Toon posts:

x1950 pro problemen met voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De volgende pc heb ik 1,5 jaar geleden gekocht,

Acer aspire E500
Pentium 4 3.06 ghz
512 mb ram
ati x300
300 watt voeding

Vervolgens is het geheugen vervangen voor 1024mb,
En ik heb een nieuwe videokaart gekocht: ati saphire x1950 pro

Nu heb ik command and conquer 3 gekocht en als ik alles hoog zet zijn er wat problemen met mijn videokaart, mijn computer loopt vast en mijn beeldscherm springt naar no signal.

Nadat ik goed geholpen ben op gamer.nl waar ze me verteld hadden dat het aan me voeding ligt. Ik heb toen even een rondje gemaakt in rotterdam langs wat computer winkels en die vertelde me ook alle 3 dat het aan mijn voeding ligt.

Op de doos van mijn videokaart staat minimaal 450 watt, dus nu zoek ik een goede voeding (coolermaster of een ander goed merk) voor een euro'tje of 50-60 max.

Op gamer.nl adviseerden ze mij de i green 430 watt van coolermaster.

Welke andere opties heb ik?

Daarnaast wil ik de airflow verbeteren in mijn pc door voor een 120mm casefan te plaatsen en achter een 80mm casefan. Nog punten waar ik op moet letten?

Bedankt!

Erik

Verwijderd

Het kan inderdaad goed aan je voeding liggen. Daarvoor is hier Welke voeding heb ik nodig? Deel 17.
Wel zou ik me voor het kopen van een andere voeding ervan verzekeren dat de temperaturen niet te hoog liggen; dat kan namelijk ook de door jou genoemde problemen opleveren. Dus met een progje als atitool de temperatuur bekijken als je gewoon wat aan het internetten ofzo bent, en wanneer de kaart maximaal belast wordt. Wordt de temperatuur te hoog, dan kan het daaraan liggen.

Welkom op GoT btw :w

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik heb hier ook een plaatje van mijn voltages.

Afbeeldingslocatie: http://www.bartaalbers.com/download/speedfan.gif

Ik ben er vrijwel zeker van dat het de voeding is, mijn x300 was passief gekoeld, en zeker omdat de x1950 pro een redelijke kaart is en er op de doos staat minimaal 450 watt, en ik maar 300 heb. En natuurlijk ook nog is dit plaatje van mijn voltages, dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat het mijn voeding is toch?

Mijn pc doet het overigens prima als ik mijn videokaart niet zo zwaar belast, dus als ik op een lagere resolutie game met lage grafische settings.

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07 10:25

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Die 12V lijn zit wel erg laag, ik zeg ook voeding. Iets anders is bijna niet mogelijk, misschien ook nog even met andere programma's testen. En zoals al eerder werd gezegd, kijk in het topic wat hierboven vermeld staat ;)

Verwijderd

Dan is de kans dat het de voeding is inderdaad groot. Misschien kun je nog even testen met een voeding uit een andere pc? Er komen nogal vaak mensen voorbij hier die de voeding om vergelijkbare redenen hebben vervangen, waarna de problemen blijven.
Anders gewoon langs een computerzaak gaan en vragen of ze er één willen inbouwen om te testen of het daaraan ligt. (Natuurlijk wel zo liev om daar dan ook een nieuwe te kopen mocht het nodig zijn ;) ). En van tevoren even in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 kijken wat fatsoenlijke merken zijn.

/edit
De voltages zijn niet extreem laag trouwens, ze mogen maximaal 5% afwijken. Dat is dan wel onder belasting, en ik denk dat dit plaatje zonder belasting is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:27 ]

Verwijderd

je zou ook es kunnen kijken naar een 550 of 650 watt-voeding van LC Power.

deze voedingen zijn (ondanks de weinig zeggende naam) krachtig en bewezen stabiel tegen een heel fatsoenlijke prijs.

check ze maar es in de Pricewatch.

Groeten,
Erwin

Verwijderd

Topicstarter
hey erwin, bedankt voor je reactie.

Dat zijn inderdaad leuke prijzen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:00:
hey erwin, bedankt voor je reactie.

Dat zijn inderdaad leuke prijzen!
You get my point.

Waarom zou je € 80,- betalen als je het equivalent voor € 35,- kunt krijgen.

Verwijderd

Ik zou toch maar even een kijkje nemen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17. Misschien zijn de voedingen wel ok, maar voor een essentieel onderdeel als een voeding wil je graag op een wat meer onderbouwde mening dan de ervaring van één persoon (no offence uiteraard, erwin) je keuze berusten. Verder kun je op internet reviews van voedingen zoeken (vooral vergelijkende reviews zijn erg interessant). Eventueel de productsurvey op t.net.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:35:
[...]

You get my point.

Waarom zou je € 80,- betalen als je het equivalent voor € 35,- kunt krijgen.
Omdat het aantal watt ook niet alles zegt? :)

Sharkoon SHA450-8P
http://www.alternate.nl/h...=TN4S03&showTechData=true

Redelijke voeding, heeft 2 18 ampere lijnen dus werkt je videokaart er prima op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:46:
[...]

Omdat het aantal watt ook niet alles zegt? :)
Vóór ik iets reply, wil ik natuurlijk ook zeker weten waar ik over praat (je moet bij mij ook niet aankomen met een crappy 650 watt-voeding van Q-tec).
Als ik een nieuwe pc verkoop (jaja, ik heb een eenmanszaakje in computerservice _/-\o_ ) komt er altijd een kwaliteitsvoeding in. In de meeste gevallen wordt er een LC Power-voeding geplaatst.

Let's stick to the point, shall we?

In verschillende reviews zijn de 550 watt-voedingen van LC Power alszijnde "zeer goed" bevonden en kunnen zich meten met toppers als Coolermaster, Fortron, Zalman, Aopen etc etc.

Zoek maar es met Google, you'll see for yourself.
Pagina: 1