[GMA 950]Volledige Aero ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik ga binnen een paar weken een nieuwe laptop kopen, die niet dient voor games, maar enkel voor development en web design (photoshop vnl).

Het model waar ik mijn oog heb op laten vallen (XPS van Dell), heeft standaard een Intel GMA 950 als videokaart (anders is het een nVidia van 350 euro extra...)
Voor het development dat ik doe (applicaties specifiek voor Vista) heb ik volledige ondersteuning nodig van Aero Glass.
Ik heb op het internet al heel wat tegenstrijdige berichten gevonden of deze kaart al dan niet Aero volledig ondersteund.

Vandaar mijn vraag: wie kan het mij zeker zeggen (heeft zelf laptop/pc met deze kaart bv)? En welke rating haalt deze in Vista?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wil jij gaan photoshoppen op een 12,1" scherm :X
Waarom ga je in hemelsnaam voor de m1210 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door niels88 op 09-04-2007 16:16 ]

Verwijderd

Ik heb vista met aero glass draaien op een Dell 640m met GMA 950. Het draait volledig soepel op een resolutie van 1440x900. De GMA 950 haalt een score van 3.1 in de vista benchmark.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
niels88 schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:15:
Web design, waarom niet?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens Wikipedia moet het gewoon gaan:
The 950 was created with Microsoft Windows Vista's Aero interface kept in mind and will easily run Vista Premium.

Verwijderd

intel 950 kan aero aan
Maar let wel op dat deze video kaart onbourd geheugen gebruikt wat voor algemene prestaties verlies zogt.
Ik heb een asrock 945conroe bord met onbourd video intel 950 en het systeem is langzamer dan een goedkopere videokaart met eigen ram er los op te zetten.
Dus persoonlijk zal ik kijken naar een laptop die een losse viedokaart heeft met eigen ram.
Windows aero gebruikt pixel shader2.0 (dus elke kaart die functie heeft kan optimaal gebruik van maken)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
niels88 schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:15:
Ik heb thuis een dual screen setup, maar voor onderweg is dit niet aan te raden :P
De XPS heeft een resolutie van 1280*800, dus dat zal wel lukken denk ik... (hoop ik )

Reden: heel portable, en toch zeer performant. Ik heb van't werk een Dell 810, maar dat spul weegt bijna 4kg... dus niet echt portable in mijn ogen!

[ Voor 16% gewijzigd door gill op 09-04-2007 16:43 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan; een laptop voor webdevelopen, photoshop en presentaties. Met het oog op het laatste heb ik gekozen voor de MacBook, óók met GMA950. Maar Vista heb ik nog niet draaien, OS X beats the lot :P
Maar 1280x800 werkt inderdaad prima! Ik ben zelf nu op zoek naar een monitor om mn setup thuis goed op te zetten, want hoe je het wendt of keert, 2 monitoren maken je veel productiever. Maar zo portable als ie is, werken gaat perfect in de trein of op locatie.

Ik heb nu XP er in boot camp aan hangen, maar dat zou op den duur Vista moeten worden. Dus ik blijf een oogje op dit topic houden. De conclusie die ik getrokken heb van lezen/horen zeggen is dat de GMA 950 Aeroglass wel trekt, maar niet écht lekker. Zeker als je veel apps open hebt zal je met wat schokkerige animaties te maken krijgen, maar misschien is dit uit de weg te gaan door gewoon te zorgen dat je genoeg geheugen hebt, want daar ligt het eerder aan. Ik denk dat GMA 950 + 2GB op zich de kar wel moet kunnen trekken... maar then again... speculatie.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56

_Arthur

blub

Ik vind zelf de resolutie 1280x800 op mn dell 820 niet lekker werken. Je komt altijd plek te kort. Ik zou minimaal een resolutie hoger kiezen.

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

_Arthur schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:17:
Ik vind zelf de resolutie 1280x800 op mn dell 820 niet lekker werken. Je komt altijd plek te kort. Ik zou minimaal een resolutie hoger kiezen.
Niet op 12-13".... Het kan simpelweg niet scherper dan dit, of je mag behoorlijk gaan zitten turen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:16:
Ik heb vista met aero glass draaien op een Dell 640m met GMA 950. Het draait volledig soepel op een resolutie van 1440x900. De GMA 950 haalt een score van 3.1 in de vista benchmark.
Iemand wat lager vreest voor vertragingen als er meerdere windows open staan... Heb jij hier last van?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 15:10
gill schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:09:
[...]

Iemand wat lager vreest voor vertragingen als er meerdere windows open staan... Heb jij hier last van?
ik heb hier een Dell D620 met intel GMA 950 en 2x1GB ram (let op het verschil tussen 2x1 en 1x1 is erg groot komt denk ik ook door dual channel) ik heb voor de test (wel net na reboot) 2x firefox (waarvan 1 met 5 tabs open) 1 x vlc, 1x msn hoofdscherm, 3x msn gesprek 1x knipprogramma en 9x ie7 opgestart met elk 1 tab op msn.nl(gebruik ie7 nooit) als ik nu ga windows-tabben dan gaat dat nog redelijk snel, en ik heb absoluut geen last van haperingen. mijn scherm is 1280x900 pixels. prestatie niveau staat op hoge prestaties.

Windows Aero rating is hier 3,4. toen ik nog 1x1GB had was aero iets trager, en in rating scheelde dan meer dan 1 punt. Aero rating was iets van 2,1

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

gill schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:09:
[...]

Ik heb nooit enige vertraging gemerkt, ook met veel windows open. Ik heb aero echter nog niet op een losse 3d kaart zien draaien, dus het kan misschien zijn dat het daar allemaal net iets soepeler draait. In ieder geval werkt het wel aangenaam op men laptop met 1GB ram.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Nog mensen die al ervaring hebben met Vista en GMA950? Please share!

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 11:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik draai hier Vista Business op Dell Latitude D610 met een ATI x300 videokaart erin. De Aero performance is een 2.0, maar Aero werkt perfect (flippen, doorzichtige randen, schaduws). Dus met de GMA950 zit je zeker goed lijkt mij.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1