Vergelijking met 2e wereld oorlog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nieuws: AMD verlaagt prijzen ondanks zwaar weer
Gepost door a.p.versteeg
oke , en Hitler liet het daar niet maken want het werd er al gemaakt. Hitler heeft alleen zijn manschappen er heen gestuurd om er de macht over te nemen en zo over het zware water te beschikken.

en toen hij eindelijk genoeg had hebben de britten de boot met de trein en zwaarwater laten zinken.
Mag dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet zo serieus nemen hoor, ik snap die vegelijking niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het zelf ook niet zo met vergelijkingen met de 2e WO maar dit valt imo niet echt in die categorie.
Hij verteld gewoon wat meer info over het verhaal van Deathclock.
Als hij nou Bill Gates met Hitler aan het vergelijken was oid :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen vergelijking, dit is een stukje geschiedenis.
Het is gewoon zwaar off-topic, maar een feit :)

/edit
In de titel van het artikel stond een typo - zwaar water ipv zwaar weer. Vervolgens gaan mensen door op wat zwaar water dan wel is - en komen zo op WO2 uit...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

idd Hitler is geen verboden woord, ik vind eerder het verhaal van deathclock nog al offtopic (met een heel klein toefje onder het motto een 'weetje') maar verder niets bijzonders, stukje geschiedenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het juist goed dat dit soort weetjes weer eens naar boven worden gehaald en kan het alleen maar toejuichen want we weten allemaal dat wanneer de geschiedenis wordt vergeten deze gedoemd is om te worden herhaald.

we moeten het verleden ook al is het nog zo slecht niet proberen weg te stoppen maar eigenlijk juist constant op voorgrond houden opdat we er aan worden herinnerd waar we vandaan komen en kunnen blijven leren van onze fouten opdat we in de toekomst in een betere wereld kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:47:
ik vind het juist goed dat dit soort weetjes weer eens naar boven worden gehaald en kan het alleen maar toejuichen want we weten allemaal dat wanneer de geschiedenis wordt vergeten deze gedoemd is om te worden herhaald.

we moeten het verleden ook al is het nog zo slecht niet proberen weg te stoppen maar eigenlijk juist constant op voorgrond houden opdat we er aan worden herinnerd waar we vandaan komen en kunnen blijven leren van onze fouten opdat we in de toekomst in een betere wereld kunnen leven.
ben ik het mee eens alleen dit is niet de plaats opzich, zo zou ik en vast vele anderen wel bijna elk topic kunnen vullen met dit soort weetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 16:54
GoldenSample schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:50:
[...]

ben ik het mee eens alleen dit is niet de plaats opzich, zo zou ik en vast vele anderen wel bijna elk topic kunnen vullen met dit soort weetjes ;)
Als de Topic titel vragen naar zwaar water doen opborelen. en mensen dan daar uitleg van vragen ja dan is dat we off Topic maar begrijpelijk. Iemand moet dan het voor touw nemen en dan een Topic Op het forum openen.

Ik vind dit soort weetjes wel razend interesant :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
Deze reactie is, net als de andere 10 daarvoor zwaar off-topic, helaas......
Niemand hoeft zich beledigd te voelen, dus 0 zou de juiste score moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Normaliter zijn onnuttige (doorgaans beledigende) WOII verwijzingen ongewenst en worden vaak van een edit voorzien:
Admin-edit:
Verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog verwijderd.

Toch zijn er situaties wanneer het niet beledigend is en dan word er natuurlijk niet ge-edit.

In het geval van TS is de eerste reactie offtopic, dergelijk commentaar hoort in het spel en typfouten topic in FA. Het bedoelde woord was niet 'zwaar water' maar 'zwaar weer'. De verklaring van zwaar water is weliswaar offtopic maar behulpzaam/verklarend en in het geheel niet edit waardig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij's idd knap vergezocht, maar op geen enkele manier AMD aan Adolf aan het koppelen. Een stukje offtopic geschiedenis zeg maar en dan grijpen we niet snel terug naar de de botoo neergezette edit.

Vergelijkingen van dit caliber zijn zeeeeer ongewenst maar dat betekend niet dat er smetvrees voor Adolf moet zijn. Ik bedoel, de 'beste' man haalde ook adem en dat soort overeenkomsten kan ik helaas niet uitsluiten
Pagina: 1