Toon posts:

Headphone

Pagina: 1
Acties:
  • 1.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een headphone voor portable use icm mijn Zen Sleek.
Overal zie ik wel de Sennheiser HD201, maar voor mijn gevoel zit die niet echt lekker op mijn hoofd(getest in mediamarkt, en een kennis heeft hem ook)
Ik zit meer dan een uur in de trein per dag, dus een beetje/aardig gesloten headphone zou erg handig zijn(plus dat anderen er dan natuurlijk minder last van hebben)

De volgende heb ik kunnen vinden die wel in mijn budget passen en als iemand opmerkingen heeft hoor ik ze graag, of als je meer info nodig hebt .. reageer dan maar ;)

onbekend ??
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_elecom_ehpcl430.jpg
Elecom EHP-CL430
staat op audiocubes voor 39$(als er een NL shop is hoor ik het graag)

evt de AT D40(fs) nog steeds naar op zoek! ..
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_audiotechnica_athsj5.jpg
Audio-Technica ATH-SJ5
idem op audiocubes voor 49$(als er een NL shop is hoor ik het graag)

aanrader ? :) -> schijnt niet echt lekker te zitten met een bril op
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=42764&dimensionid=1&shopid=1
AKG K 81 DJ
mp3shop.nl voor 52 €

nog steeds niet gevonden
Afbeeldingslocatie: http://ec2.images-amazon.com/images/P/B0008GN8MS.01._SCLZZZZZZZ_AA280_.jpg
Philips HP460
(nog niet op een webshop gevonden, behalve Amazone(2e hands voor 24.95$) )

:( de volgende dus niet
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0000D8BMC.01._SCLZZZZZZZ_V23153882_AA280_.jpg
AKG K66/K55(foto is K66)
(evt een andere AKG K 24/26/414) 29 - 47 €

:( de volgende dus ook niet
Afbeeldingslocatie: http://www.tonika.nl/shop/images/HPX2000.jpg
Behringer Hpx2000
tonika.nl voor 20 €(actie) / rjshop.nl voor 25 €

is erg groot en zit erg strak op mijn brilpoten
Afbeeldingslocatie: http://www.rjshop.nl/data/product/751/250x250_SPL127%20MKII.jpg
ProDJuser SPL 127 MKII
rjshop.nl voor 49.50 €

onbekend
Afbeeldingslocatie: http://www.rjshop.nl/data/product/1555/250x250_RH3100%20Pro.jpg
Reloop RH3100Pro/RH3500(foto is 3100)
rjshop.nl voor 39/49.50 €

onbekend
Afbeeldingslocatie: http://www.rjshop.nl/data/product/8250/250x250_HP300.jpg
Citronic HP300
rjshop.nl voor 40 €

onbekend
Afbeeldingslocatie: http://www.lentorg.ru/images/goods/9/2469/panasonic_rp-dj100.jpg
Panasonic RP DJ-100

onbekend
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/b7/cb/73/28822387.JPG
Philips SBCHP890
bestsellers.eu voor 59 €

ik vind m niet echt heel erg lekker zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.rebelio.nl/res/product450/resource_11041.jpg
Sennheiser HD 205
rebelio.nl voor 35 €

qua uiterlijk ga ik persoonlijk voor de Philips HP460, Behringer Hpx2000 of Philips SBCHP890

bedankt alvast :)

mvg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 13:25 ]

Verwijderd

Ik heb de K81 ism een 4th gen iPod. Ben er behoorlijk tevreden van, zeker een upgrade ten opzichte van mijn vorige sony in-ears. Comfort is een minpuntje als je zoals ondergetekende een bril draagt, het ding heeft de neiging om te 'clampen'. Qua geluid is het wel dik in orde, zolang je bron dat ook is. Voldoende bass die wel wat uitvlakt na een tijdje, een zekere mate van headroom en mooi aanwezige highs en mids. Al bij al een leuke headphone voor zen centjes, ik raad hem je aan!

Wat die K66 betreft: blijf er van weg!! Heb dat ding getest in de lokale hifi-zaak en die stond me compleet niet aan. Klonk heel gesmoord en modderig om het zo te zeggen. Ga voor de rest niet af op het uiterlijk: check bijvoorbeeld de gemiddelde Grado eens. Niet om aan te zien, maar wel een hoofdbellertje om u tegen te zeggen...

