Nieuw game systeem ~ €1300,-

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuw systeem inclusief monitor en heb er een samengesteld. Nu wil ik graag jullie mening er over horen. Ook ben ik er op sommige onderdelen nog niet helemaal over uit, dus graag jullie hulp hierbij :)

Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor gamen, maar ook voor films kijken, tekstverwerken, internetten en downloaden. Het zou fijn zijn als de PC niet veel geluid maakt als hij alleen aan het downloaden is, zodat ik kan slapen :P

Ik ben nog niet echt bekend op het gebied van overclocken, maar ben dit wel van plan om te gaan doen. De E6600 schijnt een goed overclockbare kaart te zijn, en ik wil graag het maximale uit de kaart halen zonder stabiliteit te verliezen. 8)

Case : Antec LifeStyle Sonata II - € 95,90
Wordt veel gebruikt, een redelijke kast voor een mooie prijs inclusief voeding. Die 450W moet toch genoeg zijn voor mij.

Processor : Intel C2D E6600 ‘Conroe’ - € 249,-
Gewoon een van de beste processors van het moment, ook voor overclocken. En met de aankomende prijsverlaging voor een redelijke prijs.

Moederbord : Asus P5B Deluxe - € 150,77
Hierover ben ik erg aan het twijfelen tussen de P5B DLX en de Gigabyte DS4. Ze ontlopen elkaar 5 euro in prijs, daarvoor hoef ik het niet te doen. Bij het overclocktopic van de E6600 kwam de P5B goed naar voren dus deze staat nu even op nummer een, maar wat vinden jullie?

Moederbord : Gigabyte GA-965P-DS4 - € 145,50
Aangeraden in dit topic stap ik over op de Gigabyte

Geheugen : Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (KHX6400D2LLK2/2G) - € 158,81
Deze kwam in de BestBuy Guide naar voren, dus die heb ik maar overgenomen. Ik weet niet echt de grens tussen PC5400 en PC6400 geheugen met overclocken. Daarom heb ik nu voor deze gekozen, maar zijn er betere alternatieven?

Geheugen : Kingston 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) - € 96,90
PC5300 is genoeg voor mij, bespaar ik weer wat centjes op

Koeler : Scythe Infinity - € 37,75
Een van de beste en vooral een hele stille koeler, dat vind ik de prijs wel waard.

Koeler : Thermaltake Big Typhoon - € 33,75

Koelt net weer beter, ongeveer even stil en een paar eurootjes goedkoper

Harddisk : 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) in RAID0 - € € 119,90
Deze schijven schijnen heel goed te zijn, en in een RAID0 opstelling snel genoeg. Een extra Raptor voor het OS daar heb ik geen zin in. Dat lijkt me de meerprijs niet waard.

Videokaart : Asus Radeon X1950 PRO 256mb - € 149,50
Dit is ook een vraagteken voor mij. Ik wil wachten op de 2e generatie DX10 kaarten, dus ik ben op zoek een redelijk kaartje om de een jaartje te overbruggen. Kan ik met dit kaartje de tijd overbruggen en zijn er goede alternatieven hiervoor? Deze zit met ongeveer 150 euro op een mooi bedrag.

Videokaart : MSI Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 - € 196,95
Een mooi kaartje om het een jaar mee te overleven en dan overstappen op een 2e generatie DX10.

DVD Brander - Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) - € 29,15
Zwarte brander, lekker snel, met Lightscribe als leuk extraatje

Monitor : Samsung 206BW (20", 2ms, D-sub/DVI, Zilver/Zwart) - € 260,19
Mooie breedbeeld monitor met een 2ms reactietijd. Ook geschikt om mijn Xbox360 op aan te sluiten.
[/b]

Kostenplaatje. Aan verzendkosten enzo zal er nog wel wat bijkomen, maar ik richt me nu even op de pricewatch prijzen. Ik wil rond de € 1300,- euro blijven.
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/6427/naamloosua3.jpg

Ik ben erg benieuwd naar antwoorden en tips van mijn mede-tweakers! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192831 op 10-04-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ik zou voor de DS4 gaan. Je hebt dan meer SATA sloten is niet waar das met de E zo.
Ik kan weinig verschillen vinden. Verder lees ik vooral dat je gewoon mazzel moet hebben welke van de 2 hoger wil clocken. Ze kunnen allebij makkelijk over de 400mhz FSB heen.

*kugh*

Geheugen

pc5300 = 667mhz geheugen = (667/2)x9= 3.0ghz overclock als je 1:1 loopt,
pc 6400 = 800mhz geheugen = (800/2)x9= 3.6ghz overclock als je 1:1 loopt.
De meeste e6600's die halen dat wel, zeker met een goeie koeler(die je hebt) en een goeie airflow door de kast.

de x1950pro is een goeie keuze. Maar het merk niet. De sapphire staat bekend om zijn slecht ontworpen cooler. Kijk es naar de asus.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-04-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

Ik ben nog niet echt bekend op het gebied van overclocken, maar ben dit wel van plan om te gaan doen. De E6600 schijnt een goed overclockbare kaart te zijn, en ik wil graag het maximale uit de kaart halen zonder stabiliteit te verliezen.
de E6600 is een processor geen kaart ;) met overclocken kan je leuke performance winst behalen, echter vergt het wel wat geduld en kennis lees je dus in! het is zeker geen exacte wetenschap. Belangrijkste waarschuwing je kunt dingen opblazen!

