Een goede auto weg moeten doen vanwege een kapotte uitlaat

Pagina: 1
Acties:
  • 3.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
De uitlaat van mijn Opel Vectra heeft het weer begeven. Bij het gas geven hoor ik een sterke brom en ik denk dat de demper nu kapot is. Vorige week is het middenstuk nog gelast. Dat kostte me 7 euro, dus dat was nog wel te doen, maar nu is het menes.

Ik zit in een heel erg dilemma. Ik heb geen geld voor vervanging, dat kost 140 euro per stuk, exclusief uurloon. Dus minstens een paar honderd euro. Zelf kan ik niet lassen. Heb het apparatuur niet, de kennis niet en ook geen brug waar de auto op kan.

Voor de rest is de auto nog in prima conditie, en dat is nu juist het zure, de motor loopt nog als een zonnetje, roest is eigenlijk nauwelijks te vinden, de accu is recentelijk vervangen en de banden zijn nog harstikke prima.

Verder mijn aanwezigheid in de wsnp maakt het ook niet makkelijker. Ik wacht nog steeds op het besluit of ik de auto mag houden of niet. In elk geval, mocht ik moeten verkopen dan levert ie natuurlijk erg weinig op, zeker met een kapotte uitlaat. Het laatste alternatief is laten ophalen door een sloper, maar dat vind ik zo doodzonde, de auto is verder in nog zo'n goede staat...

Wat moet ik nu?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:08
Leen tijdelijk geld.

Want als het eenmaal verholpen is, kan je auto heel lang meegaan.

Leen desnoods geld van je familie of zo.. ze kunnen je wel goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29
CSA? Beetje verdwaald denk ik of niet ;)

Ik zie niet in waarom je voor een nieuwe achterdemper meer zou moeten betalen als laten we zeggen 75,- euro hoor. Als je bovendien zelf een beetje handig bent en iemand kent met een brug zou het misschien ook nog wel voor 40,- euro kunnen. Je kunt zelfs naar een autozaak gaan en voor een tientje Gungum kunnen kopen. Dit smeer je in het gat van de uitlaat, mits het gat niet te groot is natuurlijk :P Zo ben je in ieder geval weer een paar maanden verder.

Misschien mag ik het me niet afvragen, maar als je zo weinig geld hebt wat doe je dan met een auto? Het gaat nu nog maar om een demper, maar als je voor zo'n 'kleinigheid' al geldzorgen hebt wat moet er dan als er serieus iets aan de hand is ;) :>

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 10-04-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:50

ralpje

Deugpopje

Lees de thread: er is serieus iets aan de hand, hij zit in de wsnp.
TS: Ik denk dat die beslissing niet aan jou is, maar aan de uitvoerders van de wsnp.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 14:26
Snowwie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:22:
De uitlaat van mijn Opel Vectra heeft het weer begeven. Bij het gas geven hoor ik een sterke brom en ik denk dat de demper nu kapot is. Vorige week is het middenstuk nog gelast. Dat kostte me 7 euro, dus dat was nog wel te doen, maar nu is het meenes.

Ik zit in een heel erg dilemma. Ik heb geen geld voor vervanging, dat kost 140 euro per stuk, exclusief uurloon. Dus minstens een paar honderd euro. Zelf kan ik niet lassen. Heb het apparatuur niet, de kennis niet en ook geen brug waar de auto op kan.

Voor de rest is de auto nog in prima conditie, en dat is nu juist het zure, de motor loopt nog als een zonnetje, roest is eigenlijk nauwelijks te vinden, de accu is recentelijk vervangen en de banden zijn nog harstikke prima.

Verder mijn aanwezigheid in de wsnp maakt het ook niet makkelijker. Ik wacht nog steeds op het besluit of ik de auto mag houden of niet. In elk geval, mocht ik moeten verkopen dan levert ie natuurlijk erg weinig op, zeker met een kapotte uitlaat. Het laatste alternatief is laten ophalen door een sloper, maar dat vind ik zo doodzonde, de auto is verder in nog zo'n goede staat...

Wat moet ik nu?
Een nieuwe uitlaat van 140 euro lijkt me nog altijd goedkoper dan een (nieuwe) tweedehands auto. Wellicht dat er ook tweedehands uitlaten zijn die je door een garage eronder kan laten zetten?