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

Vriend van mij heeft die Philips SBCHP890. Ik kan je vertellen dat die Philips veel beter klinkt dan mijn Sennheiser HD201. Het geluid van die Philips is veel voller en ook de bass is veel beter dan die Sennheiser. Die Philips SBCHP890 ziet er ook nog het tofste uit van allemaal, dus ik zou voor de SBCHP890 gaan.. Met de anderen heb ik geen ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door CdD op 09-04-2007 22:33 ]

99pixels.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als ik even uit je rijtje mag kiezen, ga voor ofwel de AKG K81DJ ofwel de AudioTechnica. De AKG-K66 vin'k zelf niet erg briljant en is volgens mij ook open.

De Philips SBC-HP-890 is een superding voor de prijs: zit heerlijk (understatement), klinkt goed en is heerlijk lomp, maar wordt niet meer geproduceerd (maar je hebt 'm wel gevonden? cool.. ook 's kijken..) maar belangrijker: da's een open phone. Dus da's ongeschikt voor in de trein. Bovendien ook niet superstevig heb ik gehoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal dat zeker meewegen en zo te horen is de K66 dus toch niet een kandidaat, al stond dat wel op head-fi.org.

De AKG 26P valt ook af
Afbeeldingslocatie: http://www.headphone.com/productphotos/large/0020120026_2325.jpg
rond de 45 $

Iemand ervaringen met de Philips HP460 ? En/of de Berhingen HPX2000/Reloop3100Pro ?

btw, weet iemand een goede hifi-zaak ergens in Groningen(stad)? In de mediamarkt hebben ze wel wat hangen, maar daar zit veel draadloos spul tussen. Daar ga ik vanmiddag nog wel ff langs, kijken welke er hangen en hoe duur ze zijn en ff luisteren :) Ik weet wel dat er een Senn HD201 hangt en een Stanton DJ Pro 2000 S
Afbeeldingslocatie: http://www.rjshop.nl/data/product/7629/afbeeldingen/STANTON_DJPro2000.jpg

maar deze vind ik zelf niet comfortabel zitten, voelt net alsof de kleppen ondersteboven zitten, maar goed he, dat zal wel aan mijn hoofd liggen :P

Verwijderd

Stanton is ook geen slecht merk, heb zelf een tijdje naar zijn duurder broertje de 3000 geluisterd. Heel aangenaam, klonk beter als mijn huidige K81, maar had dan ook wel een prijskaartje waar het dubbele bedrag opstond. Ik weet niet wat die 2000 kost, maar het zal wel meer als 50 € zijn. Bedenk wel dat de bijgeleverde kabel gigantisch is, nogal groot en lomp... Voor Sennheisers heb ik het niet zo: die geven mijn inziens een geluid waar je van moet houden (alhoewel AKG dat ook doet). Mijn raad: de K81 ;)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:54

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De K81. Voor het geld een geweldig goede koptelefoon. Beetje donker en bassy, maar een erg leuk geluid.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:55:

btw, weet iemand een goede hifi-zaak ergens in Groningen(stad)?
Goede winkels:
http://www.hifi.nl/winkel...ov=Groningen&afkorting=GR
(Gewoon even op de sites van de winkels zelf kijken, er staat wel bij welke merken ze voeren.)

In de mediamarkt in Groningen kom ik al niet meer, te klein assortiment en ook nog veel te duur.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 11:46 ]

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:43
Als je voor die Philips HP890 zou gaan zou ik maar ervanuit gaan dat je die toch minstens een paar weekjes per jaar kwijt bent, dat apparaat breekt bij het minste of geringste al af :/ En ik spreek uit ervaring ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Arandil:
dat klopt hij is € 69,-

@ Sc00t:
ty, altijd handig om te weten

@ Sylar:
ook bedankt, helaas heb ik niet eerder dan donderdag/vrijdag de tijd om een winkel te bezoeken
btw, de meeste lijken veel van het top en high-end spul te verkopen, maar dat zie ik dan wel ;)

in de mediamarkt kwam ik ook nog een AKG tegen: de 24 P/26 P, en een Vivanco SRS 80
prijzen van de AKGs hingen er niet, maar zullen niet zo erg duur zijn en de Vivanco is € 19

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vivanco moet je vermijden als de pest.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 10-04-2007 17:17 ]

Verwijderd

Op Head-Fi werd mij die K26/27 afgeraden ten voordele van de K81. Er zou wat mis mee zijn, maar niemand heeft me eigenlijk ooit gezegd wat. Vraag gewoon even om eens een keer te luisteren, dit soort apparatuur moet je nooit zomaar op looks/prijs/etc. kopen. Reviews kunnen helpen, maar smaken verschillen nu eenmaal.

