Ik heb twee tabellen. In het ene tabel kunnen mensen hun gegevens toevoegen. Het tweede tabel vangt daarna alles stemmen op. Als er nog niet gestemd is op iemand komt deze onderaan de lijst te staan. De gegevens toevoegen en het stemmen werken naar mijn zin. Echter worden niet alle gegevens weergegeven door waarschijnlijk een verkeerde query.
Dit is de query die ik gebruik om de deelnemers te laten zien en te rangschikken op hun 'rating'. Wat er echter mis gaat is dat nieuwe deelnemers zonder rating in het vote tabel niet weergegeven worden. Hoe kan ik de query zo corrigeren dat deze werkt?
Bedankt voor alle hulp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT d.deelnemerId, d.naam, SUM(v.rate) AS rating FROM deelnemers d INNER JOIN votes v ON (d.deelnemerId = v.deelnemerId) GROUP BY v.deelnemerId ORDER BY rating DESC |
Dit is de query die ik gebruik om de deelnemers te laten zien en te rangschikken op hun 'rating'. Wat er echter mis gaat is dat nieuwe deelnemers zonder rating in het vote tabel niet weergegeven worden. Hoe kan ik de query zo corrigeren dat deze werkt?
Bedankt voor alle hulp
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...