[Mbox2 Mini] Leak van Input 1 naar Input 2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 21:42
Sinds 2 weken heb ik een Mbox2 Mini staan, welke ik wil gaan gebruiken (en ook al lichtelijk doe) voor het opnemen van mijn synth en wat simpel gitaar werk. Echter, sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat er hele gekke dingen gebeuren met dit kastje. Namelijk,

Ik sluit mijn synth (Korg Triton Extreme 76) aan op Input 2 van de Mbox. Ik sluit mijn gitaar (Ibanez GRG 170DX) aan op Input 2. Ik speel op de synth, ik heb geluid. Ik speel op de gitaar, ik heb geluid. So far so good.

De Synth is via USB aangesloten op de PC zelf. Dit wordt enkel gebruikt voor midi. Dit functioneert dus ook prima.

Gisteren wilde ik het volgende doen in Cubase SX 3: Mijn opgenomen Midi afspelen via de Korg, dat geluid afspelen via de aangesloten monitors, terwijl er ondertussen een gitaarsolo opgenomen wordt in een audiotrack. Dit werkt ook, echter, als de gitaar NIET speelt en volledig dichtgedraaid staat, wordt er stiekem toch (heel zachtjes en in de verte, inclusief VST plugin) synth opgenomen ?

Dit zou technisch gezien niet mogen. Uiteraard stonden mijn inputs goed. (synth op input 2, gitaar op input 1).

Het UBERgekke is, dat zodra het gitaarvolume opengedraaid werd (zonder te spelen) de toetsen ook harder werden ?? Ook wederom inclusief VST plugin. Toen werd ik echt gek.

Is er iets mis met de MBOX, of gebeurt er hier toch iets verklaarbaars ?