Heck, nu heb ik weer zin om me een iBasso T1 headphone amplifier aan te schaffen :P

Verwijderd

Topicstarter
oke, de K81 dus nog als beste atm (ook andere forums goede berichten opgevangen)

heb ook nog een Philips Hp400 zien hangen, ik heb de 460 nog nergens gezien, iemand enige ervaringen met een van beide(of beide) ?

toch ben ik nog benieuwd wat de Behringer teweeg kan brengen, voor mij is het iig een totaal onbekend merk

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 18:43 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
tja, wat het met senheisers is, arandil zegt het al: je moet er van houden. zelf zweer ik erbij en wil ik geen ander merk meer hebben, maar velen denken daar anders over.

zoek zoiezo ergens die andere sennheiser ergens op en luister er even naar (min. of tien) en vorm je een beeld.

wel valt ook te zeggen: sennheisers zijn minder met 'elektronische' muziek (synths en erger). rhytm, snaarinstrumenten (allemaal, en ik luister een flink spectrum van die dingen ;) ) piano's en vocals komen erg goed naar voren daarentegen.

maw: zolang je niet al te veel synth dingen luistert zou ik toch eens die sennheiser gaan proberen. wie weet niet je smaak, maar het kan de onthulling van je leven zijn :+

Verwijderd

Topicstarter
sennheisers zijn op zich niet slecht, ik heb er ook 1 (pc130 volgens mij) voor op de pc, maar jah das een headset he ;), vind m zelf wel aardig klinken, niets mis mee. Ik heb ook de Senn CX300 (in-ear) ook wel aardig, maar tog niet mijn ding. :P (ook allebei sennheiser ;) )

Verwijderd

Check deze eens als je 'm nog ergens kunt vinden. Heb 'm zelf al jaren en ik zou 'm blind zo weer kopen als ie het begeeft.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je inbreng :) maar dat is me toch echt iets te duur

btw hij lijkt wel een beetje op de Behringer en de Reloop

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:03:
@ Arandil:
dat klopt hij is € 69,-

@ Sc00t:
ty, altijd handig om te weten

@ Sylar:
ook bedankt, helaas heb ik niet eerder dan donderdag/vrijdag de tijd om een winkel te bezoeken
btw, de meeste lijken veel van het top en high-end spul te verkopen, maar dat zie ik dan wel ;)

in de mediamarkt kwam ik ook nog een AKG tegen: de 24 P/26 P, en een Vivanco SRS 80
prijzen van de AKGs hingen er niet, maar zullen niet zo erg duur zijn en de Vivanco is € 19
Twee weken geleden in de MM in Groningen een AKG K24P gekocht, prijs was 34 euro.

Hij klinkt best aardig maar er zit voor mijn gevoel té veel bas in het ding, het klinkt niet erg neutraal. Hij zit behoorlijk goed op mijn hoofd maar lekt geluid als de pest. Ik heb em een paar keer gebruikt in de trein naar Leeuwarden, en iedereen zat me boos aan te kijken omdat ze mee konden genieten. ;)

De 26P zal nog wel een stuk duurder zijn, voor zover ik heb gelezen kun je wanneer je zoveel geld er aan spendeert beter AKG K81DJ's kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:27:

Heck, nu heb ik weer zin om me een iBasso T1 headphone amplifier aan te schaffen :P
Sorry, Off-Topic maar valt die iBasso ergens in Nederland te kopen, of moet het ding in het buitenland besteld worden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:12:
[...]

Twee weken geleden in de MM in Groningen een AKG K24P gekocht, prijs was 34 euro.