// dit topic hoor volgens mij eerder in Stuffi Generalis ;)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Als er serieus iets mee aan de hand zou zijn, dan zou het gewoon einde verhaal zijn. Ik heb de auto nu al een redelijk lange tijd zonder al te veel kosten. Het is een veelgehoord iets "wat moet je nu met een auto als je zo weinig geld hebt", maar het is vaak zo dat je eerder te weinig geld hebt dan dat je van je auto af bent. Dat gaat zelden andersom.

Enneh, ik ben inderdaad nog niet wakker... CSA -> SG graag..

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[...] dit heeft weinig met CSA te maken :)

CSA > VV

[ Voor 59% gewijzigd door Spider.007 op 10-04-2007 09:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 19:41

mace

Sapere Aude

Kan je de auto ergens opslaan? Dus van de openbare weg af?
Dan kan je de auto van kenteken afhalen, betaal je geen wegenbelasting meer en hoef je geen APK meer te doen totdat je hem weer op kenteken zet. (Als je dus gesaneerd bent en weer geld hebt om auto te rijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Laten schorsen kost ook geld.
Schorsen (normaal tarief) € 68,00
Schorsen (laag tarief) €22,70
Schorsen brom- of snorfiets € 10,00
Schorsen na opheffen schorsing €113,50
Opheffen van een schorsing € 0,00
Relatief natuurlijk duur t.o.v repareren

[ Voor 93% gewijzigd door Gunner op 10-04-2007 09:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

wellicht een optie, kijk waar de demper kapot is en doe er van die metaalkauwgom op, zeer lelijke manier van repareren maar wellicht in deze situatie DE uitkomst

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 18-06 17:19
Lijkt me verstandig om hierover met je bewindvoerder te overleggen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
rimpeldinky schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:42:
wellicht een optie, kijk waar de demper kapot is en doe er van die metaalkauwgom op, zeer lelijke manier van repareren maar wellicht in deze situatie DE uitkomst
Hmm dat valt onder het noemer vastplakken met punaises en plakband :/ . Maar op autosloperijen, ik heb er geen ervaring mee, hoe zou je dat het beste kunnen aanpakken? Gewoon even bellen, of langsgaan? Uitlaatje zoeken op de junkyard?

Dit zijn de gegevens van mijn auto: (bron RDW)

Voertuigsoort Personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming VECTRA X1.6SZ E2
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cm3
Vermogen 52 kW
StevenK schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:45:
Lijkt me verstandig om hierover met je bewindvoerder te overleggen ?
De bewindvoerder heeft hier niets mee te maken, zolang ik het van mijn eigen geld doe. Niet dat ik veel keuze daarin heb. Leningen ga ik niet aan.....ben allergisch voor dat woord alleen al.. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Snowwie op 10-04-2007 15:27 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Ik denk dat je het sowieso een beetje te donker inziet; ik gok even op een eind-demper en een B Vectra; klik
Opel Vectra B

Middendemper vanaf € 62,-
Einddemper vanaf € 57,-
Daarnaast kan je altijd even bij de lokale auto-sloop snuffelen (voorzover die nog bestaan :| ).

W.b.t. die sloperij; gewoon even bellen inderdaad. :) En een eind-demper heb je er zo opgezet hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 10-04-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 19:41

mace

Sapere Aude

Einddemper is idd makkelijk, de klem op de pijp losmaken waarmee de demper vastzit aan de rest van het uitlaatsysteem, einddemper erafschuiven, eventueel met hamer en de ophangbeugels losmaken.

Nieuwe demper in omgekeerde volgorde erop, is best simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 12:09

SeatRider

Hips don't lie

r0b schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:46:
Ik denk dat je het sowieso een beetje te donker inziet; ik gok even op een eind-demper en een B Vectra; klik

[...]

Daarnaast kan je altijd even bij de lokale auto-sloop snuffelen (voorzover die nog bestaan :| ).

W.b.t. die sloperij; gewoon even bellen inderdaad. :) En een eind-demper heb je er zo opgezet hoor.
Vaak willen ze dat op de sloop nog wel voor je doen ook, meestal hebben ze daar wel een brug, en ze zijn daar handig zat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 08:31

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Hoe erg is de brom ? In principe is een niet gasdichte uitlaat afkeur bij APK,maar als die nog ver weg is....

