Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

on/off switch grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
enige tijd al ben ik bezig met het verbouwen van mijn htpc...
nu wil ik dat hij ook een beetje stroom zuinig is...
ik gebruik hem eigenlijk ook als voltijd torrent download box... en dan heb ik dus geen graka nodig,... nu vroeg ik me af of het mogelijk is de graka aan en uit te zetten zonder hem eruit te hoeven halen,...

alvast bedankt

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijkt me dat ie dan kort sluit. Maar een beetje normale mid-range GPU kan alles afspelen en gebruikt maar heel weinig. Desnoods clock je em terug ofzo. Undervolten :)

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
beeldscherm uitschakelen na... *** minuten dan zend je graka geen signaal meer uit.. maar bijna alle videokaarten in het low/mid range segment zijn best wel zuinig wil je het nog zuiniger ga dan over naar onboard

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als het ding niet gebruikt wordt voor zwarte taken dan verbruikt hij uiteraard ook minder als dat je er flink op aan het gamen bent.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met tools zoals PowerStrip kun je je videokaart underclocken. Met powerstrip kun je ook profielen aanmaken, bijvoorbeeld: Normaal vermogen, underclocked, overclocked e.d :)

Vroeger ook wel eens gebruikt voor m'n PC, als hij 's nachts ging downloaden mooi op underclocked zetten en klaar :)