Hij klinkt best aardig maar er zit voor mijn gevoel té veel bas in het ding, het klinkt niet erg neutraal. Hij zit behoorlijk goed op mijn hoofd maar lekt geluid als de pest. Ik heb em een paar keer gebruikt in de trein naar Leeuwarden, en iedereen zat me boos aan te kijken omdat ze mee konden genieten. ;)

De 26P zal nog wel een stuk duurder zijn, voor zover ik heb gelezen kun je wanneer je zoveel geld er aan spendeert beter AKG K81DJ's kopen.
Oke, bedankt! het is ook jammer dat ze bijna alleen maar €50+ in de mediamarkt hebben hangen om naar te luisteren. En de 26P heeft (als t goed is) een gesloten systeem. (24 euros op bestekeus.nl tweakers pricewatch ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 21:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:20:
[...]

Oke, bedankt! het is ook jammer dat ze bijna alleen maar €50+ in de mediamarkt hebben hangen om naar te luisteren. En de 26P heeft (als t goed is) een gesloten systeem. (24 euros op bestekeus.nl tweakers pricewatch ;) )
Ik kreeg de indruk dat de 26P een model was wat terug gekomen was, de doos was namelijk provisorisch geplakt. Lijkt me dat als je dan even vraagt of je ze mag beluisteren, dat niet een heel groot probleem moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
CdD schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:33:
Vriend van mij heeft die Philips SBCHP890. Ik kan je vertellen dat die Philips veel beter klinkt dan mijn Sennheiser HD201. Het geluid van die Philips is veel voller en ook de bass is veel beter dan die Sennheiser. Die Philips SBCHP890 ziet er ook nog het tofste uit van allemaal, dus ik zou voor de SBCHP890 gaan.. Met de anderen heb ik geen ervaring.
ok, hoe lang heeft hij die Philips dan al ? volgens Sc00t gaat die nogal eens stuk zegmaar ...

de Elecom zal wel nergens te koop zijn in NL, 'dus' daar zullen vast zo veel zijn die er ervaring mee hebben/heeel toevallig beluisterd hebben

en Beyer Dynamics, volgens mij is dat een high-end merk ? (kwalitatief uber, en evenzo de prijzen)
of zijn ze er wel onder de 50 a 60 € :)

ook ben ik op een of ander forum nog gestoten op de Grado 60/80 .. weet niet of dat ook iets is, ze hebben toch zeker wel goede scores :P 5/5 op o.a. HeadRoom, maar weet iem. of dit een open/gesloten design is ?? ze lijken me anders wel aardig

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 21:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:36:
[...]

ok, hoe lang heeft hij die Philips dan al ? volgens Sc00t gaat die nogal eens stuk zegmaar ...

de Elecom zal wel nergens te koop zijn in NL, 'dus' daar zullen vast zo veel zijn die er ervaring mee hebben/heeel toevallig beluisterd hebben

en Beyer Dynamics, volgens mij is dat een high-end merk ? (kwalitatief uber, en evenzo de prijzen)
of zijn ze er wel onder de 50 a 60 € :)

ook ben ik op een of ander forum nog gestoten op de Grado 60/80 .. weet niet of dat ook iets is, ze hebben toch zeker wel goede scores :P 5/5 op o.a. HeadRoom, maar weet iem. of dit een open/gesloten design is ?? ze lijken me anders wel aardig
Grado's zijn open, en de SR60 is behoorlijk prijzig in Nederland. Een winkel in Groningen verkoopt ze voor €99,-.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, dat had ik zo snel niet gezien, jammer :(

btw de 80 presteert een stuk slechter (3/5 HeadRoom)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:55:
Bedankt voor de reacties, ik zal dat zeker meewegen en zo te horen is de K66 dus toch niet een kandidaat, al stond dat wel op head-fi.org.

De AKG 26P valt ook af
[afbeelding]
rond de 45 $

Iemand ervaringen met de Philips HP460 ? En/of de Berhingen HPX2000/Reloop3100Pro ?

btw, weet iemand een goede hifi-zaak ergens in Groningen(stad)? In de mediamarkt hebben ze wel wat hangen, maar daar zit veel draadloos spul tussen. Daar ga ik vanmiddag nog wel ff langs, kijken welke er hangen en hoe duur ze zijn en ff luisteren :) Ik weet wel dat er een Senn HD201 hangt en een Stanton DJ Pro 2000 S
[afbeelding]

maar deze vind ik zelf niet comfortabel zitten, voelt net alsof de kleppen ondersteboven zitten, maar goed he, dat zal wel aan mijn hoofd liggen :P
ik heb die stanton 2000 pro's
kost je 75 euro, is naar mijn mening ideaal voor luisteren ik gebruik hem dan thuis bij de computer maar een mp3speler kan ook inderdaad.
en het ding kan HARD, geeft goed geluid.
als je vragen hebt hoor ik het wel :)