Natuurlijk kun je er problemen mee krijgen bij een technische controle langs de weg, maar hoe vaak komt dit nu voor ? zolang de uitlaat niet te veel lawaai maakt (en daardoor opvalt) zal je dat niet snel gebeuren, en als dat al zelfs gebeurt zal je nog vaak een waarschuwing krijgen anneer je je "dom" houd... niet iedereen heeft verstand van auto's.

Let wel op, controleer wel of er geen uitlaatgassen in het personencompartiment komt, dat kan gevaarlijk zijn (CO)

Het is natuurlijk niet het beste advies, maar gezien je situatie wil ik aangeven dat het wellicht mogelijk is de reparatie mischien een maand uit te stellen, zodat je wellicht de volgende maand wel geld hebt om het te laten repareren.

Het is nl geen defect waarbij de veiligheid van jezelf of anderen op het spel wordt gezet, en de auto "slijt" er niet harder door. het gaa meer om geluidsoverlast

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik moest even opzoeken van wsnp betekend... maar het maakt het verhaal iets duidelijker.

Een uitlaat vervangen hoeft echt geen honderden euro's te kosten. Afhankelijk van waar je het laat doen (en onvoorziene zaken), zit montage van de uitlaat meestal al in de prijs verwerkt. Voor mijn auto kost een einddemper zo'n €135 bruto, en ik heb hem incl. montage onder laten zetten voor €160 bruto. Dus montage kostte me eigenlijk maar €25 (in werkelijkheid kwam ik hoger uit, omdat er bij een eerdere reparatie gerotzooit was met de uitlaat, waardoor er niet direct een demper vervangen kon worden (zie daarom de post onvoorzien)).

Als een demper voor jou auto maar zo'n €60 kost, zal de prijs inc. montage heel waarschijnlijk niet boven de €100 per uitlaatdeel. Hier zijn ook goede afspraken over te maken met een uitlaatboer.
Een demper van de sloop ben ik geen voorstander van. Je kan een demper heel moeilijk op slijtage beoordelen, en echt veel goedkoper zal het niet zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

deepbass909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:26:
Een demper van de sloop ben ik geen voorstander van. Je kan een demper heel moeilijk op slijtage beoordelen,
Dat klopt.
en echt veel goedkoper zal het niet zijn.
Dat klopt niet.
Als je in wsnp zit is het verschil tussen een demper van € 45 + montagekosten en € 20 + even zelf een demper eronder schuiven al vrij groot.

offtopic:
Daarnaast is er weinig leuker dan op een warme zaterdag even lekker de auto op de bok zetten, even sleutelen en daarna alles af te maken met een fijne schoonmaakbeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn optie:

Start de motor en ga even onder je auto kijken waar ie lek is. Zit dat niet op een "gevaarlijke" plaats zou ik gewoon even doorrijden.

Heb je een keer goede zin, koop dan een reparatiesetje (bestaat uit rolletje metaalplaat + slangenklemmen + potje gum gum).

Wat je wel moet bedenken is dat, zodra je dit gemaakt hebt, je over een paar weken weer een volgend gat zal treffen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wel knap dat je wegenbelasting/benzine/verzekering kunt betalen maar niet 140 euro hebt voor een reparatie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

G-PHREAK schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:21:
wel knap dat je wegenbelasting/benzine/verzekering kunt betalen maar niet 140 euro hebt voor een reparatie. :?
Wegenbelasting/benzine/verzekering zijn vaste lasten, "even" € 140 lappen is een heel ander verhaal.
Daarnaast is dat volledig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Het is niet een of/of kwestie natuurlijk ;) Iemand kan best in staat zijn die kosten op te hoesten, maar misschien niet om die kosten te betalen EN een nieuwe uitlaat.

