[XP] Basiskennis kinderen

Pagina: 1
Acties:

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet niet of ik hier goed zit, zo niet: sorrie, dit leek me de meeste geschikte forumafdeling voor zo'n vraag.

Ik zoek een basiscursus voor mijn zoon, 10 jaar. Basiskennis XP, dus bestandsbeheer, achtergrondjes wijzigen, surfen/mailen (OK, lego.com enzo weet hij wel te vinden), enz.
Op www.leren.nl kom ik alleen maar gevorderde en ingewikkelde cursussen tgen. Ook verdere zoektochten kwamen op niets uit. Ook op GoT was er hier niets over te vinden.

Wie weet zo'n online-cursus te vinden? Of te downloaden?

Ik kan als hij een vraag heeft over zijn computer best helpen maar een cursusje opzetten...
Zoiets moet een beetje gestructureerd worden. Als ik zoiets ga doen gaan we van de ene applicatie naar de andere. "Oh ja, en hier gaat het zo, en daar kan je dan dit doen."

Alle hulp is welkom _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:28
De beste leermethode vind ik zelf, vooral doen!

Geef hem zijn eigen computer, desnoods een Windows 3.1 of iets in die trant.
hij moet het vooral dóen, laat hem met je meekijken en zelf proberen.

Doen doen doen en nog eens veel doen :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 12:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Vroegah, in het Windows 95 tijdperk, had je van die CD's met cursussen erop. Als je zo'n CD erin stopte, startte er een cursus en dan werden er bepaalde basishandelingen aangeleerd door middel van het aanklikken van icoontjes en zo.

Misschien dat dat nu nog steeds bestaat, maar dan voor Windows XP?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23
Tomino schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:44:
^^ with stupid.
Op die leeftijd heb je zooooooo enorm veel tijd, en neem je kennis op als een spons (als ik het vergelijk met hoeveel tijd het me nu kost om iets te leren). Afgezien van zelf doen is het misschien een idee dat-ie gaat proberen om engels te leren, in mijn tijd had ik daar erg veel aan (zo'n 15 jaar geleden).

Laat 'm een en ander zien, wek z'n interesse, de rest komt vanzelf ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik ben het helemaal eens met Tomino , ik zelf heb dat ik wat jonger was ook alles ontdekt door het gewoon maar te doen.Ik heb echter nog meer geleerd thuis van het gewoon maar doen dan dat ik van de opleiding ICT-Beheer heb geleerd. Zorg wel een voor een oude computer, het is natuurlijk wel zonde als ie je splinternieuwe pc om zeep helpt.

Installeer wat programma`s en vraag hem die te updaten , of eraf te halen... en website te zoeken etc. Je kind kan meer van jou leren dan van een cursus

Verwijderd

Laat hem met je computer spelen, En als hij er de intresse voor heeft, pakt hij het sneller op dan dat jij het hem kunt leren, en is ie binnen een 2 jaar verder dan jou.(ervan uitgaande dat je een huis-tuin en keuken gebruiker bent. )
Blaatkiller schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:50:
Ik ben het helemaal eens met Tomino , ik zelf heb dat ik wat jonger was ook alles ontdekt door het gewoon maar te doen.Ik heb echter nog meer geleerd thuis van het gewoon maar doen dan dat ik van de opleiding ICT-Beheer heb geleerd. Zorg wel een voor een oude computer, het is natuurlijk wel zonde als ie je splinternieuwe pc om zeep helpt.

Installeer wat programma`s en vraag hem die te updaten , of eraf te halen... en website te zoeken etc. Je kind kan meer van jou leren dan van een cursus
Maak een image voor dat je de kleine laat spelen, als je dan zelf weer wat wilt doen, image terugzetten a 5 minuten et voila.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 12:55 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Geef 'm een beetje degelijke computer, windows XP (of 2000) cd, drivers cd's, handleidingen/boekjes en vraag 'm het geheel werkend te krijgen.

Anders zoiets als dit? Beetje complex taalgebruik voor een 10 jarige wellicht

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mee eens.

Ben zelf als 8 jarig jochie begonnen op de laptop van m'n pa's werk. Niet veel later een PC in huis (wachtwoorden omzeilen om maar met de PC te kunnen spelen als paps niet thuis was :+ ) en toen Pa een nieuwe PC kocht via PC Prive, kreeg ik de oude.
Sindsdien ben ik altijd in de weer geweest met computers. Ondertussen is het zo gek dat ik de ICT-er in huis ben, en niet m'n Pa (die systeembeheerder van beroep is) :+
Ik leg het LAN aan, zorg voor de servers en PC's, regel de internet verbinding, heb hier een complete verzameling aan apparatuur, etc etc.

Dus kijk maar uit wat je doet :+

edit: en dan te bedenken dat dat dus meer dan 10 jaar geleden begon... ben nu bijna 22, begon als 8 jarig jochie... :+
Cio schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:59:
Geef 'm een beetje degelijke computer, windows XP (of 2000) cd, drivers cd's, handleidingen/boekjes en vraag 'm het geheel werkend te krijgen.

Mwah, kzou er wel zelf even bij gaan zitten en aanwijzingen geven waar nodig.
Laat hem zoveel mogelijk zelf zoeken.

Verder ben ik het met Tomino hier onder eens dat je geen cursus of boek voor moet schotelen. Dat werkt niet. Dan krijgtie er alleen maar een afkeer van, want dan lijkt het op school.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 10-04-2007 13:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:28
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:54:
Laat hem met je computer spelen, En als hij er de intresse voor heeft, pakt hij het sneller op dan dat jij het hem kunt leren, en is ie binnen een 2 jaar verder dan jou.(ervan uitgaande dat je een huis-tuin en keuken gebruiker bent.
als je hemn op cursus stuurt krijgt dat voor hem een verplicht karakter en geen speels karakter. En laat je het nu het snelst spelenderwijs leren, echt zo zijn wij ook allemaal begonnen! :)

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter

Mee eens.
Hij heeft een eigen pc met windows xp.

Zijn werkstukken moet hij zelf uittikken dus dat zal hij wel steeds sneller kunnen. (zelf type ik ook met vier vingers en blind ( ik kijk niet op het scherm ;) ) en dat gaat ook redelijk snel.

Op school kunnen ze volgend jaar een "pc-kids"-cursus volgen maar die mag hij pas volgens als hij eerst een typecursus heeft gevolgd! Beetje zonde van de tijd en het geld.

thnx, hij is best slim dus zal eens kijken of hij er wijs uit kan.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Oh, another thing... Er was een tijd terug nog een nieuwsbericht dat metal en rock luisterende mensen beter zijn met computers dan "de rest" ;)
Dus als je met hem wat aan de computer gaat doen, zet er dan wel ff wat goeie muziek achter ;)

edit: oh en laat em uiteraard ff hier reggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 10-04-2007 13:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:33:
Oh, another thing... Er was een tijd terug nog een nieuwsbericht dat metal en rock luisterende mensen beter zijn met computers dan "de rest" ;)
Dus als je met hem wat aan de computer gaat doen, zet er dan wel ff wat goeie muziek achter ;)
Grinnik

Dan komt het wel goed. Zijn fav bands zijn Van Katoen, De Heideroosjes en Rammstein. 8)

Met zijn muzikale opvoeding is niets mis. :P
edit: oh en laat em uiteraard ff hier reggen ;)
Ik zal het eens lief vragen....
Vrees dat hij starwars.com interessanter vindt. ;)

Verwijderd

[offtopic]
ow!
met obi wan kenobi en lichtzwaarden enzo.. vette shit!! :P
[\offtopic]
Pagina: 1