Toon posts:

[Xbox 360]Verbinding PC - 360 krijg ik niet aan de praat..

Pagina: 1
Acties:
  • 5.915 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij helpen? Ik krijg geen verbinding met mijn PC vanaf mijn Xbox!

Mijn Xbox en PC zitten in hetzelfde netwerk. Draadloze router, WiFi naar laptop en kabel naar Xbox 360. Mijn PC krijgt 192.168.1.2, en de Xbox 192.168.1.3. Als ik verbindingen test op mijn Xbox werkt alles. In Windows Mediaplayer 11 klik ik op "Media delen". Daar staat de Xbox keurig bij, en ik deel mijn media met 'm. Ik kan ook mijn Xbox gewoon pingen vanaf mijn laptop.

Echter, als ik in het 360 dashboard naar Media ga, naar Video ga, en Computer selecteer, vraagtie of de software geinstalleerd is, nou, dat is zo, dus ik klik op "Yes, Continue", dan gaattie zoeken naar een Windows based PC met media sharing software, en dan kan die hem niet vinden!

PC en Xbox zitten beiden in 255.255.255.0 subnet..

Hey, dat is vreemd.. een half uur geleden kon ik hem nog pingen, ik laat hem aanstaan, ga wat zoeken op GoT naar informatie, en nu kan ik hem niet meer pingen?

Als ik hem nu test (Test Xbox Live Connection) werkt alles. Ik kom ook gewoon op Live.

Ik heb geen firewall software draaien. De standaard Windows Firewall zou automatisch goed ingestel moeten worden als je Media Delen inschakeld via Mediaspeler 11.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

je moet op je pc deze software ook installeren om het te doen laten werken

http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er niets van.. nu kan ik hem in 1 keer niet meer pingen vanaf mijn PC?

Kan mezelf pingen, de router.. alle verbindingen werken op de 360, alles wordt toegewezen door dezelfde router.. mijn router ziet hem gewoon.. maar toch kan ik hem niet pingen?!

Net kon ik hem wel gewoon pingen, en heb geen instellingen gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
Stronkie schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:27:
je moet op je pc deze software ook installeren om het te doen laten werken

http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/
Ja, de nieuwste Windows Mediaplayer, versie 11. Is geinstalleerd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem ergens in mijn router zit..

MIjn router ziet beide devices (360 & PC), maar PC ziet 360 niet. En andersom weet ik niet hoe ik het moet testen.

360 = UTP, PC = WiFi, zou daar de kink in de kabel zitten?

UPnP Portmap Table
Active Protocol Int. Port Ext. Port IP Address
YES UDP 3074 3074 192.168.1.3

Dit staat er bij UPnP. Het is het IP van de 360. UPnP is op mijn PC ook ingeschakeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 19:49 ]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nope niet de nieuwste media player..

Step 1: Download Zune software.

http://www.zune.net/en-us/meetzune/software/os_supported.htm

Step 2: Launch Zune

At the Windows XP-based PC, launch Zune. Select Start , Zune.

Step 3: Turn on media sharing.

Open the Zune software on your PC.
Click Options, Library, Media Sharing.
Select Share my media.
Check the media types you want to stream to your Xbox 360 console.
Choose whether you want to Share with all Xbox 360s or Only share with these Xbox 360s
If you chose to share only with specific consoles, click to check (share) or uncheck (don't share) consoles in the list.
Click OK to begin streaming media

Step 4: Removing Existing Connection

If you were previously using your Xbox 360 with a Windows XP-based PC to share music and pictures, then complete the following steps to remove the connection from that PC. Otherwise skip to step 5.

In the System section, select Computers.
Select Windows-based PC , and then press the A button.
Select Disconnect.
Press the B button repeatedly until you return to the System section.

Step 5: Configure your Xbox 360

To configure music, picture and video sharing

In the Media section, select Music, Picture or Photos .
Select Computer , and then press the A button.
Select YES, Continue , and then press the A button.
Select your Windows XP-based PC, and then press the A button.
Find the music, pictures, or video you want to play, and select an item to play it.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens proberen met Zune, bedankt!