Aan topicstarter: heb je niet toevallig een vriend of bekende die een beetje met auto's kan omgaan? Een einddemper vervangen kan misschien zelfs zonder brug nog wel, door hem op de krik te zetten. Voor een kratje pils kun je een hoop gedaan krijgen bij goedwillende mensen ;)

Tijdelijk repareren met gungum is natuurlijk op korte termijn een redelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wegenbelasting/benizne/verzekering tegenover schorsing is daarintegen wel een of/of verhaal. Misschien is dat nog wel de beste oplossing. Zorgen voor opslag en de auto daar weer uithalen zodra je uit de wsnp bent. Dan kun je de auto weer aanmelden en de nodige reparaties uitvoeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

teacher schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:44:
Mijn optie:
Start de motor en ga even onder je auto kijken waar ie lek is. Zit dat niet op een "gevaarlijke" plaats zou ik gewoon even doorrijden.
^ Hehe, you're defenitly with stupid :P
Ook mensen in de wsnp hebben soms een auto nodig juist om geld te kunnen verdienen !
Het feit dat de TS niet in een gloednieuwe auto rijd zegt al genoeg

[ Voor 28% gewijzigd door soepkip op 10-04-2007 14:09 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
r0b schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:31:
[...]

Wegenbelasting/benzine/verzekering zijn vaste lasten, "even" € 140 lappen is een heel ander verhaal.
Daarnaast is dat volledig offtopic.
onderhoud hoord ook bij de vaste lasten van auto rijden. daar hou je rekening mee. autorijden zonder onderhoudskosten is onmogelijk. voor 2 nieuwe bandjes ben je bijvoorbeeld ook zo 140 euro kwijt. 2x tanken en je zit ook op de 140 euro.

vandaar mijn verbazing over het niet kunnen betalen van een imo klein bedrag. autorijden is nou eenmaal duur. ts leeft blijkbaar in de naïviteit dat er nooit wat stuk zal gaan aan zijn auto :?

ik zal me dr verder buiten houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk op 10-04-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
G-PHREAK schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:52:
[...]

onderhoud hoord ook bij de vaste lasten van auto rijden. daar hou je rekening mee. autorijden zonder onderhoudskosten is onmogelijk. voor 2 nieuwe bandjes ben je bijvoorbeeld ook zo 140 euro kwijt. 2x tanken en je zit ook op de 140 euro.

vandaar mijn verbazing over het niet kunnen betalen van een imo klein bedrag. autorijden is nou eenmaal duur. ts leeft blijkbaar in de naïviteit dat er nooit wat stuk zal gaan aan zijn auto :?

ik zal me dr verder buiten houden ;)
offtopic:
Ik weet niet of je wel eens een treinkaartje hebt gekocht? Juist, autorijden is al _snel_ goedkoper, zeker als je er selectief in bent en boodschappen gewoon op de fiets doet oid.

Maar dit is totaal het onderwerp niet.

Wat betreft het fixen: ga voor de cheapst mogelijke oplossing nu (dan wordt het hopelijk niet erger) en zoek naar een 2ehands demper :). Ik weet niet hoe links jouw handen zijn, maar als je een beetje handig bent, dan moet zoiets best te regelen zijn, gewoon niet bang zijn en gereedschap proberen te lenen. Een goede krik bijvoorbeeld.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:41

drooger

Falen is ook een kunst.

Auto verkopen, moet volgens mij wel 400+ kunnen opleveren. Daarna koop je een daihatsu cuore van +- 500, heb je voor dezelfde prijs een auto die enorm goedkoop is en erg betrouwbaar. 8)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Snowwie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:45:
[...]

Hmm dat valt onder het noemer vastplakken met punaises en plakband :/ . Maar op autosloperijen, ik heb er geen ervaring mee, hoe zou je dat het beste kunnen aanpakken? Gewoon even bellen, of langsgaan? Uitlaatje zoeken op de junkyard?

Dit zijn de gegevens van mijn auto: (bron RDW)

Voertuigsoort Personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming VECTRA X1.6SZ E2
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1598 cm3
Vermogen 52 kW

[...]

De bewindvoerder heeft hier niets mee te maken, zolang ik het van mijn eigen geld doe. Niet dat ik veel keuze daarin heb. Leningen ga ik niet aan.....ben allergisch voor dat woord alleen al.. :(
je schreef boven dat je nog niet wist of je de auto mocht houden, is het dan wel verstandig om 100 euro uit te geven voor iets wat met een lapmiddeltje tijdelijk op te lossen is? vervangen kan dan altijd nog als je de auto mag houden

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Snowwie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:22:
De uitlaat van mijn Opel Vectra heeft het weer begeven. Bij het gas geven hoor ik een sterke brom en ik denk dat de demper nu kapot is. Vorige week is het middenstuk nog gelast. Dat kostte me 7 euro, dus dat was nog wel te doen, maar nu is het menes.