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
zoals ge-quote zitten die dingen niet echt lekker ;)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:54:
zoals ge-quote zitten die dingen niet echt lekker ;)
valt wel mee, zit prima hier hoor :p of ik heb een raar hoofd kan ook

Be nice, You Assholes :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Ik heb zelf de HD205 van Sennheiser, dit zijn naar mijn mening goed heads met een lage prijs. Ik gebruik ze in combinatie met een Creative Zen Vision:M en mijn laptop. Ze klinken goed, geluid is heel goed geisoleerd en klinkt dus lekker! Ik gebruik deze onderweg (trein, fiets) maar ook thuis.

Ik heb helaas alleen het gevoel dat als je de headphones lang op hebt (meer dan één of twee uur) dan gaan ze wel irriteren. Ikzelf voel dat alleen niet als ik ze op heb, maar pas als ik ze afzet. Overigens is die irritatie wel over na een minuut of 10.

Overigens is een headphone kopen een erg persoonlijke keuze en ik denk ook dat je het beste naar winkels kunt gaan om te gaan luisteren. Ik heb dat zelf ook gedaan, ben naar de lokale muziekzaak geweest en heb geluisterd naar wat ik lekker vond klinken. Ik heb toen ook mijn MP3 speler meegenomen en gewoon de headphone in mogen pluggen. Ik vond deze als beste eruit komen, vooral ook met het genre muziek dat ik luister (metal/rock).

Dus mijn advies is eigenlijk, ga even naar een speciaalzaak of in ieder geval een muziekzaak en test zelf uit wat je het beste vind klinken. Weet je dat dan, kun je 'em altijd nog online kopen in de goedkoopste shop!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik ook donderdag/vrijdag van plan ;)

Verwijderd

Sorry, Off-Topic maar valt die iBasso ergens in Nederland te kopen, of moet het ding in het buitenland besteld worden?
Wat Nederland betreft geen idee, ben namelijk een Belg ;) Ik heb wat zitten eBay'en en daar vind ik zelfs helaas maar 1 veiling. Jammer, hij ziet er heel stylish uit en zou fantastisch moeten presteren voor zen geld.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:36:
[...]

...
Zo gesloten is dat ding niet hoor. Moet je maar eens goed kijken naar pics, dat is gewoon een platte driver met een moesje rond. Op Head-Fi zijn ze er wild van, maar ja, tis een open model... Het is al een andere beleving, het draagcomfort is ook wat anders en als je van plan bent om in de trein te luisteren zou ik gewoon voor een echt gesloten 'phone gaan. Toch van de zomer eens eentje bestellen, wil die legende toch eens horen.

Edit: Laat je wel even weten wat je gekocht hebt? :) Ben toch wel nieuwsgierig nu

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lol, zal ik zeker doen hor :P maar weet niet hoe lang dat nog duurt, eerst maar eens kijken of ze wat in de hifi-zaken hebben hangen wat in mijn budget past ;)

Trouwens bij HeadRoom, geven ze de AKG 26 P tog wel 4/5 al zeggen ze idd dat de bas iets te is
de K 81 DJ krijgt ook een 4/5 en heeft een heldere, strakkere basweergave(schijnt het dan he :P )
ook heeft deze volgens hen een 'cord slider' dus dat is ook wel handig (vooral onderweg, zit je niet met een x aantal meters in je broek/jaszak)

----------------------------------------------------------------

nog over de K81 DJ en de ATh SJ5 quotes:

" For looks and comfort, the SJ5 would win for me, while for price, isolation, and ease of purchase, the K81 tops it. "

"One big plus is that I can work while listening to my K81DJs all day. Well, if you don't count the breaks I need to rest my ears from their vise-like clamping force on my head."