Dit staat op mijn router pagina:

Attached Devices
# IP Address Device Name MAC Address
1 192.168.1.2 -- 00:16:6f:6b:88:27
2 192.168.1.3 -- 00:12:5a:b4:9b:03

De ene is mijn PC, de andere mijn Xbox. Maar ik kan mijn 360 niet pingen vanaf mijn PC. En dat is raar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Zune niet eens geinstalleerd.. :{

Download, install.. "Checking for updates", geen update's, 1 knop "Close" en de tekst: "Installeer de nieuwste versie van Zune om verder te gaan.."

Staat Zune dan al ergens geinstalleerd ofzo? Geintergreerd ergens in? Snap er NIETS van.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

LOL Sorry helemaal verkeerd.. werkt alleen maar als je een zune speler hebt.. Meen namelijk geleze te hbben dat het ook met xbox zou werken

Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Oh, okay.. :P

Het probleem is dat mijn Xbox mijn PC gewoon niet kan vinden, that's it.

Verwijderd

Topicstarter
C:\>arp -a

Interface: 192.168.1.2 --- 0x20002
Internet-adres Fysiek adres Type
192.168.1.1 00-14-6c-9d-f7-74 dynamisch
192.168.1.3 00-12-5a-b4-9b-03 dynamisch

.2 ben ik zelf, .1 is mijn router, .3 is de Xbox. Hij ziet hem dus wel met ARP -A. Lijkt wel of er een shield ofzo opdraait, of een firewall.. op die 360. Terwijl dat niet het geval zou moeten zijn!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Heb je t al eens geprobeerd met Windows Media Connect, dit is een voorloper van WMP 11 maar simpeler in opzet.

Hier kan je m nog downloaden:
http://files.filefront.co...h/;5479102;/fileinfo.html

p.s. Zune software werkt trouwens wel zonder dat je een Zune hebt, alleen de software ansich gebruikt best veel geheugen ook al staat die niet aan.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al wel geprobeerd met TVersity; werkte ook niet. Mijn PC ziet mijn Xbox niet, lijkt een router instelling, maar ik word er GEK van. Kan hem niet eens pingen, terwijl hij in hetzelfde netwerk zit!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ook geen antivirus software draaien ? Een niet-goed-ingestelde Norton kan heel veel problemen veroorzaken.

Misschien kun je de xbox even met een utp aan je pc hangen om te kijken of je dan wel verbinding kan krijgen ? Dan weet je in ieder geval of het in je pc zit of toch een instelling in de router blijkt te zijn.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Ook al zet ik de firewall uit, nog kan mijn xbox360 mijn pc niet vinden. Dit terwijl ik in WMP11 wel mijn xbox zie staan en deze toegang heb gegeven tot media delen!

Een andere pc in het netwerk vinden (die van mijn huisgenoot, ook voorzien van Windows Media Player 11) lukt wél vanaf de xbox! Maar met mijn pc wil het dus niet werken hoewel ik dezelfde handelingen uit voer!

Wie kan me helpen!?!?

Metal up your ass

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Ik had het zelfde probleem.

De oorzaak is dat een wireless router bestaat uit 2 verschillende routers, eentje voor Wifi en eentje voor kabels.

Op een of andere maniet lukt het niet om mediacentre draaiende te krijgen met een apparaat op kabel en de andere op Wifi. (In mijn geval zat de 360 op de kabel). Na veel gepruts had ik de hoop opgegeven.

Laatst goedkoop op marktplaats een Wifi adapter voor mijn 360 kunnen krijgen en aangesloten (zo kon de kabel die door de gang liep weer weg). Medacentre voor de gein nog eens getest en toen liep hij zonder probelemen.

Oplossing is dus zowel de server als ook de 360 beide op kabel of beide Wifi te maken. Dit is geen probleem van Microsoft en deze kan het ook niet oplossen, het probleem ligt bij de producenten van de wireless routers.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Hmm hoe hebben jullie Xboxlive aan de praat gekregen?

