Mitsumi CR 2600-TE brander fuckt, en verneukt elke CD-R.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Nou dat Mitsumi bakkie heb ik al weer 3 jaar, en ben bang dat hij na 3 jaar trouwe dienst toch de geest heeft gegeven.

Wat werkt wel goed: gewone CD-ROM's of reeds gebrande CD-R's erin proppen, hij leest ze in, en je kunt er mee aan de slag.

Wat werkt niet meer: Een CD-R erin drukken. Hij is dan 3 tot wel 6 minuten bezig met het inlezen van het ding. Daarbij zijn er soms periodes van een halve minuut ofzo, waarin de lichtjes niet branden, en de CD-R alleen maar rondjes lijkt te draaien.

Als ik wil branden is het eerste probleem dus dat ik zo lang moet wachten, dan is de kans dus 50% dat hij correct ingelezen wordt en ik ermee aan de slag kan, en als ik dan daadwerkelijk ga branden, geeft hij OF meteen al een fout aan, of hij kapt er na bijv. 33% van het branden mee, om onverklaarbare reden.

Is hij stuk? In 4 jaar tijd is nog nooit eerder is een stuk hardware van mij kapot gegaan, en heb vertrouwen dat dit nog te fixen is.

Verschillende Windows versies (2000, 98SE, ME) helpt niets, Adaptec / WinOnCD fucken beide, merken CD-R's helpt ook niet. PC teruggeklokt, helpt ook niet. Ik heb hem nog niet eruit gesloopt om in mijn andere PC te proberen, maar heb het gevoel dat dat toch niet helpt.

Voor de volledigheid hier mijn systeem:

* Celeron 333@416. Nu @375, anders werken games om de een of andere mysterieuze reden niet onder Windows ME.
* 64 MB 100 mhz SDRAM
* ABIT BH6

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Nobody helpt... *snif*.

Awell, ik kijk ff bij die andere 'error bij branden' topic.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

zunne, ge segt ut selluf al... ij is 3 jaar oud. ij is op... :(

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik denk dat ie na een stevige neukpartij met m'n HP9110i er wel weer bovenop komt :-)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Als je em uiteindelijk niet meer aan het werkt krijgt kun je em eventueel openschroeven en uitstoffen, moet je wel opletten dat je de lens niet aanraakt.