Sennheiser HD 205 schijnt beter te isoleren dan de K 26 P, maar bij de K 81 staat dat er niet bij, helaas
de HD 205 geven ze een 14, de K 26 P een 5 en ze zeggen wel dat de K 81 net iets minder isoleert dan de K 26 P, en hij(hd 205) heeft ook een enkel snoer(links) wat ikzelf een voordeel vind, ik had nl ook altijd al oordopjes met een J-draad ipv een Y, maar dit heeft hier denk ik minder invloed dan bij de oordopjes(hoop ik, maar lijkt logisch, tog ;) )

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.proaudiomart.com/_pageimages/audio_technica_D40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elevator.de/images/product_images/info_images/220410.jpg

De Audio-Technica ATH-D40 zijn volgens dit artikel ook zeker niet slecht !

http://66.102.9.104/searc...ct=clnk&cd=4&client=opera
(of lees de pdf)

al geeft Audio-Technica zelf een prijs van rond de 150$(!) [kan ook zijn dat er een erg groot verschil is tussen de d40fs en de d40)
http://www.audio-technica...d3c58ae55f2231/index.html

zijn ze al her en der zo rond de 60 te vinden (excl. verzenden)

Ik weet alleen niet of het wel een geschikte is, omdat de impedance 66 Ohm is, en ik dus niet weet of dat verder niet uitmaakt voor een portable device, of dat er echt een versterker tussen moet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 21:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:17:
...
ook heeft deze volgens hen een 'cord slider' dus dat is ook wel handig (vooral onderweg, zit je niet met een x aantal meters in je broek/jaszak)

nog over de K81 DJ en de ATh SJ5 quotes:

"One big plus is that I can work while listening to my K81DJs all day. Well, if you don't count the breaks I need to rest my ears from their vise-like clamping force on my head."

...
Als dat "cord slide"-geval op een 81 zou moeten zitten, wel, dan is er iets mis met die van mij :+ Zou niet eens weten wat het is...

Wat dat clampen betreft, dat is gedeeltelijk waar. Als je ze afzet voel je wel wat aan je oren. Tijdens het luisteren merk ik daar eigenlijk vrij weinig van, zeker als je even moeite doet om ze juist te positioneren. Weet niet of je een bril draagt, want dan wordt het af en toe wel even lastig. Een aflevering Hotel Babylon volgen op Tv met de phones op stoort me soms wel wat, maar niet uitermate. Zoals gezegd, je merkt het pas als je ze afzet eigenlijk
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:10:
...

al geeft Audio-Technica zelf een prijs van rond de 150$(!) [kan ook zijn dat er een erg groot verschil is tussen de d40fs en de d40)

Ik weet alleen niet of het wel een geschikte is, omdat de impedance 66 Ohm is, en ik dus niet weet of dat verder niet uitmaakt voor een portable device, of dat er echt een versterker tussen moet
Audio-Technica's kan je vrij goedkoop bestellen bij audiocubes. Onze Japanse vrienden hebben daar een groot assortiment van en zijn ook nog vrij goedkoop. Mss daar even checken? 66 Ohm lijkt me wel veel om door een iPod/Zune/... aan te laten drijven. Simpel opgelost, koop je toch gewoon een headphone amp!! ;) Ik ben er over aan het denken om er volgende maand eentje aan tge schaffen, dus ik kan je wel wat info geven dan moest het nodig zijn. En nu terug wat DS spelen, ik check morgen nog wel een keer

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:10:
[afbeelding]
[afbeelding]

De Audio-Technica ATH-D40 zijn volgens dit artikel ook zeker niet slecht !

http://66.102.9.104/searc...ct=clnk&cd=4&client=opera
(of lees de pdf)

IImpendantie alleen hoeft niet veel te zeggen, mijn Zen Vision M kan mijn Sennheiser HD25-1 (70ohm) namelijk goed aan, volume is hoog genoeg. Dit door de hoge gevoeligheid van de HD25-1. :9

Verwijderd

Topicstarter
ben vanmiddag ff naar een aantal zaken geweest in groningen, maar jemig zeg, wat een groot assortiment(maar niet heus), bijna alle winkels hadden alleen maar Sennheisers met 1 of 2 andere modellen zoals Beyer(DT 531/440/990, Audio Technica T22/44).
1 winkel had wel meer merken liggen, o.a. de ProDJuser SPL 127 MKII en een aantal Stantons (o.a. 2000) en andere maar die waren weer veel duurder (150+, o.a. Pioneer), daar heb ik de Stanton 2000 en de 127 MKII en een Sennheiser PX100. Ze klonken niet slecht, maar comfortabel vond ik alleen de Stanton (wel € 88) en de px100 vond ik nogal schel klinken, maar dat kan liggen aan het nog niet ingespeeld zijn. De 127 MKII is veeels te groot voor mijn hoofd en iig zet een flinke druk op mn brilpoten(jaja :P, daarom is best lastig).
btw deze Stanton was wel een totaal ander ding dan bij de MediaMarkt (:?), maar zit stukken beter :)

@Arandil,
ach ja, hoe dat zit met die cord slider weet ik ook niet, misschien heb ik het verkeerd begrepen..
en die amps? die zijn toch ook nogal prijzig, als het al nodig is :
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:31:
[...]

