Laptop, tot 800 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik ben op zoek naar een laptop. Grootste reden dat ik 'm wil hebben is dat ik buiten kan zitten, en ik zal 'm volgend jaar bij m'n studie (Technische Informatica) wel nodig hebben. Ik zal 'm vooral gebruiken als develop-laptopje, photoshop komt er wel op, maar zal meer zijn om te slicen, dan dat ik grote foto's ga bewerken/maken. Ik zet er dingen als Apache en PHP op, wil er muziek op kunnen luisteren (eventueel gewoon met koptelefoon), het scherm moet wel te lezen zijn als er een beetje zonlicht op komt, en ik wil er misschien een film op kijken. Verder wil ik ook draadloos internet en Bluetooth. Ik zat te denken aan een 15" scherm, ook aan iets als Core 2 duo, alleen weet ik niet of dat nou wel echt belangrijk is voor zo'n laptop. Ik wil wél minstens 1 GB werkgeheugen, en iets van 80 GB hardeschijf.

Dus even samengevat:

Goed voor:
- webserver
- muziek
- films
- buiten zitten
- draadloos internet
- heel af en toe een spel (en denk dan aan Command and Conquer ;) )

Minstens:
- 1 GB Ram
- 80 GB Harddisk

Voor rond de 800 euro.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch eerst zelf moeten gaan zoeken. Gebruik de pricewatch en de GoT zoekfunctie, en ga benchmarks en reviews opzoeken. Als je dan nog twijfelt, dan kun je die twijfel met onderbouwing posten?

Een beetje eigen inzet wordt namelijk erg gewaardeerd ;), en mag ook wel verwacht worden van iemand die informatica studeert gaat studeren :+

Tip: kijk eens bij de Asus en MSI laptops, die hebben meestal behoorlijke specs en 2 jaar garantie. Acers hebben een slechte reputatie, maar 1 jaar garantie en slechte garantieafhandeling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lennartkocken
Had een mooie laptop gezien bij 4Launch, die eigenlijk precies aan m'n eisen voldeed, maar die is opééns weg :P

en heeft een Core2duo eigenlijk wel zin voor wat ik wil? De turion van AMD kom ik veel vaker tegen rond de 800 euro, heb ik daar iets aan?

offtopic:
en ik ga volgend jaar pas Technische informatica studeren hè... hopelijk ;)

[ Voor 26% gewijzigd door lennartkocken op 09-04-2007 17:11 ]

Verwijderd

ik denk niet dat je die gaat vinden voor Command en conquer, tis namelijk een erg zwaar spel...
maar verder is het zelfs te doen voor 700 € vermoed ik, ik zou in dat geval eens kijken naar promoties in mediamarkt of aldi of makro of carrefour... je vindt dan wel een aangename aanbiedeing

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:35
Ik heb zelf net ook een nieuwe laptop gekocht, wou ook graag rond de 800 euro besteden en ben bij de toshiba a100-405 uitgekomen, misschien ook wel iets voor jou?

• lennartkocken
ik wil het het liefst in een 'echte' computerwinkel kopen... ik zit effe snel te kijken en dan zie ik deze voorbij komen: Klik

De desktop die ik nu heb voldoet eigenlijk prima (nog wel), 3 jaar oud:
Pentium 4, 2,8 GHz, 1 GB Ram, 370 GB Harddisk, GeForce FX5200

dus als de laptop al beter is dan m'n desktop, en ik kan er zo'n 2-3 jaar mee vooruit, vind ik 't goed :)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 13:14
Ik heb hier een laptop met een Radeon x1400 mobility, die draait CnC3 op medium 1024x768 vrij goed., dus dat of beter vervult deze eis en dat is denk ik de enige zware eis. Verder maakt het met jouw eisen pakket net zo veel uit welke laptop je koopt, kijk vooral naar een beetje een redelijk merk en welk scherm je lekker vindt kijken. (over acer hoor ik veel slechte dingen)

edit: Ik heb even rond zitten kijken en bij een bugdet van 800 euro kan ik geen laptops vinden met een videokaart anders dan een nv 61*0/62*0 of intel onboard shit dus dat CnC3 gaat niet lukken denk ik.

En de turion idd goedkoper en net zo goed (zeker in de 800 euro prijsklasse)

[ Voor 27% gewijzigd door martijnve op 09-04-2007 17:28 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Misschien snap ik je verkeerd, maar je gaat je laptop toch niet gebruiken als server? Dan kan je veel beter voor een veel lager bedrag een goedkoop desktopje kopen... :s

• lennartkocken
@Explane: Gewoon Localhost, dat ik niet alles hoef te uploaden ;)

of anders bewerk ik de bestanden via 't netwerk wel direct op m'n Desktop, maar dat is 't probleem niet ;)

[ Voor 52% gewijzigd door lennartkocken op 09-04-2007 17:23 ]

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:35
martijnve schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:19:
Ik heb hier een laptop met een Radeon x1400 mobility, die draait CnC3 op medium 1024x768 vrij goed., dus dat of beter vervult deze eis en dat is denk ik de enige zware eis. Verder maakt het met jouw eisen pakket net zo veel uit welke laptop je koopt, kijk vooral naar een beetje een redelijk merk en welk scherm je lekker vindt kijken. (over acer hoor ik veel slechte dingen)

edit: Ik heb even rond zitten kijken en bij een bugdet van 800 euro kan ik geen laptops vinden met een videokaart anders dan een nv 61*0/62*0 of intel onboard shit dus dat CnC3 gaat niet lukken denk ik.

