Gezamenlijke mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masterpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik zit met het volgende,

Ik heb een aantal gebruikers deze willen naast een gezamenlijke agenda en contactpersonen, een mailbox waar gezamenlijke e-mail op binnen komt (het info adres). Graag willen ze op deze e-mails reageren met als afzender het info e-mail adres. De reactie op de e-mail moet in de zelfde folder komen te staan als de binnen komende mail, waardoor je kan sorteren op onderwerp en zelfs een theart kan maken.

Het lezen van de e-mail moet via een web of software client gaan.

Om dit te realiseren heb ik al het volgende klaar, in een exchange 2003 met als os windows 2003. Hier heb ik een public folder mail enabled gemaakt, tevens heb ik in een public folder de agenda en de contactpersonen toegevoegd, alleen wanneer ik reageer op een e-mail dat binnen komt in de mail enabled folder, kan ik reageren maar wordt de afzender niet automatisch veranderd in het info adres (mail enabled folder adres) en komt de verzonden reactie niet in de juist public folder terecht. Daarbij geeft outlook niet aan hoeveel nieuwe / ongelezen e-mail in een bepaalde public folder staat.

Dan is mijn vraag is dit mogelijk met exchange wat ik wil, zo niet met wat of hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen, over het algemeen gaat mijn voorkeur dan uit naar linux. Ik heb gekeken naar een ticket system maar daar had ik niet het gevoel dat, dat een oplossing was op mijn probleem, omdat het vaak geen (windows) software client heeft.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:40
Kwestie van een user met mailbox info aanmaken en vervolgens de rechten goed zetten voor de gebruikers die names info moeten versturen.

Kijk hier eens : http://www.cryer.co.uk/br...ant_send_on_behalf_of.htm

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dat is toch wel een beetje basic Exchange beheer. Move naar WSS :)

• masterpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Ja, hier heb ik ook aan zitten denken, maar doordat er meerdere mailboxen zijn die het zelfde geconfigureerd moeten worden denk ik dat het netter is als dit allemaal in de public folder komt te staan. Tevens ben ik bang dat de 10 user licentie dan een probleem gaan vormen.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

1 Mailbox aanmaken, hierop machtigingen op uitdelen(of Delegates als je UK hebt). De gebruikers die deze mailbox mogen gebruiken Send as rechten geven. En ze de mailbox toe laten voegen.

Klaar.

Alleen moet je in de webmail dan even aangeven:

https://doos.nl/exchange/username

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!