Wat moet ik nu?
Als ik jou was zou ik mijn aandacht vestigen op het vinden van een geschikte baan. Dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de uitgaven die horen bij het rijden van een auto.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eerste actie: even langs de garage. Als ze even onder de auto kijken kost dat met een beetje mazzel niks, en hebben ze het lek zo boven. Overigens: als je de vorige reparatie bij de garage hebt laten doen, heb je naar ik aanneem gewoon garantie op die reparatie, dus moeten ze dat imho oplossen voor je. Lijkt me stug dat er zo snel achter elkaar 2 gerelateerde dingen kapot gaan.

Verder: rij je per ongeluk veel korte ritten? Zo ja, dan kan het best eens zijn dat de uitlaatpijp net voor de demper is doorgeroest. Da's relatief eenvoudig te fixen met een beetje mazzel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 10:50

ralpje

Deugpopje

Jazzy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:03:
[...]
Als ik jou was zou ik mijn aandacht vestigen op het vinden van een geschikte baan. Dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over de uitgaven die horen bij het rijden van een auto.
Als ik jou was zou ik me eens verdiepen in het begrip wsnp: alles wat TS boven een bepaald (erg laag!) bedrag verdient, gaat rechtstreeks naar de schuldsanering. Met andere woorden: meer verdienen betekent niet automatisch meer overhouden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Maar gaan werken betekend wel meer overhouden.
Voor minimaal 20 uur per week werken krijg je 5% extra geld. En dat is natuurlijk best lekker als je maar net kunt rondkomen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

belachelijke prijzen zeg!

Hier in de UK is dat gewoon netjes gratis want je stopt gewoon met het afnemen van een dienst..

Als je de krant afzegt hoef je toch ook niet een bedrag te betalen om de krantenjongen te vertellen dat ie niet meer hoeft te komen??

Echt weer NL overheid...

sorry voor de rant..

Back on topic, als het vervangen van een uitlaat al een ernstig finaniceel probleem is moet je serieus gaan nadenken of je het wel kan permiteren dat je auto rijd.. zo ja zou ik standaard wat geld appart leggen voor onderhoud en onvoorzien (zoals dit)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ralpje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:51:
[...]

Als ik jou was zou ik me eens verdiepen in het begrip wsnp: alles wat TS boven een bepaald (erg laag!) bedrag verdient, gaat rechtstreeks naar de schuldsanering. Met andere woorden: meer verdienen betekent niet automatisch meer overhouden.
Maar meer verdienen betekent wel eerder je schuld gesaneerd hebben, en daarna kun je weer fijn autorijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jazzy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:03:
[...]
Ik heb bij mijn werkzaamheden ooit bij Aegon meegemaakt dat mensen met een boven modaal inkomen ook failliet verklaard kunnen worden. En dat kan heel uiteenlopende redenen hebben, waar je als persoon niet persé directe invloed op hoef te hebben. Het kan een stukgelopen bedrijfje zijn (bij een firma kloppen de schuldeisers gewoon bij je prive aan), een verzekering die blijkbaar bepaalde kosten toch niet dekte, of heel simpel een gat in je hand en wel erg verleidelijke leningen aangeboden krijgen (CreditCard symptoom) (er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijke oorzaken).
TS kan dus best wel een baan hebben (of tot voor kort hebben gehad), waarbij dergelijke kosten geen probleem waren.
Daarnaast een auto van de hand doen is ook geen slimme optie. Waarschijnlijk is die Vectra voor de schuldeisers nu niet interessant omdat hij nauwelijks waarde heeft. Gaat hij hem verkopen, dan moet hij juist uitkijken. Een andere auto valt op bij de saneringsinstantie. Door blijven rijden met die Vectra is daarom niet eens zo raar (ook al is hij eigenlijk te duur).

Het klinkt misschien heel dom, maar als je auto nog niet klinkt als een race-wagen met open uitlaat, zou ik eigenlijk zo lang mogelijk doorrijden tot de eerst volgende APK (dan moet het hoe dan ook gerapareerd worden). Misschien tijdelijk repareren met uitlaatcement, zoals hier boven al staat en proberen elke maand iets opzij te leggen zodat het gerepareerd kan worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ToolkiT schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:48:
Echt weer NL overheid...

sorry voor de rant..
offtopic:
Moet ik een lijstje produceren over dingen die in de UK duurder zijn? Catch my drift?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 11-04-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Devil schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:41:
Maar gaan werken betekend wel meer overhouden.
Voor minimaal 20 uur per week werken krijg je 5% extra geld. En dat is natuurlijk best lekker als je maar net kunt rondkomen.
Met 20 uur werken verdien ik geen 820 euro, en mocht ik fulltime gaan werken dat wil de wsnp alles boven € 896,- gestort zien op de boedelrekening. Zelfs met een vaste baan zou ik nog maar € 896,- overhouden. Dus dat schiet niet op.