En de turion idd goedkoper en net zo goed (zeker in de 800 euro prijsklasse)
De toshiba die ik heb, heeft een Nvidia 7600 Go met 256 MB ram, en de laptop kostte mij 819 euro, dus het is zeker wel mogelijk

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
CnC3 Tiberium Wars is niet heel erg zwaar. Het heeft de oude Generals engine nog als het goed is, en die draaide al op een GeForce 2. Tuurlijk, het spel is zwaarder maar low op een GeForce Go 6100 moet mogelijk zijn. Mijn GeForce Go 7600 draait alles dan ook voluit op 1280x800 :). Een Turion 64 X2 is zeker een goede keuze, doet niet heel veel onder voor een Core 2 Duo (zeker niet de CPU's in jou prijsklasse als ze er al zijn, en komen met een betere graka (X1100/X1150/6100/6150) tov een Intel GMA, dat de naam videokaart niet eens waardig is, het is een "Beeldschermadapter" oid :P.

Mijn laatste tip: Op school wordt er nog wel eens gegamed (iig op Elektro hier in Grunn wel :) ). Een videokaart is dan wel leuk. Je hebt nog even en ik zou je dan ook aanraden om even gewoon door te sparen en in Juni/Juli een laptop te kopen. Buiten zitten is leuk, maar je kan veel beter een goede laptop aanschaffen met de laatste nieuwtjes. Voor 1100-1200 heb je de beste bang voor buck en krijg je echt brute kracht waarmee je je laptop op alle fronten kan inzetten. Mijn persoonlijke tip iig, ik heb dan ook mijn laptop voor mn studie pas gekocht toen er binnen mijn gestelde budget een laptop was die aan al mijn eisen voldeed om niet alleen nu, maar ook over 2-3 jaar prima mee te kunnen draaien.

• lennartkocken
Komt er in Juni/Juli een nieuwe lading hardware, of denk je dat ik dan pas het geld bij elkaar gespaard heb?

En wat vinden we hierrrr van?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Dan is er idd wat nieuws: DX10 kaarten, worden Hybride HDD's wat meer standaard denk ik, Is het Centrino Santa Rosa platform gereleased, Heeft ATI/AMD nieuwe chipset etc. etc. OOk mede omdat je dna idd nog ff de tijd hebt om ook wat geld te sparen. Het is jou geld, maar als je het even kan uitstellen is het mooi. Verder zijn de laptops zo rond die tijd ook wat goedkoper (of augustus) ivm school. Op dit moment is er gewoon geen laptop die echt beter is als mijn Asus A6T voor dezelfde prijs als ik hem 9 maanden geleden kocht!

• lennartkocken
Tsja, maar kan ik het zo niet altijd blijven uitstellen? 3 maanden daarna is er vast weer wat nieuws/beters ;)

klop het dat je met Crystalbrite niets kan zien als er zonlicht op schijnt? En welk scherm zou ik dan moeten hebben?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24

Zenix

BOE!

lennartkocken schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:42:
Tsja, maar kan ik het zo niet altijd blijven uitstellen? 3 maanden daarna is er vast weer wat nieuws/beters ;)

klop het dat je met Crystalbrite niets kan zien als er zonlicht op schijnt? En welk scherm zou ik dan moeten hebben?
bijna met alle laptops en schermen krijg je slecht beeld zodra je in de zon werkt. crystalbrite is merknaam maar je hebt ook truelife etc etc. Komt op hetzelfde neer, spiegelend scherm. Volgens mij werkt mat scherm beter dan spiegeld in de zon kleuren komen wel veel mooier uit en zijn scherper met spiegelend.

• lennartkocken
hoe heet dat andere soort scherm dan, waar ik naar op zoek ben...

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Wikipedia is your friend

Trade names
Display manufacturers label their anti-reflective screens under a variety of trade names:

Acer: CrystalBrite
AG Neovo: NeoV Optical Filter
ASUS: Color Shine
Dell: TrueLife
Edge10: Optic10 Toughened Optical Glass
Fujitsu: Crystal View, SuperFine
Gateway: UltraBright
HP/Compaq: BrightView
IBM/Lenovo: VibrantView
NEC: OptiClear
Sony: XBRITE, X-black, Clear Bright, Clear Photo LCD
Toshiba: TruBrite, Clear SuperView

That's the way the cookie crumbles.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

je loopt lang genoeg rond op GoT om te weten dat het zo niet werkt, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.