IImpendantie alleen hoeft niet veel te zeggen, mijn Zen Vision M kan mijn Sennheiser HD25-1 (70ohm) namelijk goed aan, volume is hoog genoeg. Dit door de hoge gevoeligheid van de HD25-1. :9
en die Audio-Technica, ik weet iig dat ze wel online te koop zijn, maar je wilt zo'n ding toch eerst hebben kunnen beluisteren en gewoon ff voelen of zo'n ding wel lekker zit, met een bril. Maar op audiocubes heb ik alleen de SJ5s gezien (een medewerker zei trouwens dat AT in NL failliet is gegaan en/of op waren gegaan in een ander bedrijf!) en de D40 ben ik nu toch wel benieuwd naar geworden na het lezen van dat artikel ;)

Verder had dus geen van de winkels ook maar 1 van de headphones :(
(op de ProDJuser na)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

neem geen dj koptelefoon, en al helemaal geen dj constructie koptelefoon: alleen maar onnodig kwetsbaar, duur en onzuiver. Onzuiver bedoel ik te klankvol: bas word geaccentueerd, hoge tonen worden omlaag gedrukt (daar waar ze dus voor bedoelt zijn).

Ik zou gaan voor de DJproduser, gaat hard, mooi gebalanceerd geluid, en is oerstevig. Mss niet de mooiste, maar zit heerlijk en die zou ik het liefste willen voor dj-en als ik geen draaibare schelpen zou willen hebben.

(ter referentie, heb zelf de stanton 2000, stanton 3000, sony v700 en de technics dh1200 gehad: allemaal bij normaal gebruik scheuren, breuken en afgebroken onderdelen. Ik vond de prodjuser nog beste van allemaal (als leen foon gehad).

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:23:
...
De 127 MKII is veeels te groot voor mijn hoofd en iig zet een flinke druk op mn brilpoten(jaja :P, daarom is best lastig).
...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Seesar schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:28:
neem geen dj koptelefoon, en al helemaal geen dj constructie koptelefoon: alleen maar onnodig kwetsbaar, duur en onzuiver. Onzuiver bedoel ik te klankvol: bas word geaccentueerd, hoge tonen worden omlaag gedrukt (daar waar ze dus voor bedoelt zijn).
Qua geluid zul je gelijk hebben. DJ koptelefoons zijn niet bedoeld om de fijnste nuances in het geluid weer te geven maar om bruikbaar te zijn in de herrie van een disco. Qua constructie zouden (goede) DJ koptelefoons juist behoorlijk robuust moeten zijn aangezien er in een professionele omgeving vaak ruwer met de spullen omgesprongen wordt dan bij jou thuis.

Maar alles is natuurlijk een kwestie van prijs. Je kunt geen oerdegelijke koptelefoon voor een prijs van een paar tientjes verwachten. Kwaliteit kost geld.

Verwijderd

Ach, wat heet een DJ-model... Dat is mijn K81 ook, maar verder een leuk mechanismetje om "met een oor te kunnen luisteren" zie ik er geen voordeel in. Lijkt me al bij al een marketingtruc, zou ik me dus ook geen zorgen in maken. Zoek anders een webwinkel waar je bij niet tevreden kan wisselen voor een ander model? Uiteindelijk ben ik ook maar afgegaan op de raad van head-fi.org, en dat was me toch zeker geen miskoop. Het is altijd wikken, wegen en zuchten, maar eens moet je de knoop doorhakken :) Geloof me, achteraf zeur je daar toch niet meer om ;)

offtopic:
Ben nu een weekendje weg, dus je zal mijn o zo nuttige raad moeten missen voor de rest :p Ik hoop dat de rest je niet teveel omlult ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:35:
Ach, wat heet een DJ-model... Dat is mijn K81 ook, maar verder een leuk mechanismetje om "met een oor te kunnen luisteren" zie ik er geen voordeel in. Lijkt me al bij al een marketingtruc
Dat is het ook :)

Onwetende consumenten denken (ten onrechte IMHO) dat DJ's verstand van muziek hebben en dus de beste koptelefoons gebruiken. En dus willen ze zelf ook "DJ-koptelefoons".
Natuurlijk maken de snelle marketingjongens hier misbruik van door hun koptelefoons als DJ-koptelefoons aan te duiden. Waardoor het dus weinig meer zegt over de degelijkheid of draagcomfort en helemaal niks over de geluidskwaliteit.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

downtime schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:59:
[...]

