X-Gear C666K Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik ga binnekort een nieuwe pc kopen, en daarbij dus een nieuwe kast. Voor de kast wil ik niet teveel geld uittrekken en vond dit wel een grappige (ondanks het cola-blikjes gehalte)
deze kast: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4693

Nu zit er standaard een voeding in, maar ik kan nergens vinden wat voor 1 behalve dat hij 400 watt heeft...400 watt is genoeg voor mijn systeem, alleen weet ik dus neit wat ik er aan kabels bij moet hebben (behalve powercable, er staat dat die er niet bijzit)

mijn vraag is dus, kan ik op deze voeding aansluiten:
Intel Core 2 Duo, E6420, Socket 775, Boxed
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II
Asus P5B, retail
XFX GeForce 7600GT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 €
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2x

hierbij komen de 3 fans die al in de kast zitten, en ik zou er graag nog 2 fans bijzetten...

Alvast bedankt...

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:10
41,- voor een kast... en dat met voeding? eruitgooien :Y

Het draait misschien (400 watt is opzich voldoende), maar als de voeding gaat.... :X
om het even duidelijk te maken: degelijke A-merk voedingen kosten zeker wat, maar geven je meer zekerheid dat je hardware niet binnen 1-2-3 op je gat gaat

[ Voor 35% gewijzigd door Beerkeeper op 09-04-2007 19:35 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• darkpluisje
nee ik weet dat de voeding erin zuigt....maar mijn systeem trekt nog geen 300 watt dus neem aan dat de voeding het wel even vol moet houden tot er geld is voor een betere voeding...

had wel kasten van Aopen gezien met voeding voor zelfde prijs (das dan A merk) maar die hadden maar 1 fan, 120 die achter zat en lucht uitzoog...dat lijkt me dus erg weinig, zeker gezien er geen extra fans zo bij konden worden geplaatst...en vind een betere luchtstroom dan toch wel belangrijk, hier zitten standaard 3 fans in dus blijft het wat frisser...

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Even kast terzijde...koop de sata brander van samsung. scheelt weer ruimte in je kast en ziet er meteen mooier uit.

Deze dus

http://www.azerty.nl/prod...ial-ata150-zwart-oem.html

[ Voor 34% gewijzigd door Sayko op 09-04-2007 20:09 ]

• darkpluisje
kunnen we nu weer verder ontopic over mijn kast....want ik heb nogsteeds geen idee wat voor voeding erin zit en of hij 20 of 24 pins is enzovoorts...

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
darkpluisje schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:52:
kunnen we nu weer verder ontopic over mijn kast....want ik heb nogsteeds geen idee wat voor voeding erin zit en of hij 20 of 24 pins is enzovoorts...
De Asus P5B heeft een 24 pins aansluiting, volgens mij kan daar ook gewoon een 20pins aansluiting op. Dus volgens mij gaat het gewoon lukken allemaal.

En die tip van Hasan is toch mooi mee genomen?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• darkpluisje
@mentox, oke bedankt...weet je ook hoe het zit met aansluitingen voor fans??

ja tip van hassan is oke, alleen had al andere brander gekozen (namelijk gene die hij aanrade) alleen hier staan nog mijn oude keuzes ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39
darkpluisje schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:03:
nee ik weet dat de voeding erin zuigt....maar mijn systeem trekt nog geen 300 watt dus neem aan dat de voeding het wel even vol moet houden tot er geld is voor een betere voeding...

had wel kasten van Aopen gezien met voeding voor zelfde prijs (das dan A merk) maar die hadden maar 1 fan, 120 die achter zat en lucht uitzoog...dat lijkt me dus erg weinig, zeker gezien er geen extra fans zo bij konden worden geplaatst...en vind een betere luchtstroom dan toch wel belangrijk, hier zitten standaard 3 fans in dus blijft het wat frisser...
Ik zou toch echt voor die Aopen gaan, airflow is leuk maar om een goede airflow te hebben hoeft je case niet vol te hangen met 3 fans. Maakt alleen maar meer herrie.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Veel fans heb je echt niet nodig met die setup
Een GF7600 verbruikt slechts een watt of 40 en je CPU is ook een ijskonijn.
Samsung HDD's worden ook niet erg heet ofzo, dus 1 fan van 120mm is ruim voldoende.

Maargoed, als je voor die 666 kast gaat, gooi de voeding er dan gewoon uit en koop een goede A-merk voeding.
Aopen, Coolermaster, Zalman, Enermax, Antec, Tagan, Silverstone.
Liefst eentje met een efficiency van meer dan 80% Dat scheelt gewoon op je energie rekening.

edit:
Wil je achteraf toch meer fans hebben, op je moederbord zitten aansluitingen.
Veel moederborden tegenwoordig hebben ook gewoon PWM fan control ingebakken zodat de fans langzamer draaien als het systeem koel is.
Bij Asus heet dat "QFan Control".

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 10-04-2007 10:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• darkpluisje
ja snap dat 1 fan opzich genoeg kan zijn, maar zou later misschien ook willen overclocken (niet diehard, maar toch)...een extra fan erbij modden is niet zo 1 2 3, ben niet echt een fan van zoomaar een boormachine in mijn kastje te zetten.
daarbij kosten die kasten van aopen die ik zag maar 35, dus dan zal die voeding ook niet veel zijn, en daarwas de voeding 300 watt...Kweet niet hoeveel die 6420 gaat trekken, gezien hij nog niet uit is maarn eem aan dat het net zoiets als de 6400 word, dan zou ik het met 300 opzich wel kunnen redden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

darkpluisje schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:53:
ja snap dat 1 fan opzich genoeg kan zijn, maar zou later misschien ook willen overclocken (niet diehard, maar toch)...een extra fan erbij modden is niet zo 1 2 3, ben niet echt een fan van zoomaar een boormachine in mijn kastje te zetten.
daarbij kosten die kasten van aopen die ik zag maar 35, dus dan zal die voeding ook niet veel zijn, en daarwas de voeding 300 watt...Kweet niet hoeveel die 6420 gaat trekken, gezien hij nog niet uit is maarn eem aan dat het net zoiets als de 6400 word, dan zou ik het met 300 opzich wel kunnen redden.
Uhm, enig idee hoe warm een C2D wordt? Denk het niet, of wel? ;)
1 fan is ruim voldoende als je licht gaat overklokken met die dingen.
300 watt moet opzich wel voldoende zijn voor die setup.
De hele C2D serie heeft een TDP van 65watt. Dat is maximaal opgenomen vermogen.

Ik draai zelf met een A64 X2 EE 3800+ (ook 65watt) en een X1600Pro (40watt, net als een GF7600), 2 HDD's, DVD writer, SB Live kaart en 2 sticks RAM.
Dat levert een verbruikt van net 200 watt op, onder full load.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1