echter is de Core 2 Duo E4300 veel beter over te clocken omdat deze een lagere bus heeft en minder cache (2 Mb ipv de 4 Mb van de E6600) deze is overigens ook een stuk goedkoper
Videokaart : Sapphire Radeon X1950 PRO 256mb? - € 147,-
Dit is ook een vraagteken voor mij. Ik wil wachten op de 2e generatie DX10 kaarten, dus ik ben op zoek een redelijk kaartje om de een jaartje te overbruggen. Kan ik met dit kaartje de tijd overbruggen en zijn er goede alternatieven hiervoor? Deze zit met ongeveer 150 euro op een mooi bedrag.
gezien het feit dat je een 20" monitor haalt zou ik niet gaan voor een 256Mb DX9 kaart liever de 8800GTS640 die zal wel buiten je budget vallen (€ 349,-) deze is echter een stuk sneller 2,5 keer zoveel geheugen (beter voor grote monitoren) en volledig DX10 8)

weet niet wanneer je je systeem gaat kopen maar er zijn nieuwe grafische kaarten op komst van zowel ATI als nVidea, verder gaan de Core 2 Duo`s deze maand droppen in prijs :)
Koeler : Scythe Infinity - € 37,75
Een van de beste en vooral een hele stille koeler, dat vind ik de prijs wel waard.
ik zou voor de thermaltake big typhoon gaan :)

mainboard zou ik ook de DS4 kiezen heerlijk OC board voor weinig geld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 09-04-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

Prachtig systeem
,ik zou echter en een arctic cooling silentum kopen in plaats van die sonata, de voeding geeft toch 50 watt meer vermogen en dat kan in de tekomst nog hard nodig zijn.

Als je niet van plan bent je e6600 op 3.6 ghz te gaan klokken zou ik wat bezuinigen op het geheugen.
voor 100 euro heb je al 2 gb pc5300, zelfs dan kun je nog tot de 3 ghz gaan.

de infinity heeft toch veel betere prestaties dan de thypoon of niet??

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 208483 op 09-04-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik weet dat de Scythe Infinity niet in die kast past tenzij je een deel van het ingebouwde plastic weghaalt/-laat.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 23-02-2016 13:37 . Reden: (overkomelijk ← zit bij onderhoud toch in de weg) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:30:
Prachtig systeem
,ik zou echter en een arctic cooling silentum kopen in plaats van die sonata, de voeding geeft toch 50 watt meer vermogen en dat kan in de tekomst nog hard nodig zijn.

Als je niet van plan bent je e6600 op 3.6 ghz te gaan klokken zou ik wat bezuinigen op het geheugen.
voor 100 euro heb je al 2 gb pc5300, zelfs dan kun je nog tot de 3 ghz gaan.

de infinity heeft toch veel betere prestaties dan de thypoon of niet??
is een poosje geleden dat ik het heb uitgezocht maar bij mij kwam de TT bigtyphoon er als winnaar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelovensmij ontlopen high end coolers elkaar niet zo heel veel. De goeien athans.
zie hier een round up van een heleboel.
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:57
mooi systeem... Maar kijk even naar de HDD's... De 320gb varianten van seagate 7200.10 zie ik al voor 71,11 in de PW staan : pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Verder leuk systeem :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Anoniem: 66797 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:36:
[...]

is een poosje geleden dat ik het heb uitgezocht maar bij mij kwam de TT bigtyphoon er als winnaar uit...
Scythe Infinity staat toch wel bekend met de Tuniq Tower als de beste koeler voor socket 775. Ook wint deze in de Hardware.info koeler test (46 cpu koelers).

Edit: Schijnt toch dat Big Typhoon beter is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerDwayne op 09-04-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meerderen hadden over Seagates doch als ik ernaar keek stond bij negatieve eigenschappen soms de fluitjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:50:
[...]

Iedereen heeft het wel leuk over de Seagates maar als ik daar in de surveys kijk staat er bij negatieve eigenschappen soms een fluitje. Misschien toch maar een Samsung SpinPoint of Western Digital Caviar overwegen?
Jah dan heb je net pech, direct RMA met die dingen dan. Ik heb er zelf hier 2 en die zijn super stil, niets geen fluitje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:39:
Gelovensmij ontlopen high end coolers elkaar niet zo heel veel. De goeien athans.
zie hier een round up van een heleboel.
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=389
ik zeg nog steeds (net even gecheckt) de TT big typhoon, mijn motivatie

betere prestatie met lager toerental (op hoog toerental vrijwel gelijk)
past op vrijwel elk mainboard en in elke kast, dit in tegenstelling tot de Scythe Infinity
TT big typhoon is goedkoper
uiterlijk vind ik mooier (en oogt degelijker)

maar goed das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakerDwayne schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:43:
[...]

Scythe Infinity staat toch wel bekend met de Tuniq Tower als de beste koeler voor socket 775. Ook wint deze in de Hardware.info koeler test (46 cpu koelers).