Qua geluid zul je gelijk hebben. DJ koptelefoons zijn niet bedoeld om de fijnste nuances in het geluid weer te geven maar om bruikbaar te zijn in de herrie van een disco. Qua constructie zouden (goede) DJ koptelefoons juist behoorlijk robuust moeten zijn aangezien er in een professionele omgeving vaak ruwer met de spullen omgesprongen wordt dan bij jou thuis.

Maar alles is natuurlijk een kwestie van prijs. Je kunt geen oerdegelijke koptelefoon voor een prijs van een paar tientjes verwachten. Kwaliteit kost geld.
De laatste 2 die ik opgenoemd heb zijn 180+ euro. De andere 2 100 euro. De technics was 220 en had gehoopt dat de prijs de kwaliteit zou rechtvaardigen, maar tot nu toe allemaal gebroken bij aanhechting draaischarnier van de schelpen. Het is gewoon een zwakke plek en zolang ze het niet van alu/staal maken zal het kapot blijven gaan. (En nee, ik ben niet lomp met spullen. In tegendeel ik ben nu zelfs bang om hem onnodig af/op te zetten omdat er dus al 4 kapot zijn gegaan).

Vandaar ook dat ik mijn referentie kader neerplempte.

T60P Widescreen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Seesar schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:29:
De laatste 2 die ik opgenoemd heb zijn 180+ euro. De andere 2 100 euro.
Aha, ik dacht dat we het nog altijd over koptelefoons van rond € 50 hadden. Maar bij >180 euro mag je inderdaad niet meer over "een paar tientjes" spreken.

Voor >180 euro mag je wel wat verwachten als het apparaat als een "DJ-koptelefoon" aangeprezen wordt. Verder verwacht ik niet veel van zo'n apparaat maar gezien de prijs wel dat ie degelijk is, een beetje lekker zit, en hard gaat (in mijn ogen de enige eisen voor DJ-gebruik).

Verwijderd

Topicstarter
Koss Pro3AA Titanium
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=20862&dimensionid=1&shopid=1

heeft wel een impedance van 60 Ohm, maarja .. dat zal niet heel veel uitmaken

79 €

eigenlijk ben ik toch nog op zoek naar de Behringer, de Reloop of de Audtio-Technica ATH-D40 (evt Philips)

heeft iemand de Philips en/of de ATH-D40 op een 'gewone' webshop (of liever een gewone winkel in Groningen) gezien ?

EDIT:

ik ga maandag langs een winkel en hoop daar de Behringer te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
de behringer schijnt ook een echt bagger ding te wezen(forum van new-line.nl) al hij klonk niet echt slecht, maar het is wel een erg fragiele constructie

:(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat geldt voor alles van Behringer :P Goedkoop en slecht gebouwd. Maar in de meeste gevallen best bruikbaar.

Verwijderd

Toch nog nieuwsgierig: heb je wat gekocht ondertussen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, (nog) niet, kheb nog een paar winkels gemaild of ze evt de audio technica kunnen bestellen, maar daar heb ik nog niets weer van gehoord, en anders blijft het voorlopig bij mn oordopjes :|, als er 'niets' te vinden is in deze prijsklasse..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dan maar de Audio Technica ATH-M30 besteld :) , volgende week heb ik m

Verwijderd

Mooi, laat even horen wat je ervan vindt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok,

hij zit goed, alleen moet hij zo zitten en niet anders icm met mijn bril, maar hij kan goed zitten ;)
het geluid is super, je hoort veel dingen die ik anders niet of heel zacht hoorde(op de pc), kheb m nog niet op mn mp3speler gehad, maar dat zal ongetwijfeld niet slechter zijn :)
Pagina: 1