Western Digital SATA harddisk 320GB problemen

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb sinds vorige week een 320gb SATA WD harddisk in me pc hangen op een DFI NF4 moederbord. Na flink wat bestanden heen en weer te verplaatsen merkte ik op dat op de 5 mappen op de harddisk die aardig vol zaten met meerdere mappen en heel veel jpeg documenten dat als ik op de map klikte dat me windows explorer window even bleef hangen en dat eht eventjes duurde voordat het weer actief was. Maar het was alleen bij 1 map. Na het verwijderen ervan deed die het weer normaal. Maar exact dezelfde map met bestanden werkt op een andere kleienre harddisk wel naar behoren. Duid dit op een hardware probleem of is er iets mis met de harddisk zelf?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Komt op mij eerder als een software probleem over.
Mappen met veel media-bestanden willen nog wel eens de eerste paar keer veel tijd kosten om te openen omdat er thumbnails van gecreëerd worden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Sn0wblind
maar het was na een reinstall en de andere harddisk waa rik ehtzelfde naar kopieere heeft dit niet.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Probeer eens een Ubuntu LiveCD te draaien oid.
Of heb je al een diagtool van je fabrikant geprobeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Als het één keer gebeurde en daarna niet meer zou ik me weinig zorgen maken. Het zou namelijk ook kunnen dat een ander proces op dat moment ervoor zorgde dat het systeem tijdelijk bevroor.

Echter om zeker te zijn zou ik altijd een chkdsk /r uitvoeren en/of de diagtool van je fabrikant (zoals The Triad al aangeeft)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Download eens een ISO van The Ultimate Boot CD, daar staat wel een up-to-date versie op, en staan ook diverse andere tooltjes op mocht je ze ooit nodig hebben.
Succes!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sn0wblind
thanks voor de tips, ik zal dit straks allemaal uitproberen, ik merk dat ik het nu ook op me andere folders heb. Het zijn wel enorm grote folders. beter is er niks aan de hand :D
Pagina: 1