Toon posts:

[XP Pro] auto-reboot na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk weet iemand hier iets voor dit gekke probleem:

Van een vriend een PC gekregen voor een nieuwe installatie. Betreft:
MSI 6198 mobo
PIII 866 MHz
128 MB (over 2 dimms)
2x 10.2 GB hdd
1x CD-rom
ATI Rage AGP videokaartje
Sound onboard

Verder nog niets aangesloten om installatie te versimpelen, komt nog een Realtek RTL 8149A netwerkkaartje in.

M.a.w. oud systeempje

Hij had deze pc via via binnen gekregen en er Win98SE op geprobeert te installeren. Installatie ging goed, zonder enig probleem. Na de installatie (eerste "normale" boot) kwam het scherm dat vroeg om de drivers van de videokaart te installeren. En meteen reboot de pc. Geen knop/schakelaar/toets aangeraakt.

Om dit probleem te voorkomen wil hij er XP op zetten. Er komt later meer geheugen in (2x 256Mb)

Ik heb een legale versie van XP Pro SP2 erin gestoken en (zonder inet) geïnstalleerd. Geen problemen bij installatie, HDD0 is netjes op NTFS gezet. Alles leek goed te gaan. Dus tijd voor de laatste reboot van de installatie (eerste "normale" boot)...

De computer start normaal op, ik krijg het welkom-scherm met het bekende balkje wel 2 seconden in beeld en de computer reboot. Hij start weer normaal op, ik krijg 2 seconden het welkom scherm...
you get the picture.

Ik heb ondertussen de voeding vervangen, de zelfde installatie uitgevoerd met de andere hdd als master en de eerste afgekoppeld, maar ik houd het zelfde probleem. De voeding is nu een 400W van Asus, zou dus goed genoeg moeten zijn.

Iemand enig idee?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
toch iets mis met de graka lijkt me. Probeer eens in veilige modus de drivers van de graka te installen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me helaas niet het probleem. Heb ondertussen al verschillende graka's geprobeert:
De reeds genoemde AIT Rage;
AGP-V3400TNT;
3D Blaster Banshee (CT6760) PCI
Elint standaard AGP-kaartje

Het mogen dan allemaal wel ouwe kaarten zijn, maar daar had XP in andere kasten geen problemen mee, dus ik snap het niet.

Verwijderd

Argh! Een MSI moederbord! Geen condensatoren geploft?

Verwijderd

bios al geresset?

Verwijderd

Topicstarter
Op het zicht geen kapotte condensatoren, brandvlekken of andere gekke dingen. Bios al gereset. Net ook nog geflashed met de nieuwste versie van de MSI-website. Zou dus goed moeten zijn. Als ik hem op start met een dos-flop, draait hij gewoon door en blijft werken. Misschien toch maar gaan gebruiken voor mijn ouwe Sierra collectie? Kan ik eindelijk LSL of Hero's Quest weer eens spelen...
Pagina: 1