Toon posts:

[XP - Voortdurende reset] PC herstart constant

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem :

- A7N8X-X moederbord met nForce2
- AMD Athlon 2600+
- 768 MB DDR Ram
- Windows XP Service Pack 2

Een paar dagen geleden begonnen de problemen. Op een gegeven moment begon services.exe fouten te genereren. Die moest dan altijd gesloten worden en daarbij kon je dan een foutrapport naar Microsoft sturen of dat cancellen. Wat ik ook probeerde, vlak daarna kwam Windows met volgend bericht af :

http://users.pandora.be/Nosfer/wtf.JPG

Nadat dus de teller op 0 kwam werd de computer gereset. Een "shutdown -a" baatte niet.

Die melding kwam zo'n drie keer per dag voor en de computer deed geen "reboot" maar een regelrachte "reset". Afsluiten zat er niet bij. GEwoon alsof je op de Reset knop had gedrukt. Verder merkte ik op dat men MSN niet meer werkte. De gegevens zoals de aanlog-adressen en zo die je altijd meteen krijgt waren weg en als ik iets probeerde in te vullen bij "aanlognaam" dan kwamen de letters daar zo traag in dat het uiteindelijk gewoon crashtte. Windows Update wou niet baten. De pagina die normaal geladen wordt kwam er niet. GEwoon een blanco pagina met in de statusbalk "klaar".

Een paar dagen geleden begon de PC gewoon al te resetten bij het laden van de dekstop nadat je jezelf aanmeld. Dit meestal pas nadat ik de melding kreeg dat het systeem was hersteld na een ernstige systeemfout. Maar nu reset ie al bij het aanlogschermpje.

Ik kan dus niets doen behalve opstarten in Veilige Modus, waar ie het wel prima doet (op beeld na, bij het scrollen wordt het scherm heel erg traag gerefreshed). Ik kan dus wel door werken. Men office en al die dingen werken wel. Echter natuurlijk geen geluid en een behoorlijk brak beeld. Dus zo kan het niet verder.

Geprobeerd
  • Virusscan en spywarescan in veilige modus - leverde niets op behalve de melding dat rundll32.exe en ntoskrnl.exe "changed" waren.
  • Drivers van moederbord hernieuwd - daarna werkte men netwerkkaart zelfs niet meer en heb ik de driver terug naar de laatste laten downgraden.
  • videokaartdrivers vernieuwd - geen verandering
  • Opgestart met de XP cd om een repare te doen. Maar vlak voor dat je kan kiezen voor "nieuwe installatie" of "repare" => reset ....
  • Gevonden dat het wel is een SASSER worm kon zijn, en daar dan ook een fix voor gedownload van Symantec en in veilige modus laten draaien => niets gevonden
Met andere woorden een erg lastig probleem. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Men system events met ééntje open gezet als extra informatie :

http://users.pandora.be/Nosfer/wtf2.JPG

Verwijderd

Als je random crashes krijgt dan is meestal je RAM gaar dus probeer een memtest te draaien.

Mocht hier niets uitkomen dan kun je proberen om "sfc /scannow" onder Windows shell (cmd) uit te voeren. Deze kijken of er systeem bestanden missen on corrupt zijn.

Welke virusscanner gebruik je ?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:20 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:15:
Als je random crashes krijgt dan is meestal je RAM gaar dus probeer een memtest te draaien.
In Veilige Modus werkt wel alles naar behoren en het begon zelfs met meldingen dus het probleem lijkt me hier wel degelijk in de software (Windows-installatie) te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:15:

Mocht hier niets uitkomen dan kun je proberen om "sfc /scannow" onder Windows shell (cmd) uit te voeren. Deze kijken of er systeem bestanden missen on corrupt zijn.

Ook de evenlog doorkijken is verstandig.
(ook in vorig bericht bijgevoegd) http://users.pandora.be/Nosfer/wtf2.JPG

dat is de system event log

En die sfc /scannow doet het niet :

Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren. De specifieke foutcode is 0x000006ba (De RPC server is niet beschikbaar)

Verwijderd

HyperioN. schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:16:
[...]