Edit: Schijnt toch dat Big Typhoon beter is ;)
dank 8)

overigens is de Antec P180 een echte aanrader dempt het geluid erg goed en is gruwelijk mooi. wel iets duurder dan jouw huidige en dat is excl. voeding... echter IMO het geld meer dan waard...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 09-04-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow.. snelle reacties hier, bedankt allemaal!
quote: Reinman
Ik zou voor de DS4 gaan. Je hebt dan meer SATA sloten is niet waar das met de E zo.
Ik kan weinig verschillen vinden. Verder lees ik vooral dat je gewoon mazzel moet hebben welke van de 2 hoger wil clocken. Ze kunnen allebij makkelijk over de 400mhz FSB heen.
quote: legolas_1973
mainboard zou ik ook de DS4 kiezen heerlijk OC board voor weinig geld :)
Ok, ik zat al een tijd tussen deze te twijfelen, en aangezien ik geen merkvoorkeur heb ga ik met jullie mee

Ik zal ook nog eens gaan kijken naar de Big Typhoon, de koelprestaties schijnen ongeveer hetzelfde te zijn maar het gaat me bij de koeler ook om het geluid.
de E6600 is een processor geen kaart ;) met overclocken kan je leuke performance winst behalen, echter vergt het wel wat geduld en kennis lees je dus in! het is zeker geen exacte wetenschap. Belangrijkste waarschuwing je kunt dingen opblazen!

echter is de Core 2 Duo E4300 veel beter over te clocken omdat deze een lagere bus heeft en minder cache (2 Mb ipv de 4 Mb van de E6600) deze is overigens ook een stuk goedkoper

gezien het feit dat je een 20" monitor haalt zou ik niet gaan voor een 256Mb DX9 kaart liever de 8800GTS640 die zal wel buiten je budget vallen (€ 349,-) deze is echter een stuk sneller 2,5 keer zoveel geheugen (beter voor grote monitoren) en volledig DX10 8)

weet niet wanneer je je systeem gaat kopen maar er zijn nieuwe grafische kaarten op komst van zowel ATI als nVidea, verder gaan de Core 2 Duo`s deze maand droppen in prijs :)
De prijsdrop had ik al opgemerkt ja, staat ook in de eerste post. Maar gaat het overclocken met de E4300 dan zoveel beter als met de E6600? Want ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met OCen. (gelukkig mn vrienden wel)
En de nieuwe kaarten van ATi en nVidia daar zitten toch niet de 2e generatie DX10 kaarten tussen? Ik denk dat ik daar namelijk op wacht, maar als dat niet zo heel lang meer duurt.. Op de pricedrop van de processoren wacht ik in ieder geval
quote: reinman
de x1950pro is een goeie keuze. Maar het merk niet. De sapphire staat bekend om zijn slecht ontworpen cooler. Kijk es naar de asus
ok, ga ik doen, bedankt voor de tip
edit : Asus kaart ziet er goed uit en kost bijna hetzelfde. Dus ik stap bij deze over van merk!

Ik zal ook even die andere Cases gaan bekijken die aangeraden worden, hoop alleen dat ze niet teveel buiten mn budget vallen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 192831 op 09-04-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar gaat het overclocken met de E4300 dan zoveel beter als met de E6600? Want ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met OCen.
ja aangezien de E4300 op een FSB van 800MHz draait kan je hem veel makkelijker omhoog krijgen. Dit omdat de CPU`s gelockt zijn op de MP (op de extremes na maar die zijn mega duur) verder heeft hij halve cache (minder schakelingen dus clockt makkelijker omhoog)
En de nieuwe kaarten van ATi en nVidia daar zitten toch niet de 2e generatie DX10 kaarten tussen? Ik denk dat ik daar namelijk op wacht, maar als dat niet zo heel lang meer duurt.. Op de pricedrop van de processoren wacht ik in ieder geval
nee dit is de 1e DX10 generatie. echter zou ik serieus overwegen een kaart te halen met meer dan 256 Mb geheugen aangezien je een redelijk groot TFT scherm gaat kopen. ongeacht of het een DX9 of DX10 kaart wordt 512 Mb zou ik als minimum nemen.

wat betreft die Antec P180 google maar wat is echt een vette kast, helaas niet binnen je budget maar weet niet of je die kan/wil vehogen...

wat betreft de koelers lees de reviews de TT big typhoon is echt beter ook qua geluidsproductie, en zeker qua compabiliteit moet wel raar gaan wil die niet passen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 09-04-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
Kijk ook is naar de nieuwe dfi, blijkt ook een super bordje te zijn.

