SLI met AGP en PCI-E?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 15:52
Ik zit te denken aan een upgrade met een cheap mobo, liefst Asrock DualVSTA, dan kan ik met een Intel E6420 een zeer goed upgrade setje maken en langzaamaan onderdelen gaan vervangen. Als laatst een mooi mobo van Abit ofzo, net als uit de NF7 tijd, Soundstorm so totally rocks!

Maar maar maar, waarom is er in godsnaam geen mogelijkheid mijn oude AGP kaart 7600GS als een extra kaart te houden, denk aan het nieuwe Crossfire idee. Waarom is er niet iets mogelijk dat bv deze kaart de Physics gaat steunen ofzo? Ik hecht namelijk een beetje aan mijn hardware, ik weet het... naja.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Waarom dat er niet is? Simpel, vraag en aanbod..
Hoeveel mensen willen nu twee verschillende videokaarten in hun systeem die ook nog eens verschillend zijn van bus? Dat komt echt zelden voor, hoogstens in Tripple- of meer-monitor situaties waarin iemand nog een oudere kaart heeft liggen.. want voor het "steunen van de Physics" zijn nog geen toepassingen..

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
uhm.. nee.. zover ik weet is dit niet mogelijk.. 't enige wat je met je AGP kaart kan doen als je overstapt naar PCI-E, is m verkopen, of bewaren voor n oude pc ofzo.. maar physics ondersteunen kan niet.. Daar zal je een Aeiga voor moeten kopen, mr die zijn duur, en daar heb je verder weinig aan

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het is er, maar barelly performance gain, dus je hebt er niets aan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Het is wel mogelijk om SLI te draaien, maar dat is maar met bepaalde kaarten en er zitten nog meer haken en ogen aan. IMHO niet waard.

www.ping-win.nl

Verwijderd

darkcarlaza schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:08:

Maar maar maar, waarom is er in godsnaam geen mogelijkheid mijn oude AGP kaart 7600GS als een extra kaart te houden, denk aan het nieuwe Crossfire idee. Waarom is er niet iets mogelijk dat bv deze kaart de Physics gaat steunen ofzo? Ik hecht namelijk een beetje aan mijn hardware, ik weet het... naja.
De oudere ati kaarten deden crossfire via het trouwe kabeltje (DVI) van kaart naar kaart. Of dat ook toepasbaar is op AGP & PCI-E kaarten, is nog maar de vraag. Je moet rekening houden (als fabrikant bouwer enzo) dat de PCI-E bus & AGP slot niet echt synchroom met elkaar lopen, en dat je te maken hebt met dividers.

Het was me een beetje onduidelijk die link van Ocbench, maar volgens mij was dat gewoon Softwarematige-Sli. Verschil is niet echt hoog, en ik denk dat je alleen maar er achteruit op gaat al is het niet met warmte & stroomverbruik :P

Mail anders Ati eens over de vraag hiermee, of dat mogelijk is, of struin wat techfora's af, je vraag zal vast eerder gesteld zijn. De chipset overigens waarmee getest was, is ook niet 1 van de betere.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rye schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:16:
Het is wel mogelijk om SLI te draaien, maar dat is maar met bepaalde kaarten en er zitten nog meer haken en ogen aan. IMHO niet waard.
Hoe wil je SLI draaien met een AGP kaart. Er zit maar 1 AGP slot op het mobo.

• darkcarlaza
Cool, geweldig dat het kan, jammer dat het niet uitgewerkt is.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:29
Terw_Dan schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:23:
[...]

Lees de link naar ocworkbench maar es. Het gaat als je een bord hebt dat zowel PCI-e als AGP heeft. Het is bagger qua performancewinst, maar het werkt

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

de asrock dual sata2 amd
de asrock 775Dual-VSTA intel
Zullen het kunnen met gehackte drivers
persoonlijk is sli nutteloos
Ben zelf ex sli gebruiker

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

Zijn mobo met twee agp sloten. ;) (weet alleen niet of ze ook hier te koop zijn geweest)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

mad_max234 schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:48:
[...]

Zijn mobo met twee agp sloten. ;) (weet alleen niet of ze ook hier te koop zijn geweest)
Hebben die ooit bestaan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

[...]

door een agp kaart en een pci-e kaart
dan is het mogelijk.

• darkcarlaza
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:43:
de asrock 775Dual-VSTA intel
Zullen het kunnen met gehackte drivers
persoonlijk is sli nutteloos
Ben zelf ex sli gebruiker
haal ik hier uit op dat je dit daadwerkelijk up and running hebt gehad met je VSTA bord? Dus een AGP kaart en een PCI en hoppa zomaar 1% performance winst?

Verwijderd

Spaar gewoon wat langer door en bespaar jezelf een hoop moeite.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Snakiej schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:49:
[...]

Hebben die ooit bestaan?
Ja zeker anders zeg ik het niet. :D

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Volgens mij is dat haast niet mogelijk. Als het kan kan het alleen met een ASROCK VISTA geval.

Maar die heeft ook maar een PCIe 4x Slot. dus voor videokaarten is dat niet heel geschikt.

Verkoop die kaart gewoon via marktplaatst. daar vang je nog aardig wat aan.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit moet je niet willen tenzij je ermee wilt experimenteren, ook heb ik twijfels of dit wel zomaar wil werken.

Het zijn verschillende bussen en moederborden die de mogelijkheid bieden om zowel AGP en PCIe videokaarten er in te pluggen gebruiken daar vaak een minder mooie oplossing voor.
Bespaar jezelf een hoop gedoe en spaar lekker door zodat je de overstap gewoon in één keer kunt maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-04-2007 18:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• darkcarlaza
@Roderiktweaker: ik heb het nog niet aangeschaft, moest nog eerst reviews lezen over Scythe Mine en Thermaltake BigTyp(hoon). Wilde in combinatie bestellen met cooler en cpu, dat wordt dus niet voor eind april.

@cybersteef: het probleem is dat ik een P38 mobo ga aanschaffen en hier nog redelijk lang op moet wachten. De i650 chipset is nog niet echt lang uit en is vanaf €133 wel voor mij geschikt, qua mogelijkheden dan. Het probleem is dat dit mobo over weet ik veel, 6 maanden ofzo, niet echt veel opbrengt 2ehands. Een mobo van 50 euro is niet op te verliezen, misschien 2 tientjes ofzo. En echt vlot geheugen zal ik niet kopen als ik met 1gig DDR SD-Ram dual channel nog ff voort kan.

@...Piet...: I Love Techno TO.o

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mad_max234 schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:48:
[...]

Oh? Muv een ondertussen legendarische 1-april grap die Terw_Dan bij mij uithaalde heb ik ze nooit gezien - en ik heb aardig wat mobo's voorbij zien komen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1