Goedemorgen mensen,
Ongv een week geleden heb ik een nieuwe sitecom wireless router gekocht.
Deze heeft 4 lan poorten + 1 wan en wireless.
Nu heb ik al een andere draadloze router in het netwerk thuis hangen.
En daarom zou ik even uitleggen hoe mijn netwerk inelkaar zit.
Mijn adsl verbinding komt tot stand in de Orange Livebox ( zonder draadloos )
De Livebox heeft het IP: 192.168.1.1 en DHCP staat aan.
>
Vanaf de Livebox gaat een lan kabel richting mijn Conceptronic Router met 4 lan poorten + draadloos.
De Conceptronic Router heeft IP: 192.168.1.40 ( handmatig ingesteld ) (DHCP uit)
Tot dit punt gaat alles goed, iedereen vanaf die router ( kabel en wifi ) krijgt internet en kan door het netwerk browsen.
Nu heb ik dus mijn nieuwe sitecom router in een gaatje geprikt van de Conceptronic router.
Deze heb ik het IP 192.168.1.175 meegegeven. en de DNS 192.168.1.1
Via de kabel word deze gewoon gevonden en krijg ik een IP met als default gateway 192.168.1.1, maar internet werkt niet
dit zelfde geld voor wireless.
Ook heb ik geprobeerd de wan poort te configureren dat hij zijn ip van de dhcp ophaald enzo maar dit werkt ook niet...
Nu heb ik dus echt al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand toevallig een idee?
Alvast bedankt
Ongv een week geleden heb ik een nieuwe sitecom wireless router gekocht.
Deze heeft 4 lan poorten + 1 wan en wireless.
Nu heb ik al een andere draadloze router in het netwerk thuis hangen.
En daarom zou ik even uitleggen hoe mijn netwerk inelkaar zit.
Mijn adsl verbinding komt tot stand in de Orange Livebox ( zonder draadloos )
De Livebox heeft het IP: 192.168.1.1 en DHCP staat aan.
>
Vanaf de Livebox gaat een lan kabel richting mijn Conceptronic Router met 4 lan poorten + draadloos.
De Conceptronic Router heeft IP: 192.168.1.40 ( handmatig ingesteld ) (DHCP uit)
Tot dit punt gaat alles goed, iedereen vanaf die router ( kabel en wifi ) krijgt internet en kan door het netwerk browsen.
Nu heb ik dus mijn nieuwe sitecom router in een gaatje geprikt van de Conceptronic router.
Deze heb ik het IP 192.168.1.175 meegegeven. en de DNS 192.168.1.1
Via de kabel word deze gewoon gevonden en krijg ik een IP met als default gateway 192.168.1.1, maar internet werkt niet
Ook heb ik geprobeerd de wan poort te configureren dat hij zijn ip van de dhcp ophaald enzo maar dit werkt ook niet...
Nu heb ik dus echt al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand toevallig een idee?
Alvast bedankt