Infinity past niet lekker op een gigabyte. Blok dat de heatpipes koelt komt op de caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:48:
[...]

ja aangezien de E4300 op een FSB van 800MHz draait kan je hem veel makkelijker omhoog krijgen. Dit omdat de CPU`s gelockt zijn op de MP (op de extremes na maar die zijn mega duur) verder heeft hij halve cache (minder schakelingen dus clockt makkelijker omhoog)

[...]

nee dit is de 1e DX10 generatie. echter zou ik serieus overwegen een kaart te halen met meer dan 256 Mb geheugen aangezien je een redelijk groot TFT scherm gaat kopen. ongeacht of het een DX9 of DX10 kaart wordt 512 Mb zou ik als minimum nemen.

wat betreft die Antec P180 google maar wat is echt een vette kast, helaas niet binnen je budget maar weet niet of je die kan/wil vehogen...

wat betreft de koelers lees de reviews de TT big typhoon is echt beter ook qua geluidsproductie, en zeker qua compabiliteit moet wel raar gaan wil die niet passen :P
De Typhoon koelt inderdaad net zo goed als de Infinity, als het geluid ook 'Knor' zit dan is dat idd een beter alternatief als koeler. Die P180 heb ik net bekeken en schijnt echt een hele goede kast te zijn. De zilveren versie vind ik echt lelijk, maar de zwarte vind ik heel mooi. Ik moet even goed naar mijn budget gaan kijken. Het geheugen kan waarschijnlijk naar PC5400, dat scheelt 60 euro. Hoeveel worden de E6600 en E4300 na de prijsverlaging? Dan kan ik dat geld leggen bij een betere case+koeler en andere videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:18:
Kijk ook is naar de nieuwe dfi, blijkt ook een super bordje te zijn.

Infinity past niet lekker op een gigabyte. Blok dat de heatpipes koelt komt op de caps.
ik gok dat het een thermaltake big typhoon wordt ;) zeker is het niet de TS is er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:21:
[...]

ik gok dat het een thermaltake big typhoon wordt ;) zeker is het niet de TS is er nog niet uit.
De Big Typhoon wordt ja, deze is blijkbaar net weer wat beter als de Scythe, en is ook erg stil.

Over de Videokaart, de enige 512mb die ik in mijn prijsklasse kon vinden is de MSI X1950 PRO 512mb die € 196,95 kost in de pricewatch. Goede keus?

De Antec P180 en nieuwe P182 zijn hele goede cases, maar dan moet ik nog een voeding erbij hebben. Kent iemand een goede (redelijk stille) voeding die niet al te duur is (want ik ga al een stuk over mijn budget heen)

Om een beetje budget te sparen ga ik waarschijnlijk voor PC5400 geheugen, maar ik heb niet echt veel verstand van geheugenmerken. Heb alleen de Kingston PC5400 in de pricewatch opgezocht en deze was 2 euro goedkoper als het PC6400. Dat is nou ook weer niet echt de moeite als ik eerlijk ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193984

Om een beetje budget te sparen ga ik waarschijnlijk voor PC5400 geheugen, maar ik heb niet echt veel verstand van geheugenmerken. Heb alleen de Kingston PC5400 in de pricewatch opgezocht en deze was 2 euro goedkoper als het PC6400. Dat is nou ook weer niet echt de moeite als ik eerlijk ben. :P
Zoals al eerder gezegd, als je tot 3.6Ghz wilt overklokken, neem dan pc6400, anders is pc5300 goed, daarmee kun je de fsb al 25% oveklokken.
Ik zou altijd gaan voor een bekend A-merk geheugen, bijvoorbeeld Kingston. Géén Twinmos dus, waar jij het over hebt voor die 2 euro. ;)
Als je je computer pas over een maand ofzo wilt kopen, als je bijvoorbeeld wacht op nieuwe videokaarten en op de prijsverlaging van de core 2 duo, zou ik nu alvast het geheugen kopen. Volgens mij is de prijs van het geheugen nu namelijk historisch laag. Dit komt door het overschot dat geheugenfabrikanten hebben naar aanleiding van de introductie van vista. De verwachting is dat de geheugenprijzen weer omhoog gaan, omdat de vraag naar nieuwe pc's nu weer aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 193984 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:57:
[...]

Zoals al eerder gezegd, als je tot 3.6Ghz wilt overklokken, neem dan pc6400, anders is pc5300 goed, daarmee kun je de fsb al 25% oveklokken.
Ik zou altijd gaan voor een bekend A-merk geheugen, bijvoorbeeld Kingston. Géén Twinmos dus, waar jij het over hebt voor die 2 euro. ;)
Als je je computer pas over een maand ofzo wilt kopen, als je bijvoorbeeld wacht op nieuwe videokaarten en op de prijsverlaging van de core 2 duo, zou ik nu alvast het geheugen kopen. Volgens mij is de prijs van het geheugen nu namelijk historisch laag. Dit komt door het overschot dat geheugenfabrikanten hebben naar aanleiding van de introductie van vista. De verwachting is dat de geheugenprijzen weer omhoog gaan, omdat de vraag naar nieuwe pc's nu weer aantrekt.
ok, thx voor de tip van het geheugen. Ik wacht zeker op de prijsverlaging van de core2duo en dan kijk ik meteen of er een mooie nieuwe videokaart tussen zit.

over dat geheugen van kingston; ik weet niert echt het verschil tussen al die varianten (heb het over 2gig), bij PC6400 varieren de prijzen van de verschillende modellen in de pricewatch tussen de 158 en 190 euro - bij PC5300 hebben ze drie modellen, een van 96, 111 en 212 euro. Is het PC5300 geheugen van Kingston dan een goede keus (pricewatch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even opgezocht op got wat ecc en reg betekenen voor het geheugen: Niet doen dus, behalve als je een server hebt. Ik zou dus gaan voor die van 96 euro: Ik heb me zelf net ook helemaal in het geheugen verdiept en welke snelheden je het beste kunt hebben, voor mij betekende het uiteindelijk dat pc5300 de goede keus was. Dit bied toch noch wat overklokpotentieel en is niet duurder dan pc4200. Het extra overklokpotentieel wat pc6400 biedt, rechtvaardigd voor mij geen extra 60 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[BW] kewl monitories zeker maar als je er meerdere van hebt moet je stroom switches uiteraard weg tweaken.

