Toon posts:

uTorrent komt herhaaldelijk voor in rss-feed *devver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
µTorrent 1.7 beta build 1137 heb ik 6 maal in mijn RSS feed staan. Nou zou ik dat normaal niet melden want dat gaat wel weer weg.
Maar we hebben net (paar dagen geleden) µTorrent 1.7 beta build 1065 in de feed gehad en die kwam op een of andere manier telkens als nieuw bericht binnen in mijn RSS reader (thunderbird).
Die heb ik wel 20 maal als nieuw item in mijn reader gehad.
Alle andere items in de feed zijn oke geen dubbel en geen die telkens als nieuw binnen komen.
Behalve de ADV: items maar dat zal wel een bewuste keus zijn deze telkens als nieuw item te presenteren. Dit is toch wel erg frappant.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een titelupdate :) .

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik vermoed dat het ligt aan de µ in de pretty URL, maar de behavior van thunderbird in deze is dan ook wel weer vreemd te noemen. Fysiek gezien komt hij namelijk echt maar 1 keer voor in de feed.

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 10-04-2007 10:04 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
er gebeurd exact hetzelfde als met het vorige uTorrent item. d.w.z telkens als ik mijn reader open, komt dit item als nieuw erbij.
Dit is precies hetzelfde als met de ADV: items die er bij mij ook 10 tallen keren in komen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:46:
er gebeurd exact hetzelfde als met het vorige uTorrent item. d.w.z telkens als ik mijn reader open, komt dit item als nieuw erbij.
Dit is precies hetzelfde als met de ADV: items die er bij mij ook 10 tallen keren in komen
Eea ligt dan toch ook aan je reader. Een reader kan op meerdere manieren natuurlijk bepalen of een item nieuw of updated is, maar de meest common manier is om te checken of de timestamp is gewijzigd en.of het guid (een unieke identifier voor het feed-item).

In het geval van de advertenties veranderd de guid en timestamp 2x per dag (dus zou je hooguit per dag 2 items mogen zien). Voor nieuws en meuk veranderd in feite het guid en de timestamp nooit meer, tenzij de timestamp van het artikel wordt aangepast (wat zelden het geval is). In beide velden komen verder ook geen speciale tekens voor (de permalink is express niet als guid gebruikt omdat een titel nog wel eens aangepast kan worden zonder dat het artikel zelf inhoudelijk wijzigd).

Als een feedreader echter besluit om naast de guid en timestamp ook nog te gaan kijken naar de titel en/of de content om te bepalen of een item nieuw is of niet dan heb je imo een brakke reader. Als daar vervolgens ook nog eens een bug inzit die struikelt over een unencoded speciaal teken, tsja...

Dat laatste ga ik overigens nog wel naar kijken, maar in mijn professionele opinie zou een feedreader enkel af moeten gaan op de unieke identifiers van een feed-item en niet op basis van een (al dan niet kleine) content-wijziging moeten besluiten dat het opeens een heel nieuw item is...

Intentionally left blank

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Ik heb het hier ook met thunderbird:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2cd3d9aa3e86d8e7af3c59ce7ae7ed75/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1d1f781533133d4cd3e441d11442a19/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Spockz op 10-04-2007 14:47 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De µ cast ik nu naar een 'u' in de pretty URL's - hopelijk lost dat het probleem met µTorrent updates op :)

Intentionally left blank

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hoe zit het dan met die dubbele advertenties?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Spockz schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:52:
Hoe zit het dan met die dubbele advertenties?
crisp in "uTorrent komt herhaaldelijk voor in rss..."
Als een feedreader echter besluit om naast de guid en timestamp ook nog te gaan kijken naar de titel en/of de content om te bepalen of een item nieuw is of niet dan heb je imo een brakke reader.
We geven niet voor niets een uniek GUID mee aan de items, de specificatie zegt daarover ook duidelijk dat die gebruikt kan worden om duplicates bij content wijzigingen uit te filteren. Als Thunderbird dat niet doet is het gewoon een brakke reader :P

Intentionally left blank

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Het doet wel meer niet goed. Zoals het onthouden van je settings voor je feeds. Maar dat is een ander topic. :)

Wat ik wil zeggen: maak je niet zo druk om TB. :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die advertenties (2 maal per dag) zal wel kloppen, het telt alleen langzaam op.
met µTorrent gaat er dus iets mis tussen de Feed en Thunderbird. Lig er niet wakker van maar vond het frappant dat het alleen met µTorrent gebeurd.

Case closed, wat mij betreft
Pagina: 1