In Veilige Modus werkt wel alles naar behoren en het begon zelfs met meldingen dus het probleem lijkt me hier wel degelijk in de software (Windows-installatie) te zitten.
Hoeft niet altijd, in veilige modes word er eigenlijk zo weinig in het geheugen geladen dat je er misschien helemaal geen last van hebt. Het even uittesten zou iig geen kwaad kunnen.

Maar als zijn ntoskrnl.exe echt is aangepast dan heb je kans dat het toch om een virus gaat.

[edit]
Ja sorry dat zag ik te laat.

SFC werkt alleen onder normale modes. (sorry :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:22:
[...]

Hoeft niet altijd, in veilige modes word er eigenlijk zo weinig in het geheugen geladen dat je er misschien helemaal geen last van hebt. Het even uittesten zou iig geen kwaad kunnen.

Maar als zijn ntoskrnl.exe echt is aangepast dan heb je kans dat het toch om een virus gaat.

[edit]
Ja sorry dat zag ik te laat.

SFC werkt alleen onder normale modes. (sorry :P)
hehe nuja niet veel tijd kwijt ;p En een virus scan is al gebeurd met upgedate versie. Memtest uitvoeren zal ik vannacht is uitproberen zodra ik een degelijke diskette kan vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:24:
[...]

hehe nuja niet veel tijd kwijt ;p En een virus scan is al gebeurd met upgedate versie. Memtest uitvoeren zal ik vannacht is uitproberen zodra ik een degelijke diskette kan vinden.
Upload je rundll32.exe & ntoskrn.exe even hier: http://www.kaspersky.com/scanforvirus om te zien of hij wel of niet besmet is.

* Memtest werkt ook vanaf CDrom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:26:
[...]

Upload je rundll32.exe & ntoskrn.exe even hier: http://www.kaspersky.com/scanforvirus om te zien of hij wel of niet besmet is.

* Memtest werkt ook vanaf CDrom
Ah handige site wel. De rundll is "clean". Maar wanneer ik ntoskrnl.Exe wil uploaden wordt mijn verbinding geherinitialiseerd. Duurt lang eer ie resultaat geeft en dan krijg ik dus deze melding :

http://users.pandora.be/Nosfer/wtf3.JPG

Verwijderd

Helaas mag je maar files uploaden tot 1MB en mijn Vista ntoskrn.exe is al 3.5MB.

Je kunt ook hun online scanner proberen en alleen de belangrijke Windows onderdelen scannen: http://www.kaspersky.com/virusscanner

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
verdomd dat is juist, mijne is 2 MB. Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:39:

Je kunt ook hun online scanner proberen en alleen de belangrijke Windows onderdelen scannen: http://www.kaspersky.com/virusscanner
de system32 directory gescand en alles lijkt clean te zijn ... helaas, als het dat maar was geweest

Verwijderd

Topicstarter
en nogmaals een WTF? Ik update mijn nForce drivers van 't moederbord (dat gebeurde daarstraks al) en nu is mijn Maxtor van 200 GB niet meer te vinden :s Als de pc boot vindt ie ze, en in apparaatbeheer staat het ook. Maar de driveletters (partities) zijn verdwenen. Als ik naar schijfbeheer ga dan staat er "198 mb unallocated"

Verwijderd

Het lijkt me het makkelijkste dat je windows reinstalled. Of probeer een andere hdd er in en zet daar windows opnieuw op, zodat als het ergens anders aan ligt dat je het niet voor niks hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
die oplossing wou ik voor 't laatst houden... is het mogelijk dat een "partitie"-bestand zijn gegevens verliest over een harde schijf bij de update van drivers van het moederbord? (meer bepaald de nForce IDE controller). En als dat zo is, ben ik dan alle gegevens voorgoed kwijt? Dat was verdomd net mijn backup schijf :s

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 16:20
Misschien kan je hem nog in een andere pc hangen, en met een beetje geluk er nog wat zaken afhalen...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Pagina: 1