Ik ga vanmiddag met de auto naar een locale garage, die gaan even kijken of het één en het ander dichtgelast kan worden. En als dat niet kan moet ik zelf even stad en ommeland af naar een goede (tweedehands) uitlaat, die hun er dan er dan kunnen onderzetten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56

-tom-562

Oliesjeik

wat een hoop bijdehante figuren in dit topic he :X .... Het gaat over een lekke uitlaat, niet hoe iemand geld verdient en dat beter kan...
TS: Gun-gum kan je oplossing zijn. Ik heb hier laatst ook een klein lekje in m'n uitlaat mee gefixed. Ik ben student en heb geen zin om ff 100/150 euro voor een nieuwe uitlaat neer te lggen. Werkt voorlopig perfect. Je hebt volgens mij ook repen gungum, die kan je om je uitlaat heen wikkelen, dat werkt ook goed (zo hebben we tijdelijk op vakantie de auto van m'n pa gefixed).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kom je met een op die manier luchtdicht gemaakte uitlaat ook door de APK dan?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:53
Rijd langs met je auto bij de Kwikfit. Die kijken gratis even naar je auto, en maken een factuur op. Weet je exact hoeveel het je gaat kosten. Heb ik vorige week ook met mijn Renault moeten doen. Stuk pijp en einddemper. (€181.50, maar rijdt nu weer als een zonnetje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:51:
wat een hoop bijdehante figuren in dit topic he :X .... Het gaat over een lekke uitlaat, niet hoe iemand geld verdient en dat beter kan...
Het gaat over iemand die zijn auto wil weg doen omdat de uitlaat stuk is, als je dat vergeten was dan moet je even de topictitel lezen.

Uiteindelijk heeft het te maken met verantwoordelijkheid nemen, je kunt alleen autorijden als je de kosten van onderhoud kunt betalen. Datzelfde geldt ook voor het andere topic waarin de TS vertelt geen motivatie meer te hebben om een baan te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

btw als het een klein lek is kan je dat zelf ook dichten met speciale pasta en matjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gunner schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:10:
[...]

offtopic:
Moet ik een lijstje produceren over dingen die in de UK duurder zijn? Catch my drift?
vast heel veel, maar dat is beside the point, waar het me om ging is dat er geld gevraagd word voor het NIET leveren van een dienst dat is erg krom IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik had te post al getikt maar kon hem niet posten.. in de tussentijd is het idd dus ook al gepost, daar kwam ik net ook achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Grrrrrene schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:57:
Ja, een uitlaat moet voor de APK gasdicht zijn... meer niet. Dus als je de uitlaat met een reepje gumgum om de pijp wikkeld en met wat pasta afdicht is ipp goed :)
Ik heb zelf al eens een afgebroken uitlaat met een cola blikje, slangklemmen en gumgum aangeboden voor de APK, kreeg wel een opmerking maar was wel goed gekeurd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Grrrrrene schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:57:
Ja, apk eis is luchtdicht, hoe maakt geen fl*kker uit, zolang de ophanging ervan nog goed is, en er geen uitstekende delen zijn buiten de typegoedkeuring.

Wanneer vervanging toch nodig blijkt zou ik naar een onderdelenzaak gaan, daar de goedkoopste imitatiedemper halen, en toch zelf, of met behulp van kennis dat ding vervangen, scheelt toch weer uurloon. wanneer je echt niemand kent mag je in de weekeinden wel bij mij langskomen (utrecht) en dan monteren we samen dat ding erop mbv een krik en 2 assteunen, no charge

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jazzy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:06:
[...]
Het gaat over iemand die zijn auto wil weg doen omdat de uitlaat stuk is, als je dat vergeten was dan moet je even de topictitel lezen.