Ik heb gisteravond 2 uur gepield en het niet voor elkaar gekregen.

Ik doe het op deze manier:

draadloze router --> laptop --> crosscable --> 360

En dan netwerk instellen, heeft iemand ook hetzelfde geprobeerd?

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Ikzelf heb nu mijn xbox altijd via live draaiend, hij zit in het netwerk. Heb gewoon router waar alles op aangesloten zit.

Nu krijg ik op geen enkele manier in WMP 11 mediasharing mijn xbox 360 gevonden, heb alle poorten die nodig zijn bij mn router geopend.

Nu krijg ik de boel wel gevonden met Zune, maar deze kan xvid's niet vinden.
Daarom wil ik graag windows media player mijn xbox kan vinden.

Verwijderd

Zune is totaaaal niet nodig voor media center aan de praat te krijgen, dus dat gaat je niet veel helpen. Wat er belangrijk is is dat de media center service draait op je computer (WMP11 kan die installeren en activeren indien je dat wil, maar er zijn idd andere manieren).
Start - Run - services.msc en check de lijst daar. Exacte naam van de service weet ik niet, maar het zou voor de hand moeten liggen.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:04:
Zune is totaaaal niet nodig voor media center aan de praat te krijgen, dus dat gaat je niet veel helpen. Wat er belangrijk is is dat de media center service draait op je computer (WMP11 kan die installeren en activeren indien je dat wil, maar er zijn idd andere manieren).
Start - Run - services.msc en check de lijst daar. Exacte naam van de service weet ik niet, maar het zou voor de hand moeten liggen.
Hey inderdaad dit heeft geholpen, voor mensen die dit probleem ook hebben doe het volgende :

Start - Run - services.msc
Selecteer: Windows Media Player Network Sharing Service
Rechtermuisknop: eigenschappen
Zet op automatisch.

Bedankt Boehoe :D

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, alleen helaas heeft de final solution hiervan weinig goeds gedaan:

Ik heb mn xbox opgestuurd voor repair, en een ander terug gekregen. Hiervoor werkte alles perfect. Toen ik hem had aangesloten op mn netwerk heb ik voor de zekerheid eerst xbox360 in wmp11 verwijderd en na detectie opnieuw toegevoegd. Mn connectie is goed, nat is open en xbox live loopt als een trein. Daarnaast werkt de media center extender functie goed, maar op de een of andere manier ziet mijn xbox360 de pc niet (andersom dus wel).

Ik heb zelf alleen het idee dat de xbox360 er niet eens naar kijkt, want als ik onder video of music een andere source wil kiezen en ik ga op de keuzemogelijkheid 'computer' staan, dan geeft hij zonder enige vertraging direct weer dat hij geen andere computers kan vinden. Volgens mij moet dat kreng gewoon eerst gaan zoeken :(

Als ik media test uitvoer dan geeft hij failed aan bij computer en zegt hij dat er geen keuze is gemaakt. Ik ben hier nu al uren mee bezig, heb de service opnieuw opgestart, op automatisch gezet. Library opnieuw aangemaakt in wmp11, library zelfs in mediacenter aangemaakt. Mn netwerk opnieuw ingesteld (dhcp, had eerst nog manueel), alle poorten open gezet, router gereset. Pc 5 keer gereset, xbox nog vaker. Kortom, ik ben door mn inspiratie heen, hebben jullie nog wat? :)

• DarkShadow
Even een bump. Ik heb op mn broertjes computer het geprobeerd (windows xp + wmp11) en daar werkt het dus wel. Het ligt dus niet aan het netwerk of de router of de xbox360 maar aan mn eigen vista + wmp11 ;(

Dus dat wordt een reinstall van vista of wmp11, helaas weet ik niet hoe...

• DarkShadow
Dat werd dus een vista reinstall. Overigens lijkt dit subforum niet echt te werken...
Pagina: 1