[ Voor 253% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 04-09-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ergens gelezen dan de geheugenprijzen aan het eind van het jaar zelfs nog een dieptepunt kunnen bereiken. De geheugenprijzen zijn een aantal maanden geleden absurd hoog geworden, nu lijken ze eerder te stabiliseren naar wat het 'eerst' was.
Dat is wel weer een beetje op erg lange termijn, als je eind van dit jaar bedoelt. Natuurlijk, uiteindelijk wordt een bepaald onderdeel steeds goedkoper, omdat het simpelweg verouderd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:22:
[...]

De Big Typhoon wordt ja, deze is blijkbaar net weer wat beter als de Scythe, en is ook erg stil.

Over de Videokaart, de enige 512mb die ik in mijn prijsklasse kon vinden is de MSI X1950 PRO 512mb die € 196,95 kost in de pricewatch. Goede keus?

De Antec P180 en nieuwe P182 zijn hele goede cases, maar dan moet ik nog een voeding erbij hebben. Kent iemand een goede (redelijk stille) voeding die niet al te duur is (want ik ga al een stuk over mijn budget heen)

die videokaart is prima (wel DX9 maar dat wist je al) als je ipv de E6600 de E4300 neemt bespaar je alweer wat (check pricewatch) dan zou je mogelijk uitkomen in je budget.

qua voeding zeg ik 1 ding koop iig GEEN Q-tec, thrust of sweex dat is gewoon troep. die leveren niet het vermogen dat ze claimen en leveren slechte voedingslijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met alle electronica is het zo dat 'op het moment dat je iets koopt is het verouderd en ergens goedkoper te krijgen'. Dit zal waarschijnlijk altijd zo blijven, en je moet jezelf er niet veel van aantrekken. Wel van de grote prijsverlagingen natuurlijk! Dat brengt me nog een keer op de vraag, hoeveel gaan de E6600 en E4300 kosten na de prijsverlaging?
Anoniem: 193984 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:03:
Ik heb even opgezocht op got wat ecc en reg betekenen voor het geheugen: Niet doen dus, behalve als je een server hebt. Ik zou dus gaan voor die van 96 euro: Ik heb me zelf net ook helemaal in het geheugen verdiept en welke snelheden je het beste kunt hebben, voor mij betekende het uiteindelijk dat pc5300 de goede keus was. Dit bied toch noch wat overklokpotentieel en is niet duurder dan pc4200. Het extra overklokpotentieel wat pc6400 biedt, rechtvaardigd voor mij geen extra 60 euro. ;)
ok, bedankt voor het opzoeken. Ik ga ook voor het PC5300 geheugen, aangezien ik nog geen master in overclocken ben, dus dit moet voor mij voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

lekker wachten met het geheugen kopen. er wordt verwacht dat het nog blijft dalen, daarnaast bespaar je jezelf extra verzendkosten door alles in 1 keer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:09:
Met alle electronica is het zo dat 'op het moment dat je iets koopt is het verouderd en ergens goedkoper te krijgen'. Dit zal waarschijnlijk altijd zo blijven, en je moet jezelf er niet veel van aantrekken. Wel van de grote prijsverlagingen natuurlijk! Dat brengt me nog een keer op de vraag, hoeveel gaan de E6600 en E4300 kosten na de prijsverlaging?
dat kan je hier inschatten.

C2D E6600 2,4GHz 1066MHz 4MB 65W nu $316 april $244
C2D E4300 2 1,8GHz 800MHz 2MB 65W nu $163 april $113
ok, bedankt voor het opzoeken. Ik ga ook voor het PC5300 geheugen, aangezien ik nog geen master in overclocken ben, dus dit moet voor mij voldoende zijn.
prima keus, zeker gezien je budget

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 10-04-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles weer even bij elkaar opgeteld, en mijn nieuwe onderdelen kosten bij mekaar € 1.226,95 in de Pricewatch. Voor een afbeelding kijk even in de TS. De E6600 wordt waarschijnlijk rond de 200 euro (of niet?) en dan kan ik er dus nog 50 euro aftrekken. Het lijkt me verstandig om hiermee een andere kast te kopen en dan een aparte voeding van 500 a 600 watt. Dit omdat ik aan het eind van het jaar een tweede generatie DX10 kaart in de PC wil pluggen.

