Toon posts:

Netwerkkaar blijft op 10MBit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het wijzigen van de PC configuratie (andere CPU/Moederbord) weigert de 3Com 3C905C-TX-M 10/100-netwerkkaart op 100MBit te gaan. Voorheen werkte het met dezelfde router (Linksys WRT54GC) en netwerkkaart wel goed, alleen na de re-format en de nieuwe CPU/Moederbord werkt het niet meer. De andere PC's in het netwerk werken nog wel gewoon op 100MBit. Het probleem is dat mijn internet al 20MBit is, dus 10MBit is echt te weinig.

Ik heb al geprobeerd:
- 4 verschillende drivers
- andere netwerkkabel
- andere netwerkkaart (de onboard Intel PRO 10/100MBit)
- bij hardware opties 100MBit Full en Half Dulex ingesteld
- met het programma 3C90XCFG in DOS naar fabrieks-instellingen terug gegaan
- uitschakelen van de onboard netwerkkaart in de bios

Tot nu toe zonder effect. Het zou ook aan Windows XP kunnen liggen, maar wat het dan zou moeten zijn weet ik niet. Het is dezelfde router-kabel-netwerkkaart combinatie, dus ik snap niet waarom het niet werkt. Bestaan er moederborden die een netwerkkaart kunnen limiteren?

Iemand een idee?

Verwijderd

Drivers wel geinstalleerd ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat doet die 10/100 intel kaart? (prima kaartjes ook, die zou je ook prima kunnen gebruiken).

Brakke kabel toevallig? (Wat doet een andere pc op die kabel?)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
offtopic:
Anders lees jij de TS eerst even... |:(

Verwijderd

-Windows updaten?

of

- In apparaatbeheer de netwerkadapter(s) weggooien, opnieuw opstarten en weer laten herkennen.

Verwijderd

Heb zelf ook een aantal van die 3COM 3C905TXM's gehad en vergelijkbare problemen ondervonden. Met Intel kaarten een stuk minder problemen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
idd gewoon ff een los pci kaartje kopen voor minder dan 10 euro

Verwijderd

Topicstarter
Windows is up to date.

Bedankt voor de suggesties verder, maar ik heb zoals in de TS staat al een andere kabel, andere netwerkkaart en 4 verschillende drivers gebruikt.

Ik heb zelfs de kaart verwijderd, er weer in gestopt, drivers opnieuw tijdens het wisselen van drivers.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ander poortje op de router proberen?
eventueel switch pakken of cross-cable

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

DaRoot

Some say...

ff de stroom van de router eraf en er weer op? heb heel vaak gezien dat netwerkapparatuur bij een kleine stroomstoring ff de weg kwijt is, en dan bijv. op 10MBit gaat draaien.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Probeer eens een andere poort op de router/swich.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide geprobeerd en het werkt weer op 100MBit. Stroom eraf, kabel naar andere poort, stroom erop. En na een restart was het weer als vanouds, 100MBit.

Bedankt!
Pagina: 1