Toon posts:

Router op router aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden een router staan van Sitecom. Hiervan gaan er kabels door het huis naar verschillende kamers. Zo ook naar mijn kamer. Op mijn kamer heb ik meerdere computers en xbox360. Daarom heb ik onze oude router ook van Sitecom aan gesloten op de kabel die mijn kamer binnekort. Werkte meteen en heb nu dus op alle computers internet.
Alleen een probleem ik heb ook een thuisnetwerk. Alleen mijn computer ziet alleen computers die op de 2e router zijn aangesloten.
Ik heb al ergens gelezen dat je de DHCP van de router kan uitzetten zodat de router een switch word. Dit heb ik dus ook gedaan maar dit maakt niets uit.:(

De router beneden is een Sitecom WL-153 en de router op mijn kamer is een Sitecom DC-202.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hebben die pc's op de 2e router dan geen ander subnet ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 12:37
Zou je een post willen maken met een globale schets hoe de situatie is . En daarbij graag de IP ranges en de Subnets?

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:31:
Hebben die pc's op de 2e router dan geen ander subnet ?
ja die komen dus in een subnet ja. Vista geeft de router ook aan als gateway. Ik heb geen idee, hoe het dus een netwerk moet worden. En ik kan hier ook amper informatie over vinden.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
dhcp uitzetten maakt van een router geen switch, maar een router die geen ip adressen uitdeelt..
ergens in je router staat vast ergens een optie 'switch mode' oid.
Deze moet je aanzetten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Cave_Boy schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:33:
Zou je een post willen maken met een globale schets hoe de situatie is . En daarbij graag de IP ranges en de Subnets?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

De eerste router normaal aansluiten,
daarna in de tweede router de dhcp uit zetten,
en dan de kabel van de eerste router naar een van de 4 poorten in de tweede router doen, dus niet in de wan.
Zou zou dus alles moeten werken, en zo krijg je een ip van de eerste router.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:34:
[...]

ja die komen dus in een subnet ja. Vista geeft de router ook aan als gateway. Ik heb geen idee, hoe het dus een netwerk moet worden. En ik kan hier ook amper informatie over vinden.
Router A, de originele router, krijgt packets binnen voor Router B. Router A weet niet dat er aan Router B meerdere PC's hangen. 1 oplossing is om met port-forwarding aan de gang gaan (wel een slechte oplossing maar goed).

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Of je bespaart jezelf deze hele ellende en spendeert ~18 euro's aan een switch.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
wowi schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:38:
De eerste router normaal aansluiten,
daarna in de tweede router de dhcp uit zetten,
en dan de kabel van de eerste router naar een van de 4 poorten in de tweede router doen, dus niet in de wan.
Zou zou dus alles moeten werken, en zo krijg je een ip van de eerste router.
Dan heb ik geen verbinding met het internet meer.

Bij Basic Setting Set up staat het volgende :
Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/1852/basiscsettingshp4.jpg

Bij wan type change staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/461/wankeuzekt2.jpg

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je doet de kabel die nu in de WAN poort zit in een gewone poort. Daarna doe je ipconfig /renew op je PC's en klaar..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Het probleem is dat je de apparaten op je 2e router in een appart netwerk zitten (NAT). Door alleen de Lan aansluitingen te gebruiken functioneerd je router als switch. Jij hebt nu de binnenkomende kabel van de 2e router in de WAN aansluiting gestopt wat niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:54:
Het probleem is dat je de apparaten op je 2e router in een appart netwerk zitten (NAT). Door alleen de Lan aansluitingen te gebruiken functioneerd je router als switch. Jij hebt nu de binnenkomende kabel van de 2e router in de WAN aansluiting gestopt wat niet goed is.
Maar als ik hem gewoon in een lan aansluiting van mijn router doet, dan heb ik geen internet meer. Dus wat doe ik dan verkeerd?

Edit: Het werkt! Srry moet nog ff wennen aan Vista, de netwerkopties zien er daar heel anders uit.
Iedereen bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 17:03 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

ipconfig /release en ipconfig /renew werkt niet in command prompt dan nog geen geldig ip adres verkregen??

Herstart anders je pc even.
en meld dan eens wat je wel krijgt voor ip nummer ???

En laat het lan bereik van de eerste router eens zien. Dus wat de dhcp uitdeeld aan je netwerk.
mooi :P

[ Voor 22% gewijzigd door wowi op 09-04-2007 17:03 ]

Pagina: 1