De Antec P182 vind ik een mooie en goede kast, dan moet ik dus nog een voeding hebben van een goede kwaliteit. Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:41:
Ik heb alles weer even bij elkaar opgeteld, en mijn nieuwe onderdelen kosten bij mekaar € 1.226,95 in de Pricewatch. Voor een afbeelding kijk even in de TS. De E6600 wordt waarschijnlijk rond de 200 euro (of niet?) en dan kan ik er dus nog 50 euro aftrekken. Het lijkt me verstandig om hiermee een andere kast te kopen en dan een aparte voeding van 500 a 600 watt. Dit omdat ik aan het eind van het jaar een tweede generatie DX10 kaart in de PC wil pluggen.

De Antec P182 vind ik een mooie en goede kast, dan moet ik dus nog een voeding hebben van een goede kwaliteit. Hebben jullie suggesties?
zelf ga ik voor de Zalman 600watt met heatpipes geweldige voeding, voordelen:
• modulaire stekkers (wat je nodig hebt sluit je aan en de rest kan je losgekoppelt houden tot je ze nodig hebt.
• heatpipes met 120mm fan die zorgt voor uitstekende koeling voor weinig herrie :)
• alle soorten stekkers die je kan wensen meegelevert (en alleen wat je nodig hebt hoef je aan te sluiten zodat je systeem minder draden wirwar heeft, zie punt 1)
• ziet er mooi uit

nadeel is prijs aangezien hij € 99,- kost. echter is een goeie voeding van belang zeker met OCen aangezien overgeclockte componenten meer stroom verbruiken.

weet niet of je het in je budget kan krijgen ALS het lukt doen! zo niet zijn er vast acceptabele vervangers.

wat de precieze prijzen gaan worden van de dualcores is afwachten maar rond de 200 € zou mogelijk zijn voor de E6600

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 10-04-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, de seasonics komen ook goed uit de bus. 500watt is meer dan voldoende met een A merk voeding. (zelfs met overclocken en een DX10 kaart). Je zou kunnen zoeken naar voedingen met een 80% efficiency(das veel ;)).

Zie hier voor een lijst met A merken.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Ik heb zelf voor een cooler master iGreen gekozen. Betaalbaar en ook 80% efficiency, 12cm fan.
http://www.coolermaster-e...ASAAiGreen%20Power%20500W

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 10-04-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:29:
Tja, de seasonics komen ook goed uit de bus. 500watt is meer dan voldoende met een A merk voeding. (zelfs met overclocken en een DX10 kaart). Je zou kunnen zoeken naar voedingen met een 80% efficiency(das veel ;)).

Zie hier voor een lijst met A merken.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Ik heb zelf voor een cooler master iGreen gekozen. Betaalbaar en ook 80% efficiency, 12cm fan.
http://www.coolermaster-e...ASAAiGreen%20Power%20500W
ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die iGreen ziet er goed uit! heb net even een paar reviews gelezen en daar komt hij heel goed uit de bus.

bij Azerty (waar ik wss alles koop) is de 500W 80 euro en de 600W 90 euro

is 500W zeker genoeg voor mij? (ook met de toekomstige 2e generatie DX10 kaart)
want 10 euro bijleggen voor een 600W voeding is ook niet echt een probleem

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 192831 op 11-04-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
[...]

Geef is een reden waarom kingston beter is dan twinmos? Ik snap sowieso niet waarom iedereen maar altijd kingston zegt als het om A-merk geheugen gaat. A-merk is in mijn ogen toch eerder Mushkin/Corsair/Cursial (ballistix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:39:
die iGreen ziet er goed uit! heb net even een paar reviews gelezen en daar komt hij heel goed uit de bus.

dan zal 5 euro extra voor die zalman ook geen probleem zijn lijkt me, serieus lees de review eens

pricewatch
review

nog een leuke feature van deze voeding:
This fan power adaptor is really interesting, as it provides two connectors, one connected to +12 V (full speed) and the other connected to +5 V (low speed). So you can easily change your fan speed.
bron

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 11-04-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:39:

500 watt zal voldoende zijn, zelfs met overclock en DX10 kaart. Je moet er rekening mee houden dat als je een voeding neemt met te veel watts, deze "lui" word en zodoende niet op zijn top efficientie gaat lopen.

edit: Nog iets, hou je er rekening mee dat voedingen die erg zuinig en stil zijn, nauwlijks airflow produceren en dat je dus wel casefans hebt die dat doen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-04-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:58:
[...]

dan zal 5 euro extra voor die zalman ook geen probleem zijn lijkt me, serieus lees de review eens

pricewatch
review

nog een leuke feature van deze voeding:

[...]

bron
De Zalman ziet er ook goed uit inderdaad, maar deze is 112 euro op Azerty, dat is dus 22 euro meer als de iGreen, en ik zie dan ga ik toch voor die iGreen
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:01:
[...]

