Ik heb sinds kort een tv kaart met radio support in me pc zitten, en wel een:
Heb 2 kaarten in me pc zitten, de 1e is een Hauppauge WinTV.
Heb /dev/radio symlinked naar /dev/radio1 omdat de WinTV geen radio heeft, al denkt bttv van wel.
Heb nu alleen een vreemd probleem, als ik radio wil luisteren, moet ik eerst tvtime -d /dev/video1 draaien, anders krijg ik alleen ruis (hij lijkt dan ook niet te tunen).
Heb dit met 3 programma's geprobeerd:
- gradio
- gnomeradio
- de radio plugin van gkrellm
Alle 3 tunen niet als tvtime niet gestart is geweest, en alle 3 doen het prima naderhand.
Heb ook even de andere bttv eruit getrokken, probleem bleef, dus dat is het niet.
Heb ook alle (behalve de gkrellm plugin) geprobeerd als root, dat hielp ook niet.
Het is net alsof de tuner van een slot afgehaald moet worden...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| bttv: Bt8xx card found (1). bttv1: Bt878 (rev 2) at 0000:02:0a.0, irq: 19, latency: 64, mmio: 0xefefc000 bttv1: detected: Terratec TV Radio+ [card=47], PCI subsystem ID is 153b:1123 bttv1: using: Terratec TV/Radio+ [card=47,autodetected] bttv1: gpio: en=00000000, out=00000000 in=00ffffff [init] bttv1: using tuner=1 bttv1: registered device video1 bttv1: registered device vbi1 bttv1: registered device radio1 bttv1: PLL can sleep, using XTAL (35468950). |
Heb 2 kaarten in me pc zitten, de 1e is een Hauppauge WinTV.
Heb /dev/radio symlinked naar /dev/radio1 omdat de WinTV geen radio heeft, al denkt bttv van wel.
Heb nu alleen een vreemd probleem, als ik radio wil luisteren, moet ik eerst tvtime -d /dev/video1 draaien, anders krijg ik alleen ruis (hij lijkt dan ook niet te tunen).
Heb dit met 3 programma's geprobeerd:
- gradio
- gnomeradio
- de radio plugin van gkrellm
Alle 3 tunen niet als tvtime niet gestart is geweest, en alle 3 doen het prima naderhand.
Heb ook even de andere bttv eruit getrokken, probleem bleef, dus dat is het niet.
Heb ook alle (behalve de gkrellm plugin) geprobeerd als root, dat hielp ook niet.
Het is net alsof de tuner van een slot afgehaald moet worden...