Toon posts:

PC naar LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op de search gezocht maar een dergelijk probleem kon ik nog nergens vinden.

Ik heb hier een PC met een ATI X1800XT kaart en Windows Media Center die ik graag op een LCD TV (Loewe Individual 46 Compose Full-HD+) zou willen aansluiten met de TV als primaire monitor.
Het is nu verbonden met een DVI -> VGA stekker en dan een VGA kabel in de TV.
Het probleem is echter dat de desktop niet het hele scherm vult maar dat er twee vertikale banden aan de zijkanten zijn op elke resolutie.
Als ik met het Catalyst Control Center een HD resolutie (1280x720 @ 60 Hz of 1920x1080 @ 30 Hz) force, wordt het beeld wel schermvullend maar is alles paars.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet je scherm op native resolutie aansturen, bij de meeste gevallen iets van 1366x768. Je moet eens checken of ATI die resolutie aanbiedt. Zoniet kun je die toevoegen met iets als powerstrip.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb een GeForce 7900GTX en een Sony Bravia 40W2000 LCD TV (Full HD, 40")

Wat ik heb gedaan met mijn Bravia 40W2000 is het volgende:
PC DVI port > LCD TV HDMI port, De videokaart de TV laten herkennen en daarna de full HD resolutie van 1920 * 1080 gekozen, in het menu van de TV "hoge resolutie" gekozen en daarna deed alles het.

Als ik jouw was zou ik de DVI > VGA kabel vervangen en je computer op HDMI basis aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 23:17 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Liever niet HDMI aansluiten. Dat is enkel en alleen nuttig bij TV's die Full HD ondersteunen. Het merendeel van de TV's die dat niet doen kunnen via HDMI niet aangestuurd worden in native resolutie, waardoor je dus behoorlijk brak beeld krijgt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:15
voodooless schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:04:
Liever niet HDMI aansluiten. Dat is enkel en alleen nuttig bij TV's die Full HD ondersteunen. Het merendeel van de TV's die dat niet doen kunnen via HDMI niet aangestuurd worden in native resolutie, waardoor je dus behoorlijk brak beeld krijgt.
Hij geeft duidelijk aan dat ie een full hd scherm heeft.

Je moet je scherm aansturen op een resolutie van 1920x1080, via VGA of HDMI zou dit gewoon moeten werken. Het is tenslotte de native resolutie van je scherm

[ Voor 9% gewijzigd door dribbel op 09-04-2007 21:14 ]

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar je leuke kabels HDMI van een meter of 4 a 5 kan kopen?
Ben bij de MM geweest, € 100,00 voor 5 meter is toch iets te veel van het goede :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:34:
Weet iemand toevallig waar je leuke kabels HDMI van een meter of 4 a 5 kan kopen?
Ben bij de MM geweest, € 100,00 voor 5 meter is toch iets te veel van het goede :)
www.elektronica-online.nl

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag op slot.
Oplossing gevonden, het was een TV instelling die niet helemaal juist stond.
Toch bedankt!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een Leowe Individual 26 met 720p maar als ik nu mijn Ati HD4870 aansluit op de HDMI ingang krijg ik verschrikkelijk lelijk beeld waar je koppijn van krijgt. Het lijkt wel alsof de scherpte extreem hoog staat maar toch is het dezelfde instelling als bij de VGA ingang waar het beeld prima is.
De Ati staat op 1280x720. Ik gebruik overigens de meegeleverde adapter van Ati en een HDMI kabel die perfect beeld geeft als hij is aangesloten op de UPC mediabox in dezelfde ingang van de Loewe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:28:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een Leowe Individual 26 met 720p maar als ik nu mijn Ati HD4870 aansluit op de HDMI ingang krijg ik verschrikkelijk lelijk beeld waar je koppijn van krijgt. Het lijkt wel alsof de scherpte extreem hoog staat maar toch is het dezelfde instelling als bij de VGA ingang waar het beeld prima is.
De Ati staat op 1280x720. Ik gebruik overigens de meegeleverde adapter van Ati en een HDMI kabel die perfect beeld geeft als hij is aangesloten op de UPC mediabox in dezelfde ingang van de Loewe.
Is de resolutie wel goed? If so: sharpness terugdraaien op je tv. Mijn 50" 1080p tv geeft met de standaard sharpness instellingen een hoop ringing.

(deze reply is in de veronderstelling dat je weet hoe je een te hoge sharpness kan herkennen en je het dus ook daadwerkelijk hebt).
Pagina: 1