500 watt zal voldoende zijn, zelfs met overclock en DX10 kaart. Je moet er rekening mee houden dat als je een voeding neemt met te veel watts, deze "lui" word en zodoende niet op zijn top efficientie gaat lopen.

edit: Nog iets, hou je er rekening mee dat voedingen die erg zuinig en stil zijn, nauwlijks airflow produceren en dat je dus wel casefans hebt die dat doen? :)
Sorry, dat laatste begrijp ik niet zo goed.. Jij zegt dus dat ik beter voor de 500W kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:08:
Sorry, dat laatste begrijp ik niet zo goed.. Jij zegt dus dat ik beter voor de 500W kan gaan?
met het laatste bedoelt hij dat zo`n voeding weinig tot geen airflow genereert en je dus een casefan moet hebben die dat wel doet. dit is vrij standaard en dat was je vast wel van plan, toch?

je hebt gelijk bij azerty scheelt het aardig wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat legolas zeg is precies wat ik bedoel. Vroegah ratelde je voeding hard genoeg om airflow in je kast te verzorgen. Maar omdat ze tegenwoordig zo efficient zijn en zo doende weinig warmte creeren, draait de fan ook langzaam. Dus is het misschien een idee om een extra 12cm fan er bij te kopen. Die plaats je dan voor in je kast zo dat je een airflow van voor naar achter krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:57:
Wat legolas zeg is precies wat ik bedoel. Vroegah ratelde je voeding hard genoeg om airflow in je kast te verzorgen. Maar omdat ze tegenwoordig zo efficient zijn en zo doende weinig warmte creeren, draait de fan ook langzaam. Dus is het misschien een idee om een extra 12cm fan er bij te kopen. Die plaats je dan voor in je kast zo dat je een airflow van voor naar achter krijgt. :)
ff op in haken, het beste is een intake beneden (voorkant) en een outtake boven (achterkant) airflow is redelijk belangrijk, het wordt echter nog belangrijker als je gaat OCen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, ik begrijp het, ik wilde gaan voor de Antec Nine-Hundred. Die is toch weer 30 euro goedkoper als de P180 en ik vind hem er vetter uitzien. Deze heeft een 200mm fan bovenop zitten en 2 120mm fans vooraan bij de Harde schijven en een 120mm achteraan. Ik weet niet in hoeverre dit voldoet (een heel eind lijkt het me) maar anders kan er altijd nog een 120mm fan in het midden bij het moederbord/videokaart en/of in het side pannel.. zeg het maar!

ik zat dus de denken aan de combinatie Antec Nine-Hundred & iGreen 600W

Hiermee kom ik op 1305 euro, mooi dichtbij mijn budget. Met de C2D prijsafname zal hier nog wel iets vanaf gaan, dan kom ik dichtbij een upgrade van mijn breedbeeld monitor naar 22'' breedbeeld (dezelfde resolutie, maar wel lekker voor Filmpje kijken, Gamen en Xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:48:
ok, ik begrijp het, ik wilde gaan voor de Antec Nine-Hundred. Die is toch weer 30 euro goedkoper als de P180 en ik vind hem er vetter uitzien. Deze heeft een 200mm fan bovenop zitten en 2 120mm fans vooraan bij de Harde schijven en een 120mm achteraan. Ik weet niet in hoeverre dit voldoet (een heel eind lijkt het me) maar anders kan er altijd nog een 120mm fan in het midden bij het moederbord/videokaart en/of in het side pannel.. zeg het maar!

ik zat dus de denken aan de combinatie Antec Nine-Hundred & iGreen 600W

Hiermee kom ik op 1305 euro, mooi dichtbij mijn budget. Met de C2D prijsafname zal hier nog wel iets vanaf gaan, dan kom ik dichtbij een upgrade van mijn breedbeeld monitor naar 22'' breedbeeld (dezelfde resolutie, maar wel lekker voor Filmpje kijken, Gamen en Xbox 360)
ok dat kan je doen echter zou ik het wel weten ik vind de P180 veel en veel mooier (ok dat is smaak) maar wat de P180 betreft deze is dubbel met aluminium gemaakt met daartussen dempend materiaal wat ervoor zorgt dat je systeem een stuk koelerstiller wordt, mijnziens wel € 30,- waard zeker nu je zogoed uitkomt met je budget.

maar goed jij moet die keuze zelf maken ;)

edit IVM typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:06:
[...]

ok dat kan je doen echter zou ik het wel weten ik vind de P180 veel en veel mooier (ok dat is smaak) maar wat de P180 betreft deze is dubbel met aluminium gemaakt met daartussen dempend materiaal wat ervoor zorgt dat je systeem een stuk koeler wordt, mijnziens wel € 30,- waard zeker nu je zogoed uitkomt met je budget.

maar goed jij moet die keuze zelf maken ;)
Yep, daar zit wel wat in.. Ik moet even kijken hoe en wat met die monitor, desnoods en de P182 en 22'' breedbeeld. Zowel de Case als Monitor kunnen een hele tijd mee, dus daar moet je eigenlijk niet op bezuinigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:21:
[...]

Yep, daar zit wel wat in.. Ik moet even kijken hoe en wat met die monitor, desnoods en de P182 en 22'' breedbeeld. Zowel de Case als Monitor kunnen een hele tijd mee, dus daar moet je eigenlijk niet op bezuinigen :)
inderdaad :)

ps. vind jij die Antec Nine-Hundred echt mooi dan? ik vind hem werkelijk spuug en spuug lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassie_ schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:52:
[...]

