Toon posts:

Draadloze verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop die ik graag draadloos op internet wil hebben.
Ik zit op school in engeland en daar heb ik altijd gewerkt via internet met kabel en dat werkte altijd goed.

Vanaf eergisteren ben ik in nederland bij mijn ouders en wil ik mij aanmelden op het draadloze internet.

Alle computers thuis die op het draadloos internet zitten werken. Met mijn laptop kan ik ook verbinding krijgen, alleen doet de explorer/msn messenger het niet.

Hier de gegevens:

Bij netwerkverbindingen staat:
Draadlooze netwerkverbinding - verbonden - atheros ar5005G wireless netwerk adaptor.
Status: Signaalsterkte optimaal. Netwerknaam is ingevult met bijbehorende sleutel. Snelheid is 11,0 Mbps en bij activiteit zijn de 2 computers niet ingekleurd.. zo nu en dan wordt er een computer eventjes blauw.. Pakketten worden wel verzonden/ontvangen.. Firewall is uitgeschakelt en bij eigenschappen van de status staat bij algemeen alles aangevinkt.

Bij TCP/IP staat automatisch een ip-adres laten toewijzen en automatisch een DNS serveradres laten toewijzen

Bij ondersteuning van het scherm status:
adrestype: door DHCP toegekend.
Ipadres:10.0.0.150
Subnetmasker:255.255.255.0
Standaardgetaway: 10.0.0.138
Er zijn geen problemen gevonden met deze verbinding. Klik op herstellen als u geen verbinding kunt maken.
Als ik op herstellen druk hersteld hij het en maakt bij opnieuw verbinding en verbind zichzelf. Alleen wederom geen internet. Ik kan ook andere draadloze internetverbindingen in de buurt zien, dus dat werkt ook.

Netwerkverbindingsgegevens
Fysiekadres: 00-16-CF-43-35-9E
Ip: 10.0.0.150
DHCP server: 10.0.0.138
DNS-server10.0.0.138
WINS server: staat niks achter

LAN-verbinding - uitgeschakelt.. (ingeschakelt werkt het ook niet)

Bij netwerkverbinding staat ook onder internet-getaway : internet-verbinding (verbonden)
Als ik daar op eigenschappen druk en dan services is alles aangevinkt:
Noname External port 43574 TCP
MSNMsgr 10.0.0.150:9602) 5167 UDP
msnmsgr 10.0.0.194:9385 27438 UDP

Als ik een internetsite intyp in explorer dan staat er dat de webpagina niet weergeven kan worden. Als ik op verbindingsproblemen vaststellen klik dan volg ik de aanwijzingen met als uitslag:

Er kan geen internetverbinding via HTTP, HTTPS of FTP worden gemaakt. Dit wordt waarschijndelijk veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer ("deze heb ik utigeschakeld bij configuratiescherm - firewall")
Controleer de instellingen van de firewall HTTP-poort(80), HTTPS-poort (443) en ftp-poort (21)

Ik draai McAfee Securitycenter. Bij internet en netwerk heb ik Firewall en phising-filtering uitgeschakelt.

Bij services heb ik de DHCP nagekeken en die is ingeschakeld.

Ik hoop zo voldoende gegevens te hebben gegeven en dat jullie het probleem zien. In iedergeval al hardstikke bedankt!

Rutger

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Toevallig een proxy ingesteld?

Internet Explorer > Extra > Internet-opties > Verbindingen > LAN-Instellingen > Proxyserver

Zo ja, uitvinken. Heb je misschien nodig op school dus daar weer aanzetten.

[ Voor 74% gewijzigd door max op 09-04-2007 17:07 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
je bent de reddende engel! _/-\o_

Bedankt! 8)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

:Y)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.