iTms en de net wat minder bekende muziek?*

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 21:59
Hoi even een kort vraagje over I-tunes en de daar aan hangende I-tunes store.

Hoe zit het eigenlijk met minder bekende muziek. Ik ben zelf een fan van Godspeed you Black emperor en vergelijkbare bands. Is dit soort muziek een beetje te vinden in de I-tunes winkel. En zo ja kost het dan nog steeds rond 0.99 dollar voor een nummer?
De meeste GSBYE cd's hebben 3 nummers van zo'n 20 min . Dan is 3 dollar best een redelijk bedrag voor een volledige Cd.

Ik zou natuurlijk zelf de soft ware kunnen installeren en kijken maar na wat frustraties met Quick-time zet ik eigenlijk niet zonder meer Apple software op mijn windows os.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb even snel gekeken en ik zie wel een en ander van godspeed staan maar die andere band van je niet.

Dus als je het echt wilt weten zul je toch itunes moeten installeren of ergens anders kijken.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 17:52

Soul__assasin

de Belbelg

ik vind 3 albums van Godspeed you Black emperor in de itunes shop 10 tot 20€ per album.

www.weefab.com

• Zarkov
Soul__assasin schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:45:
ik vind 3 albums van Godspeed you Black emperor in de itunes shop 10 tot 20€ per album.
Aah ok, goed nieuws. Bedankt voor je snelle reactie. Dan zal ik toch maar eens de gok gaan wagen en de software thuis installeren en verder snuffelen.

@ Bigg Balls

GSBYE is een afkorting voor 'godspeed you black emperor' Het is namelijk een tikkeltje lange naam anders.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb je topictitel even aangepast van I-tunes en de net wat minder bekende muziek? naar iTms en de net wat minder bekende muziek?*, waarbij iTms staat voor iTunes Music Store. Het is namelijk een tikkeltje lange naam anders ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zarkov schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:50:
[...]

Aah ok, goed nieuws. Bedankt voor je snelle reactie. Dan zal ik toch maar eens de gok gaan wagen en de software thuis installeren en verder snuffelen.

@ Bigg Balls

GSBYE is een afkorting voor 'godspeed you black emperor' Het is namelijk een tikkeltje lange naam anders.
Ware 't niet dat alleen GSYBE daadwerkelijk klopt met wat er staat. Of heb jij 't meestal over Godspeed Black You Emperor :P

Anyway, je kunt toch gewoon in iTunes rondkijken zonder te betalen? Dan kun je voor alle muziek die je wilt zien wat er te vinden is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zarkov
CyBeR schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:54:
[...]

Ware 't niet dat alleen GSYBE daadwerkelijk klopt met wat er staat. Of heb jij 't meestal over Godspeed Black You Emperor :P

Anyway, je kunt toch gewoon in iTunes rondkijken zonder te betalen? Dan kun je voor alle muziek die je wilt zien wat er te vinden is.
Ooops, inderdaad. Beetje een suf fout van mij. Sorry voor de onduidelijkheid. Ik gooi het maar op een gebrek aan koffie. Een probleem dat ik nu maar eens ga recht zetten. Dank voor de correctie.

Verwijderd

Even een screenshotje van de beschikbare nummers. (klik voor een iets groter exemplaar)
Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/99/12/GSYBE.png

"Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven" kost €19.98 en de andere twee zijn €9.99. CD;s bestaan dus uit een paar langer nummer.

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Wel geen iTunes maar ik kan je ook eMusic aanraden.
GSYBE heeft er ook een paar albums staan.
http://www.emusic.com/artist/11648/11648538.html

Ik weiger op dit moment nog wat te kopen van iTunes vanwege DRM. Bij eMusic betaal je elke maand 21 euro en krijg je 75 downloads. (http://www.emusic.com/help/index.html#q4) en je krijgt dan DRM vrije MP3's, 256 kb/s. Het nadeel/voordeel is dat alleen independent labels hun muziek hier uitbrengen en niet de grote jongens.

Je krijgt trouwens een gratis trail van 20 nummers mocht je lid worden. Kan je alle nummers van GSYBE downloaden en nog wat meer. Na een maand kan je dan kiezen of je door wilt gaan met betalen of niet.

• Zarkov
The_DoubleU schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:19:
Wel geen iTunes maar ik kan je ook eMusic aanraden.
GSYBE heeft er ook een paar albums staan.
http://www.emusic.com/artist/11648/11648538.html

Ik weiger op dit moment nog wat te kopen van iTunes vanwege DRM. Bij eMusic betaal je elke maand 21 euro en krijg je 75 downloads. (http://www.emusic.com/help/index.html#q4) en je krijgt dan DRM vrije MP3's, 256 kb/s. Het nadeel/voordeel is dat alleen independent labels hun muziek hier uitbrengen en niet de grote jongens.

Je krijgt trouwens een gratis trail van 20 nummers mocht je lid worden. Kan je alle nummers van GSYBE downloaden en nog wat meer. Na een maand kan je dan kiezen of je door wilt gaan met betalen of niet.
Dankje dat is inderdaad een prima site, tweede reden dat ik eens wou kijken wat er op ITms stond is voornamelijk om te kijken wat voor andere onbekende muziek te beluisteren valt. En die site heeft een hoop leuke cd's liggen.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
dawuss schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:52:
Ik heb je topictitel even aangepast van I-tunes en de net wat minder bekende muziek? naar iTms en de net wat minder bekende muziek?*, waarbij iTms staat voor iTunes Music Store. Het is namelijk een tikkeltje lange naam anders ;)
offtopic:
Als je dan toch namen gaat veranderen, doe het dan goed. Het is tegenwoordig immers de iTunes Store, dus de iTS ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

The Evil Brain schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:57:
[...]

offtopic:
Als je dan toch namen gaat veranderen, doe het dan goed. Het is tegenwoordig immers de iTunes Store, dus de iTS ;)
offtopic:
Hmm, goed punt :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1