Geef is een reden waarom kingston beter is dan twinmos? Ik snap sowieso niet waarom iedereen maar altijd kingston zegt als het om A-merk geheugen gaat. A-merk is in mijn ogen toch eerder Mushkin/Corsair/Cursial (ballistix).
-betrouwbaarheid (uitval, fouten, enz.)
-stabiliteit (bij overklokken, tot hoever)
-compatibaliteit (of elk moederbord het geheugen pakt, kingston zit vaak in de qvl)

Kingston is onder andere een a-merk door de chips van elpida die ze gebruiken, correct me if i'm wrong. :P

Natuurlijk zijn er tientallen mensen die er weer anders over denken, laat die vooral goedkoop b-merk geheugen kopen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:40:
[...]

ps. vind jij die Antec Nine-Hundred echt mooi dan? ik vind hem werkelijk spuug en spuug lelijk :D
Ik vind hem ook wel mooi eignelijk :P. Ik hou alleen niet van windows in de zijkant. Ik zelf heb een Armor genomen.
http://www.thermaltake.co...pic/Armor-large-light.png

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 12-04-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:40:
[...]

Ik vind de zilveren P180 echt lelijk, maar de P180B en P182 hebben wel stijl. Ze zijn iig een stuk mooier als de Sonata II. De Nine-Hundred vind ik wel cool, en kost een stukkie minder, maar je moet niet alleen naar het uiterlijk kijken, ook naar de specs. De P182 is een stuk stiller met die isolatie en dat is wel belangrijk want ik wil de PC 's nachts aan laten staan om te downloaden enzo en dan moet ik wel kunnen slapen :9

maareehhh.. die Nine-Hundred zal niet heel stil zijn met die 200mm fan bovenop :+
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:24:
[...]

Ik vind hem ook wel mooi eignelijk :P. Ik hou alleen niet van windows in de zijkant. Ik zelf heb een Armor genomen.
http://www.thermaltake.co...pic/Armor-large-light.png
die is ook niet lelijk, maar ook weer een stukkie duurder. Dan ga ik voor de stille P182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:42:
[...]

maareehhh.. die Nine-Hundred zal niet heel stil zijn met die 200mm fan bovenop :+
Vaak zijn erg grote fans juist heel stil. Die kunnen langzaam draaien en toch veel lucht verplaatsing hebben.(vergelijk een 60mm fan maar met een van 120mm ;))

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 12-04-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 12:58
waarom neem je geen x1950xt, goedkoper dan wat je nu hebt uitgekozen en veel sneller :) .

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 192831 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:42:
[...]

Ik vind de zilveren P180 echt lelijk, maar de P180B en P182 hebben wel stijl. Ze zijn iig een stuk mooier als de Sonata II. De Nine-Hundred vind ik wel cool, en kost een stukkie minder, maar je moet niet alleen naar het uiterlijk kijken, ook naar de specs. De P182 is een stuk stiller met die isolatie en dat is wel belangrijk want ik wil de PC 's nachts aan laten staan om te downloaden enzo en dan moet ik wel kunnen slapen :9

[...]

die is ook niet lelijk, maar ook weer een stukkie duurder. Dan ga ik voor de stille P182
Tussen die 182 en die 180B zit volgens mij niet veel verschil en het grote voordeel van die 2 kasten is naar mijn mening dat de voeding onderin zit, gescheiden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tudeLati schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:50:
waarom neem je geen x1950xt, goedkoper dan wat je nu hebt uitgekozen en veel sneller :) .
omdat dat een 256 Mb kaart is en dat is mager met het TFT scherm die hij wil kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Scarabial schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:29:
[...]

Tussen die 182 en die 180B zit volgens mij niet veel verschil en het grote voordeel van die 2 kasten is naar mijn mening dat de voeding onderin zit, gescheiden van de rest.
ik vind die zilveren juist keigaaf! maar goed smaken verschillen gelukkig :)

volgens mij is het enige verschil met die 182 en 180B dat die 182 2 gaten heeft met rubbers (heel handig voor waterkoeling) verder lijkt het me zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:40:
[...]

ik vind die zilveren juist keigaaf! maar goed smaken verschillen gelukkig :)

volgens mij is het enige verschil met die 182 en 180B dat die 182 2 gaten heeft met rubbers (heel handig voor waterkoeling) verder lijkt het me zinloos.
Achja voor 2 euro meer bij Azerty hoef je het niet te laten, en ik zou zeggen dat een nieuwe generatie van die kast altijd wat pluspunten zou moeten hebben nietwaar? :9

En die videokaart ziet er inderdaad niet slecht uit maar het geheugen is te weinig voor het schermpje wat ik op het oog heb 8)

EDIT : Ik heb bij deze ook besloten voor zowel de P182 als de 226BW te gaan (de 22'' versie) dan zit ik wel bijna 100 euro over het budget maar dat is geen grote ramp, het wordt met de C2D pricedrop nog wel wat minder en deze case en monitor zijn van hoge kwaliteit, kunnen nog wel een hele tijd mee. Ook kan ik de monitor als TV gebruiken, dus dat maakt de aanschaf van een HDTV onnodig

ik weet niet of er nog veel veranderd moet worden aan dit systeem, maar kritische meningen zijn altijd welkom! tevens nieuwe pricewatch hieronder :o

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/7167/naamloosiz1.png

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 192831 op 13-04-2007 17:50 ]

Pagina: 1