[MySQL] Vote systeem

Pagina: 1
Acties:

• _Rob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:22
Ik heb twee tabellen. In het ene tabel kunnen mensen hun gegevens toevoegen. Het tweede tabel vangt daarna alles stemmen op. Als er nog niet gestemd is op iemand komt deze onderaan de lijst te staan. De gegevens toevoegen en het stemmen werken naar mijn zin. Echter worden niet alle gegevens weergegeven door waarschijnlijk een verkeerde query.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
d.deelnemerId,
d.naam,
SUM(v.rate) AS rating
FROM deelnemers d
INNER JOIN votes v ON (d.deelnemerId = v.deelnemerId)
GROUP BY v.deelnemerId
ORDER BY rating DESC

Dit is de query die ik gebruik om de deelnemers te laten zien en te rangschikken op hun 'rating'. Wat er echter mis gaat is dat nieuwe deelnemers zonder rating in het vote tabel niet weergegeven worden. Hoe kan ik de query zo corrigeren dat deze werkt?

Bedankt voor alle hulp :)

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-10 23:55
Probeer dit eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
d.deelnemerId,
d.naam,
SUM(v.rate) AS rating
FROM deelnemers d
LEFT JOIN votes v ON (d.deelnemerId = v.deelnemerId)
ORDER BY rating DESC

Dan krijg je alle deelnemers (ook die zonder votes), en bij diegene met votes krijg je mooi je resultaat.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens in onze SQL Faq; daar leer je nog iets van in plaats van voorgekauwde oplossingen over te nemen zoals hierboven ;)

Programming FAQ - SQL - Hoe werken Joins?

Dit is redelijk basic SQL en als je je even verdiept in joins moet je dit voortaan zélf ook kunnen ;) :Y)

@ADT_Phantom: Men moet iemand die honger heeft geen vis geven, maar hem leren vissen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 10-04-2007 12:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-10 23:55
@RobIII: Klopt, heb je helemaal gelijk in. :)

(maar het kan ook zo zijn dat hij verhongerd is voordat hij heeft leren vissen ;))