Uiteindelijk heeft het te maken met verantwoordelijkheid nemen, je kunt alleen autorijden als je de kosten van onderhoud kunt betalen. Datzelfde geldt ook voor het andere topic waarin de TS vertelt geen motivatie meer te hebben om een baan te zoeken.
Ligt eraan hoe je 't opvat. Jou motor kan morgen ook in de soep lopen, heb je dan ook zo ff een paar duizend euro liggen voor een motorrevisie/andere motor? Ik heb ook geen geld apart liggen voor onderhoud. Ja, alleen voor een setje banden, omdat ik weet dat dat eraan zit te komen. En de rest zie ik wel als er wat gebeurt...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

je vergeet mij :'(

maar ik blijf bij mijn voorgaande standpunt(en), zolang je in deze procedure zit zou ik alle (goedkope) lapmiddeltjes aangrijpen en op jegemak zoek gaan naar een goedkope 2ehands uitlaat(sloop, marktplaats etc.), het er onder zetten is absoluut geen moeilijk werk en doet iedere (fatsoenlijke) garage voor een paar tientjes (wellicht dat somige garages moeilijk doen omdat je de uitlaat niet bij het bedrijf aangeschaft hebt maar dan bel je gewoon verder)

op een totalloss gereden auto kan nog best een goede uitlaat zitten namelijk dus ik vermoed dat deze er in redelijke overvloed te vinden zijn = goedkoop

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:30:
[...]

Ligt eraan hoe je 't opvat. Jou motor kan morgen ook in de soep lopen, heb je dan ook zo ff een paar duizend euro liggen voor een motorrevisie/andere motor? Ik heb ook geen geld apart liggen voor onderhoud. Ja, alleen voor een setje banden, omdat ik weet dat dat eraan zit te komen. En de rest zie ik wel als er wat gebeurt...
Het verschil is dat ik niet in de schuldsanering zit en hard werk voor mijn geld.
aar ook ik moet sparen voor onverwachte uitgaven en als ik nu mijn auto total loss rijdt dan zit ik simpelweg zonder auto.

Ik denk dat je in de situatie van de TS een andere opstelling zult moeten kiezen. De TS heeft geen vaste baan en is niet dringend op zoek maar wil wél autorijden. Dan vraag ik me af waarom je een topic op GoT gaat zetten. En als je dan advies wil, vraag gewoon iets als:
Mijn uitlaat is stuk en vervangen is te duur, kan ik het anders repareren?
Maar goed, dat is mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat bedoel ik dus met bijdehante mensen |:(
Die jongen/man vraagt advies over z'n lekke uitlaat.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Jazzy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:00:
[...]
Het verschil is dat ik niet in de schuldsanering zit en hard werk voor mijn geld.
Een beetje oppassen met je aannamens :( ken jij TS zijn situatie ?
Ik denk dat je in de situatie van de TS een andere opstelling zult moeten kiezen. De TS heeft geen vaste baan en is niet dringend op zoek maar wil wél autorijden. Dan vraag ik me af waarom je een topic op GoT gaat zetten. En als je dan advies wil, vraag gewoon iets als:
[...]
Maar goed, dat is mijn mening...
Wel eens aan gedacht dat wanneer TS zijn auto behoud hij meer kans op een baan heeft ?, niet elke regia is het walhalla van het OV, en met een auto kun je dan toch even iets verder van huis zoeken

Het topic ging geloof ik ooit over iets met uitlaten ?

[ Voor 3% gewijzigd door soepkip op 11-04-2007 14:15 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:15:
Zoek eens op topics die de afgelopen 6 maanden door TS zijn geopend en je hoeft geen rocket scientist te wezen om te weten in wat voor situatie hij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:41

drooger

Falen is ook een kunst.

Maar indien TS een auto nodig heeft, neem dan een zo goedkoop mogelijke auto. Ik neem aan dat ze niet moeilijk zullen gaan doen als je een koekblik-achtige auto van onder de 1000 euro koopt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

weet je ook welke delen van je uitlaat "vervangen" zouden moeten worden als je het niet last...

kijk dat gewoon even wat het kost... zodra je dat weet, scheur je lekker hier langs en dan hang ik het er wel gratis onder voor je..

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:15:
[...]

TS heeft een rijke posthistory waarin het hele proces te lezen is (afgezien van 'het' verwijderde topic).
Wat dat betreft kennen een hoop mensen TS zijn situatie.

