Toon posts:

Acer 1612LMI kosrtsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop de Acer 1612LMI viel plotseling uit onder het internetten

Eerste instantie leek het erop dat de voeding stuk was gegaan,het ledje van de externe voeding knipperde opeens ,en de laptop wou na het indrukken van de power knop niet meer aangaan
Dus nieuwe voeding geregeld en deze knipperd ook als ik de stekker in het stopcontact doe en dan de plug in de laptop steek.

Nu weet ik dus zeker dat het vanuit de laptop komt en niet door de voeding word veroorzaakt,op de een of andere manier zit er dus een soort van kortsluiting in de laptop

Iemand een idee of misschien wel een soortgelijke ervaring hiermee?
Ik heb de laptop al hellemaal uit elkaar gehaald en kan zo op het oog geen verbrandingsplek(ken) zien.

Verwijderd

Kijk eens of de aansluitingen van de power-in aansluiting niet los van het moederbord zijn gekomen. (doormeten?). Doet de laptop ook niks wanneer alleen op de batterij?

Verwijderd

Topicstarter
Connector zit wel goed op moederbord
Op batterij wil hij ook niet

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:26:
Connector zit wel goed op moederbord
Op batterij wil hij ook niet
en op netstroom, met de accu eruit?> Als er wat kapot is in de accu wilt hij ook nog wel eens dood lijken.

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:30:
[...]

en op netstroom, met de accu eruit?> Als er wat kapot is in de accu wilt hij ook nog wel eens dood lijken.
Hij heeft bijna altijd op netstroom gedraaid de accu is bijna nooit gebruikt

Ik denk eigenlijk dat ik het moederbord wel weg kan gooien en dat hij niet meer te maken is ,het is allemaal zulke kleine componenten die erin zitten

Denk dat ik hem in onderdelen ga verkopen ofzo.

Verwijderd

Kan net zo goed een dooie memory stick of de cpu zijn. Zou die eens ergens laten testen. Is het trouwens gebruikelijk dat een voeding knippert als de laptop niet aanstaat? MAW, ben je wel zeker van die 2 adapters?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:29:
Kan net zo goed een dooie memory stick of de cpu zijn. Zou die eens ergens laten testen. Is het trouwens gebruikelijk dat een voeding knippert als de laptop niet aanstaat? MAW, ben je wel zeker van die 2 adapters?
Lijkt me sterk dat de voeding led knippert als de cpu of geheugen kapot is, ik zou dan eerder verwachten dat hij dan wel opstart maar dan een foutmelding geeft o.i.d

Nee dat knipperen is niet normaal daarom weet ik ook zeker dat het door de notebook komt
de 2e voeding is namelijk nieuw en speciaal voor deze laptop gemaakt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Haal de batterij eruit en probeer met netvoeding zoals hierboven al is gezegd.. Dat wil namelijk echt nog wel eens werken al is de batterij 'bijna nooit gebruikt'..

Verder boot eens zonder alle randapparatuur, en misschien anders even Acer bellen wat het betekend als de voeding knippert? Misschien is het gewoon een foutmelding en ben je voor niets zo paniekerig aan het doen (zo komt het over)..

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:14:
Haal de batterij eruit en probeer met netvoeding zoals hierboven al is gezegd.. Dat wil namelijk echt nog wel eens werken al is de batterij 'bijna nooit gebruikt'..

Verder boot eens zonder alle randapparatuur, en misschien anders even Acer bellen wat het betekend als de voeding knippert? Misschien is het gewoon een foutmelding en ben je voor niets zo paniekerig aan het doen (zo komt het over)..
Hij heeft altijd op netstroom continue gedraait (zonder accu er in) totdat hij plots uitviel en dus niet meer aan wil en het ledje knippert van de voeding(en)

ik heb het hele moederbord al gedemonteerd en ook dan gaat de adapter led knipperen ,dus heel duidelijk zit de fout in het moederbord en niet in de evt hardware eromheen.

ik heb al een mail gestuurd naar acer ,kijken of daar een sugestie uit komt ;)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:59:
[...]

Hij heeft altijd op netstroom continue gedraait (zonder accu er in) totdat hij plots uitviel en dus niet meer aan wil en het ledje knippert van de voeding(en)

ik heb het hele moederbord al gedemonteerd en ook dan gaat de adapter led knipperen ,dus heel duidelijk zit de fout in het moederbord en niet in de evt hardware eromheen.

ik heb al een mail gestuurd naar acer ,kijken of daar een sugestie uit komt ;)
op email reageren ze toch niet serieus, en het duurt ontzettend lang. Bel gewoon eventjes, meestal staan ze je dan wel goed te woord. Bel echter niet net voor 1700, want dan gaat de haak erop.
Pagina: 1