tweakers.net Productsurvey zoeken naar ervaringen van mensen zodat je 100% zeker weet dat je goed zit.

De GoT Search kan ook van pas komen :). Zoek naar dit en vind resultaten :o. Vanzelfsprekend kun je de keywords naar smaak aanpassen om andere / betere resultaten te krijgen. Naast dat kun je het ook nog zelf proberen zodra je de PC eenmaal in huis hebt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.