Voor de TS:
Volgens mij is het zo bij de schuldsanering dat je een 'bonus' krijgt zodra je minimaal 20 uur per week werkt (en bruto meer verdiend dan je huidige 'toelage'). Die bonus is een ophoging van 5% van je toelage.
Je auto probleem is er niet 1 2 3 mee opgelost, maar het lijkt me toch mooi meegenomen. Plus dat de nodige werkervaring het traject na de schuldsanering een stuk makkelijker gaat maken. Anders ben je straks over een paar jaar klaar met de sanering, maar zit je alsnog met je bijstandsuitkering thuis op de bank, met het gevaar om weer in dezelfde neerwaartse spiraal te duiken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Who alsjeblief niet weer een allerlei verwijzingen naar andere topics. Het is wel zo dat het min of meer aan elkaar gelinkt zit (dat is mijn leven namelijk), maar dat hoeft niet elk topic weer naar voren gebracht te worden. Hier in dit topic gaan praten of wel of niet een baan is compleet offtopic en niet echt gewenst.

Ik ben met de auto naar de lokale garage gegaan en zij hebben geconstateerd dat nu het gedeelte bij de achterdemper deels afgebroken was. De vorige las bij de middendemper was nog prima in orde en nu hebben ze achter ook gelast. Kostte me 15 euro, dus gezien de potentiële kosten viel dit nog reuze mee. Dus het uitlaat probleem is voorlopig weer verholpen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Snowwie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:14:
Who alsjeblief niet weer een allerlei verwijzingen naar andere topics. Het is wel zo dat het min of meer aan elkaar gelinkt zit (dat is mijn leven namelijk), maar dat hoeft niet elk topic weer naar voren gebracht te worden. Hier in dit topic gaan praten of wel of niet een baan is compleet offtopic en niet echt gewenst.

Ik ben met de auto naar de lokale garage gegaan en zij hebben geconstateerd dat nu het gedeelte bij de achterdemper deels afgebroken was. De vorige las bij de middendemper was nog prima in orde en nu hebben ze achter ook gelast. Kostte me 15 euro, dus gezien de potentiële kosten viel dit nog reuze mee. Dus het uitlaat probleem is voorlopig weer verholpen.
Rij dan de volgende keer gelijk even naar een andere garage in plaats van hier je hele hebben en houden te posten. Maar goed, fijn dat het weer geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58

JT

VETAK y0

Edit: oh, tis al gefixt :P

[ Voor 86% gewijzigd door JT op 12-04-2007 14:56 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Snowwie schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:14:

gelukkig was het iets kleins en kun je weer lekker rijden :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 16:48

Metro2002

Memento mori

fijn dat ze het konden lassen voor je. Doen ze ook lang niet bij elke garage meer. Ze hangen liever direct een nieuwe uitlaat a heel veel geld onder je auto. :/

Ohja, tip als je weinig geld hebt: koop een gereedschapsset en leer zelf klussen aan je auto. Scheelt je heeeeeeeeeel veel geld :) Doe ik tegenwoordig ook, zeker met die simpele klussen als remblokken, uitlaten, riempjes ed vervangen. Daar betaal je meer aan arbeidsloon dan aan de onderdelen. Mooi voorbeeldje: remblokken van mijn auto, kosten 30 euro. Laten doen kost 90 euro 8)7 terwijl het op zijn ergst een half uur werk is (voor mij zonder brug... ) . 60 euro voor een half uur werk vind ik best aan de prijs!

Alleen jammer dat ik erachter kwam dat mijn remklauw ook stuk is maargoed, die heb ik weer 2e hands gevonden voor 35 euro ipv 175 voor een nieuwe.

[ Voor 67% gewijzigd door Metro2002 op 12-04-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

onderhoud zelf doen is altijd goedkoper als bij een garage als je weet wat je moet onderhouden

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Een fiets is goedkoper in onderhoud dan een auto. Ik snap niet dat je klaagt over geld terwijl je een auto rijdt. Zometeen ga je ook nog klagen dat je geen klare sigaretten meer kan roken maar zelf shag moet draaien...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:57

Steffie

Opaque

Het probleem van de uitlaat is opgelost. Het is niet nodig om dit topic te gebruiken om over randzaken te discussieren, daarom hang ik er een slot aan.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.